Gå til innhold

Sier du god i deg eller elsker deg til barna dine?


Wilma89

Anbefalte innlegg

Sier begge deler, ofte.

Jeg vet mine foreldre elsker meg og søsteren min, men vi fikk sjeldent høre det i oppveksten. Husker jeg savnet å få høre ordene. Så jeg sa det gjerne selv først, for å få høre det tilbake. Mine barn skal ikke savne å høre det, de får heller bli lei av å høre det 😄

Anonymkode: f47d8...4df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier begge deler, ofte.

Jeg vet mine foreldre elsker meg og søsteren min, men vi fikk sjeldent høre det i oppveksten. Husker jeg savnet å få høre ordene. Så jeg sa det gjerne selv først, for å få høre det tilbake. Mine barn skal ikke savne å høre det, de får heller bli lei av å høre det 😄

Anonymkode: f47d8...4df

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. 

Anonymkode: 99fb4...7ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier "glad i deg". Men sier det ikke hver dag. Da blir det utvannet og bare en rutine/vane, og ordene mister litt av sin betydning.

Anonymkode: 320eb...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier begge deler, ofte.

Jeg vet mine foreldre elsker meg og søsteren min, men vi fikk sjeldent høre det i oppveksten. Husker jeg savnet å få høre ordene. Så jeg sa det gjerne selv først, for å få høre det tilbake. Mine barn skal ikke savne å høre det, de får heller bli lei av å høre det 😄

Anonymkode: f47d8...4df

Samme her :)

Leser jo noen bitre innlegg her om at «selvsagt er alle på KG perfekte og sier det hver dag», men ja - jeg sier det bevisst og ektefølt hver dag.

Jeg vokste opp uten særlig varme og omsorg, så for meg har det vært en bevisst strategi. Barn skal aldri føle seg uelsket, eller oppleve at den type erklæringer er noe man «ikke skal si». 

Å elske et menneske er for meg ikke seksuelt orientert, så det sier jeg til barn og mann. 

Barnet mitt er jo mitt livs største kjærlighet.

Men det kan tenkes det sklir over i glad i deg når ungen blir eldre og evt gir beskjed om at det er kleint med «elsker deg». 

Anonymkode: 92876...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier mest elsker og innimellom glad i deg/dere. Jeg elsker de høyere enn alt, og faktisk MYE mer enn min mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg er i fra har jeg aldri hørt noen bruke ordene «elsker deg», vel, i offentlighet. :fnise:Pga dialekt høres «glad i deg» mye bedre og naturlig ut. Aldri fått høre av foreldre at de elsker meg, men jeg vet at når de sier glad i deg, så mener de noe veldig sterkt og dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier glad i deg, elsker deg og love you ❤️ Hver dag, og det er ektefølt og faller seg naturlig. Barn kan aldri høre sånt for ofte fra foreldrene sine. Barnet mitt sier det også til meg og de andre i familien. Han sier glad i deg til de nærmeste vennene sine ☺️ Tror på at man blir et trygt menneske som utrykker mye kjærlighet for andre, når man er vandt til at det er naturlig hjemmenfra. Og da får han det i retur senere i livet også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier stort sett "glad i deg", noen ganger "elsker deg". Kan aldri selv huske at foreldrene mine sa de var glad i meg, selv om jeg vet de var det, så for meg er det viktig å si det ofte. I tillegg har jeg ofte lyst til å si det, spesielt ved leggetid, så er ikke noe jeg må jobbe for å huske på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er mest i arbeiderklassen at man sier «elsker deg»🤔

Anonymkode: 7bc5c...307

Hahaha wtf?? 😂😂 Vi er øvre middelklasse, og har bibliotek og piano (sånn for kurturell kapital.. 😂), og sier "Jeg elsker deg" til barna mange ganger om dagen. 

