Gå til innhold

Dere menn på Tinder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Yme skrev:

 

Haha, skulle likt å sett den dagen feministene marsjerte gjennom gatene, for å få lik kjønnsfordeling i jobber som feks søppeltømming og den slags.

Likestilling er selvfølgelig bare gøy på de prestisjefylte, kule tingene :ler:

Hahaha, ja. Det hadde vært en fryd for øyet og sett 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, _Mayhem_ skrev:

Herregud mannfolk, likestilling og kurtise er to vidt forskjellige ting! 

En som har skjønt det vertfall :) 

Anonymkode: 92592...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns menn har lett for å ta det første initiativet "si fra om du vil ta en kaffe en dag", men å konkretisere det havner på meg og det er litt irriterende. Føler jeg virker så needy hvis jeg må komme frem til når og hvor, foreslå det ene etter det andre. Kan de ikke bare si, jeg kan ikke a men jeg kan b eller c. Virker veldig tafatt på meg også. Det tar jo bare noen minutter å få til en avtale med en venninne! Nå har jeg en som kan "til uka", lurer på hvem som må finne ut av hvilken dag det skal bli... :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar initiativ til å møte de jeg har lyst til å møte, og kan plapre med om det er ei jeg ikke vil møte (for så å avvise om det kommer så langt, så klart).

Om ei jente er har et problem med at menn ikke viser initiativ, så er det fordi menn ikke vil vise initiativ - av potensielt mange årsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, _Mayhem_ said:

Herregud mannfolk, likestilling og kurtise er to vidt forskjellige ting! 

Hvorfor. Det er bare sosiale konstruksjoner som dikterer dette. Hvorfor skal ikke disse sosiale konstruksjonene kunne endres?

Anonymkode: 1a738...2da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for likestilling. At folk skal ha like muligheter. Likevel vil jeg at mannen inviterer. At han vet hva han vil, er litt bestemt. En motvekt til meg som er litt virrete og ubesluttsom. Hva skal jeg si? Jeg synes det er attraktivt.

Jeg har invitert på date før jeg! Han var hyggelig og morsom, ville gi det en sjanse. Foreslo en kaffe og spasertur. Han ville gjerne. Fyren viste seg å være litt for tafatt for meg.  Vi møttes et par ganger. Det ble ingen følelser og jeg valgte å avslutte. Jeg tenkte jeg burde ha skjønt det når vi snakket så mye sammen uten at han i det minste hintet om et treff at han var såpass ubeslutsom.

Jeg kunne invitert først igjen jeg, om fyren virket interesert nok, selv om jeg helst ville at han skulle gjort det. Råder deg uansett til å prøve, selv om min erfaring ikke gikk så bra. Om det ikke går bra, kaster du ihvertfall ikke bort mer tid på de.

Så har du de mennene som foreslår å treffes, men som legger resten av planlegginga over på meg. Da føler jeg ikke at det er noe viktig for dem at vi treffes eller ei, sånn egentlig. 

Jeg har blitt så lei av tinder og de uendelige tafatte samtalene at jeg har gitt opp og slettet appen. Får leve singellivet en stund til, men lykke til ts. Kanskje du har bedre hell enn meg. 

 

Anonymkode: c0778...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor. Det er bare sosiale konstruksjoner som dikterer dette. Hvorfor skal ikke disse sosiale konstruksjonene kunne endres?

Anonymkode: 1a738...2da

 

Fordi de liker å bli varta opp, selvfølgelig :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er for likestilling. At folk skal ha like muligheter. Likevel vil jeg at mannen inviterer. At han vet hva han vil, er litt bestemt. En motvekt til meg som er litt virrete og ubesluttsom. Hva skal jeg si? Jeg synes det er attraktivt.

Jeg har invitert på date før jeg! Han var hyggelig og morsom, ville gi det en sjanse. Foreslo en kaffe og spasertur. Han ville gjerne. Fyren viste seg å være litt for tafatt for meg.  Vi møttes et par ganger. Det ble ingen følelser og jeg valgte å avslutte. Jeg tenkte jeg burde ha skjønt det når vi snakket så mye sammen uten at han i det minste hintet om et treff at han var såpass ubeslutsom.

Jeg kunne invitert først igjen jeg, om fyren virket interesert nok, selv om jeg helst ville at han skulle gjort det. Råder deg uansett til å prøve, selv om min erfaring ikke gikk så bra. Om det ikke går bra, kaster du ihvertfall ikke bort mer tid på de.

Så har du de mennene som foreslår å treffes, men som legger resten av planlegginga over på meg. Da føler jeg ikke at det er noe viktig for dem at vi treffes eller ei, sånn egentlig. 

Jeg har blitt så lei av tinder og de uendelige tafatte samtalene at jeg har gitt opp og slettet appen. Får leve singellivet en stund til, men lykke til ts. Kanskje du har bedre hell enn meg. 

