Gå til innhold

….og saa elskede de hinanden...


Kali-

Anbefalte innlegg

:ler:

Å nei du! :-)

Har rett og slett bare hatt det travelt.... og navnende du nevnte var kjente... men ikke helt.... :-)

Må tenke litt.... gikk bare siste året med den årgangen, var utveklsingsstudent året før....

Skal nok tenke litt og sende deg en PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forlovelsen

Vi traff hverandre 30. januar 2003… Det var dagen etter 6-årsdagen til Marte.

Jeg skulle egentlig ha bussen hjem, men B spurte om jeg ville bli med på kafé med han først. Og det ble jeg. Jeg skulle jo ingenting spesielt hjemme likevel.

Så da gikk vi på Friday’s og ble sittende der noen timer… Og snakke og snakke og snakke.

Vi fant ut at vi hadde mange felles interesser og mye å snakke om, så tida fløy temmelig fort.

Og etter noen timer dro jeg hjem…

B hadde ikke fått telefonnr mitt, og han gikk og forbannet seg selv opp og i mente for at han ikke hadde spurt meg om det. :sur:

Noen dager senere traff vi hverandre igjen, og atter en gang dro vi på Friday’s. Dette skulle nå bli vårt faste treffested.

På denne tiden var jeg på jakt etter ny leilighet, for huset jeg leide leilighet i var blitt kjøpt av noen andre, og de skulle sette leia så radikalt opp at jeg ikke ville ha råd til å bo der lenger. Men jeg fant ingen leiligheter og så spurte B meg om jeg ville bo hos han til jeg fant meg noe annet. Og jeg tok gladlig imot tilbudet, for nå hasta det veldig med å finne noe.

Så da var det bare å pakke sakene og vi leide en stor varebil som vi stappa full av møbler, klær og katter. Og så gikk veien til Askøy.

Vel framme i leiligheten til B fant vi roen ganske fort – både jeg og kattene. Og så ble vi plutselig kjærester. Det tok ikke lange tiden… Kanskje 3 uker fra vi møtte hverandre til vi var sammen…

Dagene var fine og vi gjorde mye gøy sammen… Vi gikk på kafé, og jeg var med B rundt omkring der han dømte håndball.

Den 27. februar gikk B ned på kne for meg… Midt oppå Puddefjordsbroen. Jeg skjønte ikke helt hva som foregikk med en gang, og jeg trodde først han skulle knytte skolissene… Men han satt jo bare der. Og han skulle ikke knytte noen lisser, for lissene var knytta fra før.

Så der stod jeg. Ganske overraska og kanskje en smule flau…

Også kom spørsmålet…: ”Y? Vil du gifte deg med meg?”

Tida gikk uendelig sakte! For meg føltes det som en evighet, for jeg var jo helt satt ut.

Jeg tror jeg rødma også! Og det lå noen dumme tårer på lur i øyekroken også! Også jeg som hadde lovet meg selv å ikke grine når jeg ble fridd til. HAH!

Jeg hadde for så vidt sett for meg at det skulle være mye mer romantisk og gjennomtenkt enn dette også, men det var jo veldig romantisk likevel…

Etter mange ”neineineineinei! Reis deg opp! Jeg skjønner ikke hva du driver med?!” ’er klarte jeg endelig å få fram ja’et mitt!

Den 3. mars 2003 dro vi på Friday’s for å slappe av. Jeg drikker ikke kaffe eller noe annet varmt, men Bjørn ville ha seg en Latte… Så der satt vi, men så hadde B ”glemt” å kjøpe røyk. Egentlig visste jeg at han hadde en nesten full pakke røyk i lomma, men det tenkte jeg ikke over der og da. Så han dura ut for å kjøpe røyk, han… Og det gikk 5 minutter og det gikk 10 minutter… Jeg satt der og drakk en brus og tok meg en røyk, jeg…

Og til slutt kommer’n heseblesende inn og beklager at det tok så lang tid. Også tar vi oss en røyk og skravler litt, og plutselig kommer en av serveringsdamene bort med en bukett roser og Bjørn slenger seg ned på kne – IGJEN! Foran alle!

Og jeg rødmer – IGJEN! Og forræderiske tårer kommer atter en gang i øyekroken min og jeg skjønner ikke hva som foregår – IGJEN!

Så der sitter Bjørn på ett kne og ser opp på meg som sitter på en barkrakk og rødmer… Og spør: ”Y, vil du gifte deg med meg?”

Jeg tror jeg stamma fram noe sånn som ”Jammen… Er vi ikke allerede forlovet, da? Du har jo spurt om det før”

”Jeg vil at denne datoen skal stå i ringene. Den er mye stiligere.”

Så da kom endelig et ”Ja!” fra meg – IGJEN og alle som jobbet på Friday’s står og klapper og gratulerer og jeg får blomster og ballong og egentlig mer oppmerksomhet enn jeg vil ha ;) Men det var veldig koselig!

Så drakk vi opp latte’n og brusen og løper til nærmeste gullsmed for å plukke ut ringer.

Vi falt for enkle sandblåste gullringer.

Vi begynte å snakke om bryllup allerede sommeren 2004, men så ble jeg gravid og hadde termin mars 2004. Så da utsatte vi bryllupet på ubestemt tid, for vi kom til å få nok å henge fingra i med fødsel, spebarnsstell, barnedåp og bleieskift. Og det fikk vi rett i.

