Gå til innhold

Har en kjæreste som kommenterer kjøringen min hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lappen for ikke så alt for lenge. Har en kjæreste som kommenterer masse når vi kjører. Enten er jeg for treg eller kjapp, noe hver gang. Eller så sier han «du vet det er 60 her» på strekninger jeg ser jeg ikke kan holde 60 i fart pga forholdene, og eller 80 sone når deter ekstremt trangt og skarpe svinger, jeg tenker man kjører etter forholdene ikke skilta.? Skulle også kjøre ut et skryss. Det endte med at når jeg skulle kjøre ut av en vei kjørte jeg fort ut så detvsr kort avstand mellom meg og bilen, så bilen bak tutet, men dette er noe jeg aldri hadde gjort om jeg kjørte alene eller med andre. Jeg føler jeg kjører litt som en tulling med kjæresten min pga han stresser meg. Skammer meg. Har lyst å kjøre alene fremover. Vet ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: 9d621...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du kjøre en vei der du kan plutselig svinge skikkelig inn (helt øde vei som ikke er farlig) si at det kan gå sånn når han hele tiden kommenterer. Mannen er en idiot.

Anonymkode: e9b5a...372

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til han at han må slutte å kommentere! Det er en uting å kommentere på folk sin kjøring. Jeg er ikke nyoppkjørt og har god selvtillit på området, men jeg blir likevel veldig irritert av folk som kommenterer. 

Forklar for han at det er veldig dårlig folkeskikk å holde på sånn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig med ham: det stresser deg. Enten må han ta rattet eller holde kjeft. Min samboer er det samme, men hun er sånn som ikke følger med. Plutselig roper hun ut et eller annet som jeg så for lenge siden, f.eks. når hun snur seg fra barna bak og frem igjen. Hun har utfordringer med tillit og kontroll ellers også, så det er bare å øve seg.

Anonymkode: 768b7...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare si det som det er. Blir du ikke sint? Stopp bilen å si at enten må holde kjeft eller eller gå av fordi du blir nervøs når han kommenterer. Si at han burde jo skjønne at når du nettopp har fått lappen så må du øve på å finne flyten. Han er dust her, dårlig oppføsel og en voksen mann burde vite bedre. Lite respektfult mot deg er det også. 

Hvis det er sånn at du ikke tør å snakke ut overfor ham eller si ifra om ting er det et DÅRLIG forhold. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh jeg hadde tilta. Samboeren min kommenterte et par småting når jeg nettop hadde tatt lappen. Jeg ba han om å ti still så jeg kunne konsentrere meg om kjøringen og ikke tenke på alt han mente jeg gjorde feil, for jeg ser selv når jeg gjør en feil, å man er ikke 100% utlært i trafikken når man har fått lappen, det er fremdeles mye læring i det å kjøre selvstendig uten kjørelærer. 

Anonymkode: 0a19d...b49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge sjåføren ikke gjør noe livsfarlig sitter man i ro og holder kjeft som passasjer. Jeg har selv svelget mange store kameler når min kjære har kjørt. Han er oppvokst på landet og har lite erfaring med bykjøring, mens jeg selv hadde oppkjøring i en av landets største byer. Men det kunne ikke falle meg inn å si noe om kjøringen hans i byen, like lite som han sier noe om vi mister ei ferge fordi jeg ikke tør å kjøre i 80 på en uoversiktlig vei som er smalere enn bilen min.

 

Anonymkode: 01bd1...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen for ikke så alt for lenge. Har en kjæreste som kommenterer masse når vi kjører. Enten er jeg for treg eller kjapp, noe hver gang. Eller så sier han «du vet det er 60 her» på strekninger jeg ser jeg ikke kan holde 60 i fart pga forholdene, og eller 80 sone når deter ekstremt trangt og skarpe svinger, jeg tenker man kjører etter forholdene ikke skilta.? Skulle også kjøre ut et skryss. Det endte med at når jeg skulle kjøre ut av en vei kjørte jeg fort ut så detvsr kort avstand mellom meg og bilen, så bilen bak tutet, men dette er noe jeg aldri hadde gjort om jeg kjørte alene eller med andre. Jeg føler jeg kjører litt som en tulling med kjæresten min pga han stresser meg. Skammer meg. Har lyst å kjøre alene fremover. Vet ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: 9d621...c09

Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg kjører 25 tusen kilometer i året, har kjørt i 25 år bortimot feilfritt. De gangene samboer sitter på så har jeg lyst til å vri av henne hodet da hun skal kommentere alt. 

Løsning, hun må nå kjøre alle småturer mens jeg kommenterer. I det siste så har hun ikke sagt stort når jeg kjører. 

