Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med specs til en gaming pc?


Kongla82

Anbefalte innlegg

Har nada peiling på dette, men prøver å finne ut om vi bør oppgradere sønnens pc til jul eller om vi like gjerne kan drøye..

Han spiller masse Fortnite.. Også Roblox og Unturned.

Prosessoren er en intel pentium cpu g3258. Den har 8gb RAM.

Hjelp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket skjermkort har den fra før? Det er det som har mest å si for ytelsen i spill, men prosessoren er heller ikke så rask. Hvor mye penger vil dere legge i det?

Anonymkode: 6da81...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk penger på å oppgradere den pc`n, prosessoren er veldig gammel og har kun to kjerner. Den tar sikkert også kun DDR3 RAM som er utdatert. Høres ut som den er minst 4 år gammel.

Kjøp heller ny pc, eller kjøp en nyere brukt pc.

Anonymkode: 93075...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også anbefalt å skifte ut hele tingen. Kanskje det kunne vært mulig å oppgradere prossesoren som kommer til å være en begrensning for nyere spill, men hvis du ikke er villig til å handle på bruktmarkedet er det ikke noe vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Pcen er over 5 år gammel så tenker det nærmer seg tiden for en ny. Men hva bør vi se etter da? Vi vil jo helst ikke bruke for mye penger på det. Hvor trygt er det å kjøpe brukt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite å spare på å kjøpe brukt, og reklamasjonsretten blir dårligere. Det viktigste for ytelsen i spill er som sagt skjermkort. Geforce GTX 1050 er minimum, men 1060 er 40-60% bedre. 1070 er veldig bra, men antakeligvis utenfor deres prisgrense. I tillegg bør det være minst 4 kjerner på prosessoren og modell Intel i3 eller bedre, eller AMD Ryzen. 8 GB RAM holder. Hvis dette blir for dyrt ville jeg kjøpt et 1050 skjermkort og utsatt oppgraderingen litt til.

Mange butikker har tilbud denne uken, så det kan lønne seg å kjøpe nå.

Anonymkode: 6da81...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker så mye igjen.

Vi fikk tilbud av noen vi kjenner om en pc med disse spesifikasjonene. Noen som kan si noe om denne?

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor - 4.0GHz Asus Z170-E, Socket-1151 Hovedkort Corsair Vengance LPX DDR4 2133Mhz 16GB DDR4 Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Asus GeForce 1060 6GB Dual fan 256ssd 1tb vanlig hardisk 800w strømforsyning .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Kongla82 said:

Takker så mye igjen.

Vi fikk tilbud av noen vi kjenner om en pc med disse spesifikasjonene. Noen som kan si noe om denne?

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor - 4.0GHz Asus Z170-E, Socket-1151 Hovedkort Corsair Vengance LPX DDR4 2133Mhz 16GB DDR4 Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Asus GeForce 1060 6GB Dual fan 256ssd 1tb vanlig hardisk 800w strømforsyning .

Ville satt verdien på den maskinen til omtrent 6000kr, avhenger litt av tilstanden, kanskje 7000. Men det er absolutt en god maskin som skal ligge et sted mellom PS4 Pro og Xbox One X i spillytelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kongla82 skrev:

Takker så mye igjen.

Vi fikk tilbud av noen vi kjenner om en pc med disse spesifikasjonene. Noen som kan si noe om denne?

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor - 4.0GHz Asus Z170-E, Socket-1151 Hovedkort Corsair Vengance LPX DDR4 2133Mhz 16GB DDR4 Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Asus GeForce 1060 6GB Dual fan 256ssd 1tb vanlig hardisk 800w strømforsyning .

Det er en helt grei maskin, koster ca 12 500,- om du skulle kjøpe alt nytt. Prisen er uten kabinett, tastatur, mus og skjerm.

Det eneste som trenger oppgradering på den er harddisken for lagring, 1TB er litt lite men det er jo bare å vente til den blir full og kjøpe en til.

Anonymkode: 93075...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal kjøpe ny pc så kan det være greit å legge litt penger i det slik at du ikke trenger å kjøpe ny pc om to år for å klare å kjøre de nyeste spillene. Du kan også gå inn på de forskjellige spillende å se hva de krever for å kjøre greit.

Anonymkode: 0bbf8...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2018 at 8:47 AM, Kongla82 said:

Tusen takk for svar! Pcen er over 5 år gammel så tenker det nærmer seg tiden for en ny. Men hva bør vi se etter da? Vi vil jo helst ikke bruke for mye penger på det. Hvor trygt er det å kjøpe brukt?

Du kan sjekke komplett sine hjemmebyggede pcer nå som det er black week og evt black friday for gode tilbud. De har god kvalitet til god pris som regel.
 

4 hours ago, Jonencloud said:

Ville satt verdien på den maskinen til omtrent 6000kr, avhenger litt av tilstanden, kanskje 7000. Men det er absolutt en god maskin som skal ligge et sted mellom PS4 Pro og Xbox One X i spillytelse

Mer 8000-9000 syntes jeg.

Anonymkode: cd24c...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Kongla82 said:

Takker så mye igjen.

Vi fikk tilbud av noen vi kjenner om en pc med disse spesifikasjonene. Noen som kan si noe om denne?

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor - 4.0GHz Asus Z170-E, Socket-1151 Hovedkort Corsair Vengance LPX DDR4 2133Mhz 16GB DDR4 Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Asus GeForce 1060 6GB Dual fan 256ssd 1tb vanlig hardisk 800w strømforsyning .

Dette er en ganske kraftig maskin. Mye kraftigere enn den dere har, og prosessoren er nesten på nivå med dagens toppmodeller til spill. Skjermkortet kan oppgraderes om noen år for å forlenge levetiden på den. Det hele avhenger av hva dere må betale.

Anonymkode: 6da81...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sjekke komplett sine hjemmebyggede pcer nå som det er black week og evt black friday for gode tilbud. De har god kvalitet til god pris som regel.
 

Mer 8000-9000 syntes jeg.

Anonymkode: cd24c...f73

Åh blir så glad for at dere svarer! Jeg må ut med 7000 for den maskinen jeg nevner.

Hvis dere sammenligner med dette til 6000kr går det an å si noe om hva som er best?

Prossesor: Intel core i5-7400 3.00 ghz Graffikkort: Geforce GTX 1060 3gb Ram: 8 gb (1 stk) totalt 2 slots

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre er litt bedre på alle punkter. Hvis begge er brukt vil jeg helt klart anbefale den andre.

Anonymkode: 6da81...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, Kongla82 said:

Åh blir så glad for at dere svarer! Jeg må ut med 7000 for den maskinen jeg nevner.

Hvis dere sammenligner med dette til 6000kr går det an å si noe om hva som er best?

Prossesor: Intel core i5-7400 3.00 ghz Graffikkort: Geforce GTX 1060 3gb Ram: 8 gb (1 stk) totalt 2 slots

gå for den til 7000. Den har uten tvil mer verdi for pengene.

 

Endret av Jonencloud
Made a formatting mistake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...