Gå til innhold

Tidligere kollega og sjef har en konflikt, de snakker om hverandre til meg, lager drama og jeg vil bare UT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En tidligere kollega hadde et komplisert forhold til sjefen vår, som også er i hans/hennes familie. 

Kollegaen snakket dritt om sjefen til meg, og sjefen kunne finne på å snakke ut om frustrasjonen til meg. Jeg ble veldig lei av å være «mellommann». Jeg skjønte hvor begge to kom fra, men syntes at begge overdrev og lagde alt for mye drama om ingenting. For å holde fred har jeg vist forståelse til begge to, men ikke tatt noen sider fordi jeg ikke har noe med saken å gjøre. 

Til slutt ble jeg lei fordi kollegaen lagde et evig styr om dette og snakket mye dårlig om sjefen. Jeg ønsket å bli holdt utenfor, fordi jeg ikke har noe med deres drama å gjøre. 

Kollegaen sluttet. Hele stemningen på jobb lettet og miljøet ble supert. Noe skjedde etter kollegaens oppsigelsestid som fyrte saken opp igjen og det ble drama. Sjefen forhørte seg med meg og kom ut med frustrasjonen. Min tidligere kollega tok kontakt med meg også, og jeg ble satt som mellommann igjen. Jeg ønsket at det skulle slutte... Ex-kollegaen avsluttet all kontakt med meg fordi han/hun trodde jeg skapte drama og «tystet» på han/henne til sjefen. Alt jeg noen gang gjorde var å høre på dem begge, og tok aldri sider. Det er i hovedsak DE BEGGE TO sin feil, og de har prøvd å gå gjennom meg for å «fikse» ting. Men jeg har sagt at jeg ikke har noe med det å gjøre.

Det roet seg og ble supert på jobb etter ex-kollegaen sluttet å ta kontakt, og sjefen sluttet å sutre om han/henne til meg. Så gikk det greit til nå...

Vi hadde jobbfest og jeg møtte tilfeldigvis min ex-kollega. Vi snakket og gikk til hvert vårt. Var en hyggelig samtale. Vi begge var fulle og dette ble da glemt av meg. Av en eller annen grunn har dette blitt videreformidlet til den øverste sjefen. Hvordan hun/han har fått vite at jeg snakket med ex-kollegaen på en uteplass midt på natta, det vet ikke jeg. Jeg ble tatt inn til samtale der hun/han ville vite hva som ble sagt og hva ex-kollegaen ville for noe, siden han/hun fortsatt holder på. Jeg kunne ikke svare på noe annet enn hva jeg husket vi snakket om, men jeg vet virkelig ikke noe annet om hva som skjer. Jeg trodde det ga seg for måneder siden, så om det er drama igjen, det vet ikke jeg.

Så tok ex-kollegaen opp kontakt igjen... Han var rimelig forbanna og spurte hva som skjer. Det virket som han la skylden på meg, at jeg snakker om han på jobb og at jeg ikke er til å stole på. Jeg vil bare ha fred!! Jeg har skrevet til alle involverte i dag at jeg ikke har noe med ex-kolleganes og sjefens konflikt å gjøre, og jeg ønsker å bli latt være i fred. Alt jeg har gjort et å høre på det de har sagt, og prøve så godt å holde meg unna fordi jeg virkelig ikke er interessert. Har de en konflikt må de løse den seg i mellom, uten å drege meg inn i søla! 

Er det noe mer jeg kan gjøre? Jeg har ikke tenkt over saken, men så får jeg skylda for ting fordi de ikke snakker med hverandre. Her sitter jeg og aner fred og ingen fare, så får jeg sinte telefoner. 

Skal jeg bare slutte å svare? Vil ikke at jeg skal holde kjeft igjen, og likevel få en smell. 

Hilsen en veldig lei kollega som bare ønsker å bli holdt utenfor andres konflikter og drama. 