 

Anonymkode: c0778...7d3

Dette er en av grunnene til at jeg sjelden ber ut jenter lengre. Jeg venter heller til de viser at de er interessert nok til at de ber meg ut. I 9/10 dater der jeg har invitert må man hele tiden aktivt holde samtalen i gang for å ikke få korte uinteressante svar. Ubesluttsomme og tafatte jenter er utrolig turn-off så derfor venter jeg heller til de inviterer så slipper jeg masse dater med jenter som bare sitter og skal få alt servert på et sølvfat. Bedre å spare tiden min til de jentene som det er litt tak i.

Anonymkode: 1a738...2da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av grunnene til at jeg sjelden ber ut jenter lengre. Jeg venter heller til de viser at de er interessert nok til at de ber meg ut. I 9/10 dater der jeg har invitert må man hele tiden aktivt holde samtalen i gang for å ikke få korte uinteressante svar. Ubesluttsomme og tafatte jenter er utrolig turn-off så derfor venter jeg heller til de inviterer så slipper jeg masse dater med jenter som bare sitter og skal få alt servert på et sølvfat. Bedre å spare tiden min til de jentene som det er litt tak i.

Anonymkode: 1a738...2da

Du klarer da vel å merke i chatten om hun stiller spørsmål og følger opp, eller bare svarer på dine?

Anonymkode: 92592...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en av grunnene til at jeg sjelden ber ut jenter lengre. Jeg venter heller til de viser at de er interessert nok til at de ber meg ut. I 9/10 dater der jeg har invitert må man hele tiden aktivt holde samtalen i gang for å ikke få korte uinteressante svar. Ubesluttsomme og tafatte jenter er utrolig turn-off så derfor venter jeg heller til de inviterer så slipper jeg masse dater med jenter som bare sitter og skal få alt servert på et sølvfat. Bedre å spare tiden min til de jentene som det er litt tak i.

Anonymkode: 

Finnes like mange tafatte menn skal jeg si deg, som kvinner. Menn som ikke klarer å holde en oppegående samtale for fem flate øre. Prøver ofte å vinkle samtalen på noen temar som går utenfor boksen "jobb. Fritid, familie" men det er ikke ofte jeg får noen interresante svar. Jeg kan ta lang tid til å svare, dersom samtalen ikke gir meg noe, og da slutter jeg også å spørre tilbake.  Jeg skal ikke underholde deg, du ei meg. Vi skal underholde hverandre. 

Anonymkode: c0778...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du klarer da vel å merke i chatten om hun stiller spørsmål og følger opp, eller bare svarer på dine?

Anonymkode: 92592...2b7

Ja og allerede i chatten dropper jeg nær 8/10 fordi de virker totalt uinteressante basert på at de også der er tafatte.

De fleste jeg så inviterer av de få som er aktuelle er vanligvis ganske tafatte i virkeligheten også dersom jeg er den som må ta initiativ til at vi skal møtes og må finne sted/tid. Derfor jeg foretrekker å vente til hun foreslår noe og så heller følge opp det.

Anonymkode: 1a738...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Finnes like mange tafatte menn skal jeg si deg, som kvinner. Menn som ikke klarer å holde en oppegående samtale for fem flate øre. Prøver ofte å vinkle samtalen på noen temar som går utenfor boksen "jobb. Fritid, familie" men det er ikke ofte jeg får noen interresante svar. Jeg kan ta lang tid til å svare, dersom samtalen ikke gir meg noe, og da slutter jeg også å spørre tilbake.  Jeg skal ikke underholde deg, du ei meg. Vi skal underholde hverandre. 

Anonymkode: c0778...7d3

At det finnes like mange tafatte menn skal jeg innrømme at jeg tviler på, basert på at det alltid er forventet at mannen skal ta initiativ og alltid er den som må drive ting. At det finnes mange menn som er fryktelig tafatte derimot har jeg ingen motforestillinger mot. Ellers er jeg enig i at begge skal legge noe i samtalen, men som sagt, jeg har likevel dårlige erfaringer der det viser seg at kvinnene er ganske tafatte når det kommer til saken i de fleste tilfeller der jeg foreslår å møtes så da venter jeg til de foreslår det. Hvis de ikke foreslår det selv om jeg legger opp til at de kan foreslå det regner jeg det som at de ikke er interesserte nok eller at de er så tafatte at de ikke er særlig interessante for meg å gå på date med.

Anonymkode: 1a738...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei, så får v8 forbli single alle sammen da. 

Ikke er jeg feminist heller.

Anonymkode: 92592...2b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor. Det er bare sosiale konstruksjoner som dikterer dette. Hvorfor skal ikke disse sosiale konstruksjonene kunne endres?

Anonymkode: 1a738...2da

Nei, attraksjon er ikke en "sosial konstruksjon" på lik måte som feks stemmerett for alle, det ligger mye dypere. En mann som viser initiativ viser da en attraktiv egenskap for kvinner. Samme som om en kvinne har en fin midje/hofte ratio for menn. 