Nå har vi endelig fastsatt datoen til 29. april 2006, og vi gleder oss veldig til den dagen vi forenes i kjærlighetens lenker – til døden skiller oss ad. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

HEI! Gratulerer med dagbok og forestående bryllup!

Fiiin frier-historie også. Nydelig liten datter og. Losby er et kjempe fint sted, vi tenkte også på det. Broren til en venninne av meg giftet seg der ifjor...de hadde det fantastisk! Også skal dere jo gifte dere på kjæresten min sin bursdag! En fiiiin dag det!

Gratulerer igjen! Klem Izaria :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt historie...

*tjihi*

Må le litt...men jeg er flate meg så enig - å skulle betale mer for fotograf enn det kjolen koster deg, det er jo helt vanvittig! Men som jeg har skrevet tidligere, så ser det jo ut som dere har fått dere en ordentlig god fotograf allikevel. At han er billigere er jo bare en bonus! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Nå er det ganske kjedelige dager...

Jeg har lyst til å planlegge mer, men det er liksom ikke så mye mer å planlegge akkurat nå... :-?

Jaja... Jeg får heller kle på Maiken og ta henne med i barnehagen og leke litt nå som det er så flott vær! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg laget lister over hva Lørenskog har å by på av både severdigheter (og det er jammenimeg ikke mye) og spisesteder sånn at vi ikke får så dårlig samvittighet overfor de som ikke skal spise middag med oss...

Jeg vil at ting skal skjeeeee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Da var det dags for oppdatering av websiden... :D

Jeg legger den nok opp i løpet av kvelden

Spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fyldig heimeside de har! Flink du!

:Nikke:

Gøy med alle tipsene, eller, dette med betydningen av dager og måneder og alt det der...selv om jeg gir blanke i hva som sies om lørdager og august! :tunge1:

Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er ganske gøy med sånn overtro og greier, men her også gis det blanke i hva som ble sagt om lørdag... Men vi hadde overtroen om månedene i bakhodet da vi valgte april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOOOOHOOOOO!

Jeg har snakka med Losby Gods! Det her kan bli myyyyye billigere enn hva jeg først frykta!

Jeg har fått menyene! :D

Vi har endel allergikere og kresne folk som skal komme (dvs... Jeg er nok den største allergikeren - OG den mest kresne), så vi har bestemt oss for buffet med både varm og kald mat.

Det beste av alt... PRISEN! :D

545,-/pers, halv pris for barn mellom 5 og 12 år og gratis for dem under 5 år.

Da blir det ikke mange pengene vi må ut med for maten, gitt... Hvertfall ikke i forhold til hva de har som menyforslag. Der er det f.o.m. kr 1100,- og opp... Pr pers! (men så inkluderer det også drikke og kake, da... Og kaffe og cognac, men vi har en del som er avholdsfolk som kommer også, så da blir det uansett billigere for oss med buffet og at folk bestiller det de vil drikke selv)

Å, jeg er så fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg snakka med Klavestad igjen...

Han har egentlig ikke sånn opplegg med at man får med seg bilde tilbake til festen med en gang fotograferinga er ferdig, men jeg spurte om han kunne få det til, og det kan han! :D

Har ei venninne som fikk med seg et brudebilde med omslag fra fotograferinga og til festen, og de har fått signaturene til alle gjestene. Og det er kjempemorsomt og flott minne å ha, for det var noen barn (og de skriver jo absolutt ikke sånn lenger) og det var noen eldre - som dessverre ikke lever lenger. Så det er godt å ha det minnet også :)

Også har moren til forloveren min sagt at hun kan fikse brudebuketten min og jeg skal høre om hun kan ta brudepikebukettene, knapphullsblomstene og pynten også. Hun har laget endel brudebuketter tidligere, og hun er kjempeflink med dråpeforma buketter, og det er jo det jeg vil ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi avgjort (etter endel om og men) at det blir 3 brudepiker og 3 brudesvenner.

Jeg kan jo skrive litt om hver enkelt.

A: Brudesvenn. Da 11,5 år gammel. Ringbærer. B's sønn.

M: Brudepike. Da 9 år gammel. B's eldste datter.

ME: Brudepike. Da 2 år gammel. B og min datter.

T-E: Brudepike. Da 10 år gammel. B's søsters datter.

BR: Brudesvenn. Da 8 år gammel. B's søsters eldste sønn.

R: Brudesvenn. Da 4,5 år gammel. B's søsters yngste sønn.

Jeg ser for meg at de to yngste (R og ME) går hånd i hånd opp gulvet først, så følger BR og M og bakerst av barna kommer T-E og A sammen. Jentene skal ha like kjoler (selvfølgelig) og gutta vil jeg at skal ha like dresser. Ser for meg at det kommer til å bli supersøtt!

Og etter dem så kommer jeg og pappa ruslende.

Det er så digg å ha god tid på planlegginga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp og fallera!!! Har du det bra!?!?

Javisst! Kan ikke annet enn å klage... :wink:

Jeg har vært til fysioterapi i dag, så jeg er temmelig ødelagt i stort sett hele kroppen, men det føles godt også.

Og hvordan har så du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Javisst! Kan ikke annet enn å klage... :wink:

Jeg har vært til fysioterapi i dag, så jeg er temmelig ødelagt i stort sett hele kroppen, men det føles godt også.

Og hvordan har så du det?

Eg har influensa, men ellers er alt heilt TOPP!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...