Føler jeg renner over av kjærlighet, og må bare uttrykke det. Sier det til mannen, til Mamma, pappa, søsknene mine og venninner også. :)

Anonymkode: 8b6d9...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er mest i arbeiderklassen at man sier «elsker deg»🤔

Anonymkode: 7bc5c...307

Er vel heller denne kommentaren det lyser "arbeiderklasse" av isåfall 🙄😂 

Og hva er forresten galt med arbeiderklassen?? Herlighet, dette lukter bare snobberi og desperasjon 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler!  Skjønner ikke hvorfor «elsker deg» skal være forbeholdt partner, det er jo ingen i verden jeg elsker høyere enn barnet mitt, så det er helt naturlig for meg å si. Barnet mitt får høre det hver dag, og sånn fortsetter det nok til det blir flaut, da kan det hende at glad i deg holder for barnets del. 

Anonymkode: 05b49...c0d

Helt enig med deg :) er ingen jeg elsker mer og høyere enn barna mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke sier elsker deg til barna..

Om 20 år er det deres barn som sitter på kg og klager over at foreldrene aldri sa «elsker deg» til de. 

De sa ofte «glad i deg», men aldri «elsker deg». De fleste andre foreldre sa jo elsker deg til sine barn, så det er så sårt å tenke på 😢... 😂

Anonymkode: d1511...7bd

Jeg tror helt ærlig at mine sønner på 17 og 15 synes det holder i lange baner med "glad i deg" :ler: Det sier jeg ofte da, og får et mumlende "glaireiåsså" tilbake, hurra!

Anonymkode: 9e9b1...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi sier jeg elsker deg, ettersom barna våre er elsket, og barnebarna sier det nå også :)

Anonymkode: 9420e...785

Åååå søren, så vi som bare sier at vi er glad i barna våre - ikke elsker dem altså? Godt du presiserte dette sånn at jeg vet at du elsker barna dine mer enn jeg elsker mine - selv om det altså faller med unaturlig å si "jeg elsker deg" til dem.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som mener at «elsker» er forbeholdt deres partner. Elsker dere ikke deres barn? Dere er glad i barna, men elsker mannen?

Anonymkode: d1511...7bd

Jeg elsker barna mine, men å ordlegge meg med de ordene faller meg unaturlig... Jeg er ikke noe mindre glad i barna mine av den grunn...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Leser jo noen bitre innlegg her om at «selvsagt er alle på KG perfekte og sier det hver dag», men ja - jeg sier det bevisst og ektefølt hver dag.

Nå var det ikke akkurat det faktum at foreldre faktisk sier det hver dag som utløste mitt (åpenbart, men det visste ikke jeg) bitre svar... Det var mer trangen til å påpeke det overfor andre at man gjør det.  

Selv har jeg både blitt fortalt at jeg er elsket og jeg videreformidler det til egne barn - så bitterheten er ikkeeksisterende på dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.11.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Føler det er mest i arbeiderklassen at man sier «elsker deg»🤔

Anonymkode: 7bc5c...307

Faktisk ikke sant! Jeg er arbeiderklasseavskum av verste sort, og her har det knapt nok vært et "glad i deg" opp i gjennom barndommen

Anonymkode: 26cad...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier jeg er glad i dem, men langt fra daglig. Viser i handling og uttrykker med andre ord hvor glad jeg er i dem. For meg blir daglige gjentakelser av «glad i deg/elsker deg» rart og kunstig. De vet det jo!☺️ 

Anonymkode: 125dd...4c0

Samme her. Viser det er i handling og kjærtegn. Det faller ikke naturlig for meg å si det. Sier mer ting som "mamma sin jente" eller noe i den duren. 

Anonymkode: 3b3a2...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Føler det er mest i arbeiderklassen at man sier «elsker deg»🤔

Anonymkode: 7bc5c...307

Føler det er mest merkelige mennesker som tenker at noen er i "arbeiderklassen" og som bruker det uttrykket i dag. 

For meg er elsker deg forbeholdt kjærester og glad i deg til barn. 

Anonymkode: 00893...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på kg at jeg leser om "klasser" i norge. Er sikkert i feil klasse for å bry seg om slik. Det får nå være greit. 

Anonymkode: 00893...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...