Gå til innhold

Når arver ikke søsken undertøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BearMama
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke greit å arve truser?

De blir jo vasket som annet tøy, og blir helt rene. Mye bakteriehysteri her på KG, ikke rart folk ofte er syke.

En annen ting er at de blir så slitt og strikken blir dårligere etterhvert, så det ikke kan arves av den grunn.

Anonymkode: b454e...377

Så du synes det er kjekt å låne truser av kollegaer, venner etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Bare syns tanken på å kle på meg andre folk sine slitte og brukte truser er uappetittlig. Uansett om de er vasket. 

Anonymkode: a7241...54d

Skal du spise trusene?

Selvfølgelig er det helt greit å arve truser fra søsken. De blir jo rene etter vask, akkurat som sengetøy, bukser som har fått bæsj på seg osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sluttet det å gå i arv når de nærmet seg puberteten.  Det ble uansett alltid en del nye på minsten, da underbukser er forbruksvare. Eller forstår jeg godt de som føler det er litt ekkelt å arve den type intime klær. 

Min farmor fortalte en historie fra krigen, da hun var forlover i et bryllup, og bruden, allerede iført brudekjolen, fortalte hvor fortvilet hun var over tilstanden på trusene sine. Farmor tok av seg sine og gav til bruden, som tok dem på umiddelbart! 😱 Andre tider altså...

Anonymkode: 1706d...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert over hysteriet her. 

Det finnes ikke reelle argumenter engang!!

»Sånt gjør man ikke, det er ekkelt..» Jaha.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 gutter og her arves det truser. Jeg kokvasker alltid trusene på 90 grader sammen med håndklær og kluter. Dersom trusene får flekker som ikke går av i vask eller dersom de blir slitte eller hullete blir de kastet.

Anonymkode: 53e34...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan? All den tid man har tungen inni hverandres munn støtt og stadig, får man jo i seg bakteriene?

Anonymkode: 3d7f6...902

Joda, men tannbørsten har bakterier, plakk, mikroskopiske matrester osv fra flere uker tilbake som har fått godtgjort seg. Ville ikke sidestille det med nyvasket undertøy eller tungekyss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det handler ikke om bakterier. Det handler om at jeg synes det er uappetittlig å dele undertøy. Det byr meg imot, helt uten logisk grunn, så da blir ikke undertøy arvet/delt i mitt hjem. Det er like fullstendig ulogisk som å ikke kunne låne kjærestens tannbørste all den tid man støtt og stadig har tunga ned i halsen på hverandre, men jeg ønsker ikke det.

Anonymkode: 3d7f6...902

Hva synes du om å gå på offentlig toalett? Jeg synes at det er uappetittelig å gå på offentlig toalett eller i det hele tatt på alle toalett som ikke er min egen. Men truser går uten problem i arv hjemme hos oss så lenge de er fine og uten flekker.

Anonymkode: 53e34...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hysteri at truser ikke kan arves mellom søsken. Pga miljøgevinst og innsparelser har det en god stund vært mange som bruker tøybleier på barna. Poenget blir jo borte dersom bleiene ikke kan arves melllm søsken eller selges.

Anonymkode: 53e34...bda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om lillesøstra mi arva undertøy av meg, men under oppveksten vet jeg at vi har klart å bruke trusene til hverandre. Mamma hadde ikke oversikt over hvilke truser som var hvem sine etter vask. De blir jo vaska, så det er vel ikke så farlig.

Anonymkode: 3ba9b...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener typ truser, så tenker jeg at det ikke er greit. Det er veldig intimt. Har du lyst til å arve truser selv?! 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hufsala skrev:

Hvis du mener typ truser, så tenker jeg at det ikke er greit. Det er veldig intimt. Har du lyst til å arve truser selv?! 🤔

Jeg kan overhodet ikke se noe galt i det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, smilo skrev:

Jeg kan overhodet ikke se noe galt i det. 

Okei.. folk er forskjellig. Ville aldri falt meg inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, smilo skrev:

Briker de ikke samme str da?

Jeg har to gutter med et år mellom og de hadde samme klær inkl truser hele oppveksten fordi de var tilnærnet like store. Etterhvert fikk de ulik smak slik at dette automatisk gikk over på andre klær, men jeg sliter fortsatt med å se forskjell på deres og min samboers boksere, så det kan jeg stadig legge feil. Heldigvis kjenner de sitt eget tøy alle sammen. 