Anonymkode: a21a7...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

/hun* glemte jeg å legge til på flere der. Er bare så frustrert og irritert akkurat nå! Vil bare ha fred fra dette.

ts

Anonymkode: a21a7...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-kollegaen din har tydeligvis blitt shit på av sjefen deres. Hun hadde rett om at sjefen deres var en drittsekk

Anonymkode: 0867b...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle blokkert vedkommende og holdt deg fysisk unna for lengst. 

Anonymkode: 70a13...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sendt en sånn mail for lenge siden! Nå får du bare stå på ditt, og si at du ikke kommer til å være tømmestasjon for verken sjef eller x kollega. De får ordne dette selv. 

Anonymkode: d2a76...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du skulle blokkert vedkommende og holdt deg fysisk unna for lengst. 

Anonymkode: 70a13...816

Har sendt en siste melding om at jeg ikke vil bli innblanda i deres konflikt. 

Jeg blir ikke å være i kontakt med han/henne lenger. Og sjefen har jeg hatt samtale med nå, der jeg sa i fra om at jeg ønsker å bli holdt utenfor. Han/hun virket veldig forvirret og beklaget at jeg har fått den støyten. Han/hun har ikke sagt noe om meg til min ex-kollega, og det viser seg at ex-kollegaen har terrorisert han/henne over lang tid, og han/hun beklaget virkelig over at ex-kollegaen har kontaktet meg og fortsatt med dette. 

Hjelpes...

Ts

Anonymkode: a21a7...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt en siste melding om at jeg ikke vil bli innblanda i deres konflikt. 

Jeg blir ikke å være i kontakt med han/henne lenger. Og sjefen har jeg hatt samtale med nå, der jeg sa i fra om at jeg ønsker å bli holdt utenfor. Han/hun virket veldig forvirret og beklaget at jeg har fått den støyten. Han/hun har ikke sagt noe om meg til min ex-kollega, og det viser seg at ex-kollegaen har terrorisert han/henne over lang tid, og han/hun beklaget virkelig over at ex-kollegaen har kontaktet meg og fortsatt med dette. 

Hjelpes...

Ts

Anonymkode: a21a7...1c8

Har sendt en siste melding ja, du burde ikke ta kontakt eller ha kontakt. Hvis jeg virkelig ikke vil bli blandet inn i noe så sier jeg ikke hva jeg mener, jeg svarer ikke på meldinger og jeg tar ellers null kontakt. Ingen klarer å blande meg inn i noe jeg ikke er med på selv. Du er med på det uansett hvordan du vrir på det og det får du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 70a13...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har sendt en siste melding ja, du burde ikke ta kontakt eller ha kontakt. Hvis jeg virkelig ikke vil bli blandet inn i noe så sier jeg ikke hva jeg mener, jeg svarer ikke på meldinger og jeg tar ellers null kontakt. Ingen klarer å blande meg inn i noe jeg ikke er med på selv. Du er med på det uansett hvordan du vrir på det og det får du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 70a13...816

Jeg har jo ikke hatt kontakt på et halvt år for å unngå å høre mer om deres krangel. Var i går jeg ble oppringt av et nummer jeg ikke kjente og da virkelig fikk høre det. Da synes jeg ikke det er galt å sende en siste melding der jeg spesifikt ber han/hun tar konflikten en annen plass. Jeg skal ikke svare, og har tidligere ikke svart på andre meldinger hans/hennes telefoner. I går fikk jeg bare nok. 

Ts

Anonymkode: a21a7...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke hatt kontakt på et halvt år for å unngå å høre mer om deres krangel. Var i går jeg ble oppringt av et nummer jeg ikke kjente og da virkelig fikk høre det. Da synes jeg ikke det er galt å sende en siste melding der jeg spesifikt ber han/hun tar konflikten en annen plass. Jeg skal ikke svare, og har tidligere ikke svart på andre meldinger hans/hennes telefoner. I går fikk jeg bare nok. 

Ts

Anonymkode: a21a7...1c8

Blokker, legg på og ikke svare på tiltale er det eneste rette

Anonymkode: 70a13...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...