Anonymkode: 73b38...475

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sroresøsteren min gjør dessvere noe lignende. Hun holder jo ALDRI kjeft, og det er forbanna irriterende. 

Enten ligger jeg vissnok alt for langt unna den gule stripen midt i veien, eller så er det alt for nærme veikanten. Er man ikke på millimeteren helt korrekt til enhver tid, så begynner hun å kjeft og snerre.    

Anonymkode: 21632...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sving av veien og slipp ham ut så denne personen kan gå hele veien hjem. :)

Anonymkode: 290a4...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sroresøsteren min gjør dessvere noe lignende. Hun holder jo ALDRI kjeft, og det er forbanna irriterende. 

Enten ligger jeg vissnok alt for langt unna den gule stripen midt i veien, eller så er det alt for nærme veikanten. Er man ikke på millimeteren helt korrekt til enhver tid, så begynner hun å kjeft og snerre.    

Anonymkode: 21632...dce

Da hadde jeg stoppet på neste lomme og bedt henne om å ta beina fatt. 

Anonymkode: 0a19d...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Da hadde jeg stoppet på neste lomme og bedt henne om å ta beina fatt. 

 Anonymkode: 0a19d...b49

Hvis jeg ber henne holde kjeft, så varer det kanskje i 10 minutter av gangen før hun begynner på igjen. Senere går hun til andre familie-medlemmer for å klage over hvor "utrolig uhøflig" hun mener at jeg er, bare fordi hun forsøker å "hjelpe til" med kjøringen min... 

Anonymkode: 21632...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ber henne holde kjeft, så varer det kanskje i 10 minutter av gangen før hun begynner på igjen. Senere går hun til andre familie-medlemmer for å klage over hvor "utrolig uhøflig" hun mener at jeg er, bare fordi hun forsøker å "hjelpe til" med kjøringen min... 

Anonymkode: 21632...dce

Men da skjønner vel de andre i familien hva for en uspiselig oppførsel det er? Alle her har vel opplevd tilsvarende. Mellom søsken spesielt må det jo gå an å ta en alvorsprat. Jeg hadde aldri godtatt dette.

Anonymkode: 768b7...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da skjønner vel de andre i familien hva for en uspiselig oppførsel det er? Alle her har vel opplevd tilsvarende. Mellom søsken spesielt må det jo gå an å ta en alvorsprat. Jeg hadde aldri godtatt dette.

Anonymkode: 768b7...36b

Hvis det bare er meg og henne i bilen, så er det jo ingen andre som hører hvordan hun gnåler non-stop gjennom hele bilturen. Men en gang satte jeg faktisk på lyd-opptak på mobiltelefonen min, og når vi kom hjem til foreldrene våre så tok jeg opp dette maset hennes. Men hun forsøkte faktisk å fremstille seg selv som at hun bare "gir meg enkelte tips" underveis, og nektet for å ha nærmest kjeftet meg huden full gjennom hele bilturen.    

Men når jeg spilte av opptaket, så endte det med at hun kastet mobiltelefonen min rett i stue-veggen. Men foreldrene våre fikk iallefall høre hvordan hun egentlig er, og jeg var tydelig på at jeg ALDRI kom til å hente søsteren min igjen noen steder igjen. Så de visste iallfall forståelse for dette. Dersom søsteren min ønsker å bli kjørt / hentet ett eller annet sted, så nekter jeg plent - uansett hva slags sure miner hun kommer med. 

Anonymkode: 21632...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jeg var sammen med for mange år siden hadde en far som oppførte seg slik som du beskriver, Ts. Eksen min advarte sin far da han begynte å kommentere kjøringen og sa at dersom du ikke holder munn nå må du gå hjem. 

Det endte med at far måtte gå 3 mil for å komme seg hjem. Han holdt kjeft etter denne hendelsen 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et mareritt å sitte på med mannen. Jeg må konstant bite meg i tunga, og ta noen dype pust. Men jeg holder da kjeft med mindre det er direkte fare for liv og helse. Han virkelig ikke plassere bilen i kryss, bremser ned 100 meter før trafikklys (misforstått dette med å "sige" inn), kjører ikke inn i rundkjøring før den er tom for andre biler, holder 50 meter til bilen foran i rushen i Oslo,  klarer aldri å utnytte seg av en luke, og plasserer seg i venstre felt på ring 3 (selv om høyre er tomt). 

Der fikk jeg ut litt frustrasjon... 

Som ny sjåfør ville jeg tatt en god prat med han. Bedt om veiledning. Men samtidig om at han ikke skulle kommentere hele tiden. 

Anonymkode: 245f0...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...