Gå til innhold

Vil ikke ha norsk mann. Den norske mannen ødelegges. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som at norge ikke helt vil se at menn og kvinner faktisk er forskjellige. Jeg mener ikke at kvinner skal være låst til kjøkkenet, produsere barn og ikke ha rettigheter og muligheter. Men jeg liker nå at menn fremdeles er litt Menn! Og dette savner jeg litt her i landet. 

Reiser mye, så jeg merker litt forskjeller.

ser man på den litt eldre generasjonen menn her så er det fremdeles igjen litt Menn, men de blir hakket for gamle for meg. De som ble født tidlig 90-tallet...der gikk noe galt. Og de som er veldig unge nå, finnes det ikke menn i i det hele tatt.

norske menn klarer heller ikke å lage det koselig i hjemmet. De er mer opptatt av å sitte i sofa med øl og nettbrett. Den ene gangen i året de vil gjøre det koselig så disker de kanskje opp med TORO fiskesuppe....

Anonymkode: 87f15...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først klager du på at de ikke er menn, deretter på at de ikke kan lage mat og sitter i sofaen mens de drikke øl. 

Nå må du nesten bestemme deg for hva du vil ha. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrodeF skrev:

Først klager du på at de ikke er menn, deretter på at de ikke kan lage mat og sitter i sofaen mens de drikke øl. 

Nå må du nesten bestemme deg for hva du vil ha. 

Leste du egentlig? De sitter stort sett i sofaen, drikker gjerne øl. De FÅ gangene de gidder å gjøre det koselig, så er det gjerne noe posemat...altaå, sånn du bare blander ut med vann.

Anonymkode: 87f15...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du egentlig? De sitter stort sett i sofaen, drikker gjerne øl. De FÅ gangene de gidder å gjøre det koselig, så er det gjerne noe posemat...altaå, sånn du bare blander ut med vann.

Anonymkode: 87f15...76e

Du sier jo mot deg selv. Først sier du at de ikke er menn, så drar du frem en ting de gjør som jo er typisk menn. Du må bestemme deg for hva du mener. 

Anonymkode: a6f04...609

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo mot deg selv. Først sier du at de ikke er menn, så drar du frem en ting de gjør som jo er typisk menn. Du må bestemme deg for hva du mener. 

Anonymkode: a6f04...609

En mann som virkelig kan gjøre det litt koselig. Lage noe ordenltig mat f.eks. Hjemmelaget pizza f.eks, er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 87f15...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo mot deg selv. Først sier du at de ikke er menn, så drar du frem en ting de gjør som jo er typisk menn. Du må bestemme deg for hva du mener. 

Anonymkode: a6f04...609

De som ble født tidlig nittitallet er jo fremdeles jyplinger. Jeg har bare truffet på to menn som kunne lage mat og de er over tretti. Menn som bare sitter i sofaen på nettbrett og drikker øl er jo ikke menn, de er ansvarsløse studenter😛

Anonymkode: 52853...a63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med dette? Hvis du vil ha en type mann så får du flytte til et land der det finnes "sånne" da.

Det er som menn som klager over norske damer, ja så skaff deg en fattig og underdanig dame fra et u land da hvis det er så vanskelig for deg at dama er et tenkende menneske som ikke lever for å behage deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker menn som er litt menn selv og har mange av dem i omgangskretsen min. Eneste jeg kan være enig i er at norske menn bruker litt tid på å bli voksne, de er gjerne ikke "menn" før de er 27-28 eller mer. 

Anonymkode: 52655...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mann som virkelig kan gjøre det litt koselig. Lage noe ordenltig mat f.eks. Hjemmelaget pizza f.eks, er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 87f15...76e

Tror du menn gjorde dette før??

Anonymkode: 75cc1...a01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrodeF skrev:

Først klager du på at de ikke er menn, deretter på at de ikke kan lage mat og sitter i sofaen mens de drikke øl. 

Nå må du nesten bestemme deg for hva du vil ha. 

Å sitte i en sofa og drikke øl er ikke en ting man må gjøre for å være mann. Det er bare en moderne stereotyp fra amerikansk sitcom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at en mann er mann, betyr at han kan stå på kjøkkenet og lage pizza? 

Tror dette må være den merkeligste definisjonen av mann jeg har sett på lenge😂

Anonymkode: 7f224...3d5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så at en mann er mann, betyr at han kan stå på kjøkkenet og lage pizza? 

Tror dette må være den merkeligste definisjonen av mann jeg har sett på lenge😂

Anonymkode: 7f224...3d5

Er vel ikke den første dama til å beskrive faren sin når hun skal definere mann.

Anonymkode: 52655...957

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. 

Jeg for min del er veldig glad i norske menn. Tror de klarer seg fint uten deg. 

Anonymkode: 5cf44...d14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også at menn er menn, men ikke på den måten at de sitter i sofaen med øl og nettbrett og ikke kan ta i et tak i hjemmet. Ingenting er mer sexy enn en mann som er mann, og som kan gjøre husarbeid og lager mat. Samt at han kan vise følelser, og ikke er følelsesmessig forstoppa. Det er en fin balanse mellom det å være maskulin, og det å også kunne vise seg sårbar. En mann som behandler damen sin som en prinsesse. Og han verdsetter det feminine i en dame, for menn og kvinner er ulike. 

Anonymkode: 7ed39...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg liker også at menn er menn, men ikke på den måten at de sitter i sofaen med øl og nettbrett og ikke kan ta i et tak i hjemmet. Ingenting er mer sexy enn en mann som er mann, og som kan gjøre husarbeid og lager mat. Samt at han kan vise følelser, og ikke er følelsesmessig forstoppa. Det er en fin balanse mellom det å være maskulin, og det å også kunne vise seg sårbar. En mann som behandler damen sin som en prinsesse. Og han verdsetter det feminine i en dame, for menn og kvinner er ulike. 

Anonymkode: 7ed39...44d

Dette er ikke det at en "mann er mann" betyr...

Anonymkode: 6e3c7...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke det at en "mann er mann" betyr...

Anonymkode: 6e3c7...12c

Vel, mulig det, men for meg er det en mann. Fortsatt maskulin, men kan likevel gjøre huslige ting. Viser bare at han har fått en skikkelig oppdragelse. Og vet å behandle damen sin bra, og da tar man også ansvar for hjemmet sammen. 

Anonymkode: 7ed39...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste norske menn er flinke til å ta sin del av husarbeidet og behandler partneren som en likeverd. Egenskaper som i alle fall jeg setter veldig høyt. I enkelte andre land kan jo oppgavene i hjemmet være litt skjevt fordelt mellom mann og kvinne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble for mye følelser å forholde seg til. Hvor satte jeg ølla mi?

(Er det forresten mer mandig om man heller sitter på sofaen og drikker whisky?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Dette ble for mye følelser å forholde seg til. Hvor satte jeg ølla mi?

(Er det forresten mer mandig om man heller sitter på sofaen og drikker whisky?)

Ja, hvis whiskyen er uten cola. Og du burde sitte på en litt hard stol og ikke i sofaen, sofa er for sveklinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...