Samtidig så ser jeg ikke problemet med å være direkte og spørre? hvorfor være så redd for å bli avvist? Ikke alle kan like alle og hun sparte oss begge for mye tid ved å si nei takk.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes like mange tafatte menn skal jeg si deg, som kvinner. Menn som ikke klarer å holde en oppegående samtale for fem flate øre. Prøver ofte å vinkle samtalen på noen temar som går utenfor boksen "jobb. Fritid, familie" men det er ikke ofte jeg får noen interresante svar. Jeg kan ta lang tid til å svare, dersom samtalen ikke gir meg noe, og da slutter jeg også å spørre tilbake.  Jeg skal ikke underholde deg, du ei meg. Vi skal underholde hverandre. 

Anonymkode: c0778...7d3

Hør hør! Ikke noe er så kjedelig som når man føler seg som en intervjuer. Motparten bare svarer kort og følger ikke opp med detaljer, en liten historie, spørsmål tilbake eller noe. Når folk her inne klager på at de ikke får landet noen avtaler, tenker jeg mitt. Til å begynne med følte jeg et slags ansvar for å fortsette en chat hvis noen hadde tatt initiativ til å chatte med meg, som en slags takknemlighet kanskje. Nå bare slutter jeg å skrive om det ikke kommer noe vettugt tilbake. Etter en dag eller to sletter jeg matchen om det ikke skjer noe interessant. No regrets. Man blir hardhudet etterhvert. Heldigvis finnes det interessante og flotte menn på Tinder også, så det er sagt! 😄 

Endret av McMary
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

At det finnes like mange tafatte menn skal jeg innrømme at jeg tviler på, basert på at det alltid er forventet at mannen skal ta initiativ og alltid er den som må drive ting. At det finnes mange menn som er fryktelig tafatte derimot har jeg ingen motforestillinger mot. Ellers er jeg enig i at begge skal legge noe i samtalen, men som sagt, jeg har likevel dårlige erfaringer der det viser seg at kvinnene er ganske tafatte når det kommer til saken i de fleste tilfeller der jeg foreslår å møtes så da venter jeg til de foreslår det. Hvis de ikke foreslår det selv om jeg legger opp til at de kan foreslå det regner jeg det som at de ikke er interesserte nok eller at de er så tafatte at de ikke er særlig interessante for meg å gå på date med.

Anonymkode: 1a738...2da

Da sitter vi egentlig med ganske like erfaringer begge to, selv om vi er uenige. Du vil at hun skal invitere, og jeg vil at han skal invitere. Så får vi sitte her å forbli like single som før😂

Ønsker deg all lykke til med kjærligheten. Over og ut. 

Anonymkode: c0778...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg, ts. Norske menn er så tafatte at jeg får helt vondt. Initaitivbyrden ligger på menn, kvinners oppgave er.å skille ut kvalitet. Dersom kvinner både skal ta initaitv, invitere til date, spandere, filteret - hva gjør da menn? De er jo ikke prinsesser heller.. Enig i at det er mega turn-off. 

Når det er sagt ser jeg det på min oppgave å gjør meg tilgjengelig for en mann slik at han er komfortabel med å ta initiativ. Men det er fremdeles han som må vise drivkraft. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 9f3c5...fb3

Det dere kvinner ikke forstår er jo at det er feminismen, meto og alt det dere SELV har satt i gang, som gjør at menn ikke tør å ta initativ lenger.

Anonymkode: a7811...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 11/24/2018 at 8:43 AM, AnonymBruker said:

Jeg chatter med mange menn som viser at de er interesserte,- sender hjerter og skriver noen fint. Samtalene går, og de vil gjerne møtes merker jeg, men de legger det over på meg. At jeg skal ta initiativet. De fremstår usikre, det er ikke attraktivt. Evt. Er det andre grunner til at dere ikke forstår dere noe?

Tafatte menn er så turn off. Jeg liker menn som tar føringen. Vertfall i starten. Det er sexy. Hvorfor kan dere ikke bare be oss ut på en kaffe? Eller en spasertur?

Anonymkode: 92592...2b7

Sånn generelt synes jeg at menn bare få fingen ut på de fleste arenaer egentlig fordi det finnes ikke særlige gode alternativer. Det innebærer jo da å spørre damer ut. Jeg personlig blir veldig glad når en dame jeg har fått øynene opp for viser genuin interesse. Jeg har ikke dette behovet for å jakte som enkelte damer pleier å skrive om, og foretrekker egentlig at damen viser like mye interesse som jeg gjør. Det gir en trygghet som ikke er der når man må "løpe" etter en dame hvor man ikke vet om hun er interessert eller ikke. 

Det som er kjedelig med å chatte med damer som multichatter på tinder slik som du gjør ts er jo at man lett kan havne som nr 3-4 på listen av de damen man chatter med liker best. Det resulterer i ganske tafatte og kjedelige samtaler. Man merker det når noen ikke er skikkelig interessert, og om jeg sitter med inntrykket at jeg ligger langt nede på listen avslutter jeg bare samtalen. Jeg synes ikke det er noe kjekt, og man får ikke sånn veldig lyst til å møte damen. Hvis du vil øke sjansene dine med den type mann jeg er, så gjør du det gjennom å vise  interesse. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...