Gå til innhold

Søke om lån eller finansieringsbevis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på boligjakt og har funnet en bolig jeg ønsker å legge inn bud på, skal jeg da søke om finansieringsbevis eller vanlig lån? Bruker nettbank og søker over nett og får opp hvor jeg kan forvente før jeg faktisk sender søknaden. Da jeg forsøkte viste det plutselig mye mindre da jeg prøvde med finansieringsbevis enn med lån. Er veldig forvirret nå.

Anonymkode: 6d461...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, isw skrev:

Finansieringsbevis

Men da var det mindre jeg kan få, da har jeg ikke sjanse på å få boligen. Er det andre krav med finansieringsbevis enn med lån? Er flere hundre tusen i forskjell.

Anonymkode: 6d461...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da var det mindre jeg kan få, da har jeg ikke sjanse på å få boligen. Er det andre krav med finansieringsbevis enn med lån? Er flere hundre tusen i forskjell.

Anonymkode: 6d461...6cb

Da må du ha lagt inn andre forutsetninger da du søkte om finansieringsbevis. Det skal være helt det samme. Lån bør du ikke søke før du har kjøpt bolig og fått kjøpekontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, isw skrev:

Da må du ha lagt inn andre forutsetninger da du søkte om finansieringsbevis. Det skal være helt det samme. Lån bør du ikke søke før du har kjøpt bolig og fått kjøpekontrakten.

Banken ville ikke gi meg lån på mer enn 75% av kjøpesummen. Får kontakte andre banker og høre om de kan hjelp. Takk for svarene.

Anonymkode: 6d461...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søker om finansieringsbevis i flere banker og legger ved linken til boligen som du ønsker å kjøpe. Søk i flere banker. Her opplevde vi ganske store sprik i hva de ulike bankene ønsket å finansiere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Du søker om finansieringsbevis i flere banker og legger ved linken til boligen som du ønsker å kjøpe. Søk i flere banker. Her opplevde vi ganske store sprik i hva de ulike bankene ønsket å finansiere. 

Ja, fant en annen som jeg har søkt hos nå. Håper de er litt mindre gniene. 

Anonymkode: 6d461...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...