De er forskjellige i str. Minste har enda mange truser i str. 98/104. Kjøper mest pierre robert og synes disse er gode i str. Mellomste har akkurat gått over på 122/128, og eldste har jeg startet å kjøpe 134/140 til. 

Anonymkode: b2a29...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy tenker jeg at man bruker og vasker såpass hyppig at det innen det skal arves bort egentlig er utvasket og slitt uansett. Undertøy er helle rikke det dyreste så akkurat det tenker jeg alle fortjener å ha sitt eget, nye av. Ullsokker, hjemmestrikka i kvalitet, derimot... Det kan arves! 😃

Jeg tenker bare at jeg iallfall ikke ville like å ta på meg andres truser.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om å gå på offentlig toalett? Jeg synes at det er uappetittelig å gå på offentlig toalett eller i det hele tatt på alle toalett som ikke er min egen. Men truser går uten problem i arv hjemme hos oss så lenge de er fine og uten flekker.

Anonymkode: 53e34...bda

Jeg tisser heller med rumpa 2 cm over en uvasket utedo på en rasteplass i huttaheiti enn i buksa. Do er do. Men jeg snakker ikke ned de som synes det er uappetittlig å gå på offentlig toalett. 

Likeledes vil jeg gjerne få lov til å synes at trusearv er uappetittlig, og få gjøre som jeg vil med husstandens truser uten å bli snakket ned av de som synes truse er truse.

Anonymkode: 3d7f6...902

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sushi skrev:

Skal du spise trusene?

Selvfølgelig er det helt greit å arve truser fra søsken. De blir jo rene etter vask, akkurat som sengetøy, bukser som har fått bæsj på seg osv.

Ordet apetitt trenger ikke være ensbetydende med å putte i munnen. 

3 timer siden, Rotemor skrev:

Sjokkert over hysteriet her. 

Det finnes ikke reelle argumenter engang!!

»Sånt gjør man ikke, det er ekkelt..» Jaha.....

Dumt å skal bli stemplet som hysterisk bare fordi vi mener noe annet enn deg. Ts spør, og vi syns det er ekkelt, så da svarer vi det da. 

Tror forøvrig ikke det finnes mange voksne folk som ville arvet de brukte trusene av slektningene sine...

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tisser heller med rumpa 2 cm over en uvasket utedo på en rasteplass i huttaheiti enn i buksa. Do er do. Men jeg snakker ikke ned de som synes det er uappetittlig å gå på offentlig toalett. 

Likeledes vil jeg gjerne få lov til å synes at trusearv er uappetittlig, og få gjøre som jeg vil med husstandens truser uten å bli snakket ned av de som synes truse er truse.

Anonymkode: 3d7f6...902

Enig. Forstår ikke hva det er å kverulere på. Virker som de febrilsk prøver å omvende oss eller noe.

Syns også at det er noget epesielt at et tema som folks trusebruk skal skape så stort engasjement hos enkelte😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sizz- skrev:

Ordet apetitt trenger ikke være ensbetydende med å putte i munnen. 

Dumt å skal bli stemplet som hysterisk bare fordi vi mener noe annet enn deg. Ts spør, og vi syns det er ekkelt, så da svarer vi det da. 

Tror forøvrig ikke det finnes mange voksne folk som ville arvet de brukte trusene av slektningene sine...

 

Enig. Forstår ikke hva det er å kverulere på. Virker som de febrilsk prøver å omvende oss eller noe.

Syns også at det er noget epesielt at et tema som folks trusebruk skal skape så stort engasjement hos enkelte😂 

«Jeg synes det er ekkelt» er jo ikke et argument. Det er bare en følelse!

Når man har flere barn i samme størrelse sp skiller man gjerne ikke på sokker og truser av rent praktiske årsaker.

Hvis du har et argument som ikke handler om følelser så synes jeg du skal si hva det er....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, BearMama said:

Så du synes det er kjekt å låne truser av kollegaer, venner etc?

Nå er søsken nærmere enn kolleger. Det er også forskjell på hvor mye et barn og en voksen svetter osv. Men så lenge plagget er godt vasket og i god stand, hvorfor ikke... 

Anonymkode: bcc50...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rotemor skrev:

«Jeg synes det er ekkelt» er jo ikke et argument. Det er bare en følelse!

Når man har flere barn i samme størrelse sp skiller man gjerne ikke på sokker og truser av rent praktiske årsaker.

Hvis du har et argument som ikke handler om følelser så synes jeg du skal si hva det er....

Ja, hva så om det «bare» er en følelse? Det er god nok grunn for meg til å ikke bruke mine familiemedlemmers truser. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å godta😂 herregud

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...