Gå til innhold

Senditiv personlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en datter i 1.klasse. Helt siden hun var liten har hun vært engstelig for ting jeg tenker andre barn fikser greit(overnatting hos besteforeldre,være med hjem fra bhg, gå i bursdag alene,være på besøk hos nye mennesker etc). Dette er sit som for henne fremdeles er vanskelig alene,og som vi er med henne op. Har prøvd å løsrive oss mange ganger,men det ender alltid opp med masse gråt, en skikkelige utilpass og engstelig jente, og vi må starte prosessen med å trygge henne igjen. For ca 2nnd siden begynte hun å våkne på natta og gråte. Vi går selvsagt inn til henne, men da har hun ikke roet seg før vi har lagt oss med henne og holdt i hånda. Etter mye flying frem og tilbake,har jeg (mor) sovet på madrass inne hos henne siste 4uker da jeg lettere får trøster henne. Hun sier selv hun har skumle filmer i hodet,og at hun er redd for at jeg skal bli borte fra henne for alltid. Vi ønsker å komme tilbake til vanlig rutine,men hun virker ekte engstelig når hun våkner....til de som lurer har jeg vært på jentetur ca 2x i året fra hun var ca 1år, far har da hatt strevsomme dager med mye gråt og utilpasshet hos datter...hvordan få snudd dette med madrass soving og at jeg bare kan løsne avhengigheten? 

Anonymkode: e5aa2...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere fått snakket om de "skumle filmene" hun får i hodet? Eller avfeier dere det bort? Ta kontakt med helsestasjonen og prat om dette, så får dere hjelp til jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Har dere fått snakket om de "skumle filmene" hun får i hodet? Eller avfeier dere det bort? Ta kontakt med helsestasjonen og prat om dette, så får dere hjelp til jenta.

Vi snakker om disse filmene hver gang. De har ikke nødvendigvis samme innhold,og jeg har så langt ikke hørt noe som jeg kan tilskrive til noe hun har opplevd/sett på en film(eller Tv) heller.....kan kontakte helsesøster på skolen kanskje.....takk for tips

Anonymkode: e5aa2...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var sønnen min også! Både helsestasjonen og læreren hans anbefalte at jeg lar han få sove i min seng ettersom han helt tydlig er veldig redd..Vi hadde det sånn i ca 6 mnder før jeg på nytt prøvde forsiktig med belønningssystem hvis han sov i sin egen seng. I begynnelsen lå han noen dager i min seng og noen dager i han seng,men gikk vel bare en måned eller noe sånt så lå han i sin seng hver natt.

Min gutt ville heller ikke på gå besøk uten meg eller i bursdag uten meg.Skulle han i bursdag så tviholdt han hånden min og viste med hele seg at han følte seg utrygg.Da ble jeg med inn men gjorde avtale om at når bestevennen hans kom,så skal mamma gå,å det fungerte faktisk her! Da enset han knapt at jeg gikk. Vi fikk hvertfall beskjed om at vi burde pushe gutten vår litt for han trenger det for å bli tøffere.Nå går han i 2.klasse å tør å være med noen i klassen hjem uten at jeg er med og er aldri vanskelig å levere i bursdag :) Kommer nok av at vi har pushet han litt til å gjøre ting utenfor komfortsonen hans.

Anonymkode: 4f217...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Med mindre det er spesielle omstendigheter (diagnoser, traumer eller vanskelige livssituasjoner) dattera deres står i, så vil jeg tenke at det går seg til etterhvert. Men helt fint å ta kontakt på helsestasjonen, evt med helsesøster på skolen. 

Ellers er det alltid viktig å snakke om følelsene og ta de på alvor, men det virker som dere tar godt vare på henne. ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...