Gå til innhold

Menn:Når en mann sier "dette vil gjøre grusomt vondt for meg"...men to uker etter sier han at han er kommet et stykke på vei med sorgen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjærlighetssorg. Han sa til meg, mens han gråt at "dette vil gjøre forferdelig vondt for meg"...han var virkelig knust. Måtte la meg gå.

To uker etter treffer jeg ham og han virker så mye kjøligere og sier han har kommet et godt stykke på vei med hjertesorgen sin. Hva er det med menn som må bygge opp et slikt skall mot en de elsket, på så kort tid? Jeg ble veldig lei meg....Hadde håpet han skulle vise meg litt følelser fortsatt. 

Hva skjedde? kan noen menn forklare meg dette?Handler det om hans stolthet? 

Anonymkode: 8c934...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var det du ikke likte? At han ikke var knust? Gir det deg en bra følelse å se han knust?

Kanskje du ikke var så spesiell allikavel og han innså at det finnes mange andre kvinner der ute å heller bruke tiden sin på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er forhistorien her. Men er det bedre om han går med kjærlighetssorg over lang tid? Er ikke sorg noe som det er bra å komme seg over? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns det tilsynelatende gikk litt fort bedre....

Ts

Anonymkode: 8c934...7cb

Men hvorfor angår det deg? Vil du at han skal ha kjærlighetssorg i evigheter? Unner du ham virkelig det? 

Anonymkode: 46db2...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor angår det deg? Vil du at han skal ha kjærlighetssorg i evigheter? Unner du ham virkelig det? 

Anonymkode: 46db2...644

Neida Men får jeg ikke lov til å ha følelser også?

Anonymkode: 8c934...7cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet til dere andre? Hvorfor angriper dere en med kjærlighetssorg? 

TS, jeg er selv nylig dumpet. Og jeg som deg, kunne ønske han hadde det like vondt som meg enda. Ikke det at jeg ønsker han vondt, men det er godt å se at vi betydde like mye for hverandre. 

Selv om jeg fremdeles gråter hver eneste dag, så lar jeg ikke han se det. Når jeg møter han/snakker med han sier jeg at det går bra, jeg har det fint og blabla. Det er en forsvarsmekanisme for meg, kanskje det er det for han også? 

Sender deg en god klem, du kommer deg gjennom dette :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er usedvanlig skarpe og lite sensitive her. Klart ts må få lov å reagere dersom en mann er knust av kjærlighetssorg og 14 dager etter ser ut til å håndtere det helt fint? Jeg hadde også undret meg...

Men ts... Menn er STOLTE! De vil ikke vise seg svake og skal i alle fall ikke vise hva de føler til en de elsker! (Hvis man har kjærlighetssorg!) jeg vil si dette er et  forsvar fra hans side, han har prøvd å bygge opp et skall overfor deg fordi han må! Han må for å ikke gå under eller la savnet ved å se deg ta helt overhånd. 

Jeg er 99% sikker på at dette er tilfellet her. Ikke at du ikke var spesiell. Det MÅ du ha vært siden han ble så lei seg i utgangspunktet. 

Hold ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyder vel på at de krokodilletårene bare var spill for galleriet..ikke ta en manns ord for god fisk: ever. De juger så renner. Se på handlinger: alltid. 

Anonymkode: 53243...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tyder vel på at de krokodilletårene bare var spill for galleriet..ikke ta en manns ord for god fisk: ever. De juger så renner. Se på handlinger: alltid. 

Anonymkode: 53243...218

Jeg rister på hodet av slike svar. Hva vet vel du eller jeg om hans følelser? Menn bygger opp et forsvar i møte med det vanskelige. Trodde virkelig det var allmenn kjent... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid interessant når folk tror at det finnes fasit og at vi ukjente på forum kan fortelle hvorfor noen føler hva de gjør. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig sorgen er på vei over i sinne og at han ikke vil vise hvor vondt det gjør, derfor valgte han kanskje å spille litt uberørt.

Og så er det jo noen som kanskje ikke bryr seg så mye likevel, kanskje var det mest sjokket han kjente på da du gjorde det slutt, eller kanskje han bare sa det han trodde du forventet å høre. Uansett er det vel slutt, så du kan vel også gå videre?

Anonymkode: 05a17...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Neida Men får jeg ikke lov til å ha følelser også?

Anonymkode: 8c934...7cb

Dette argumentet her har jeg aldri forstått, fordi selvsagt kan du ha følelser og føle på hjertesorg, men det er jo helt vanvittig at så mange mener at det dermed er ok å ønske at andre sliter med samme sorg eller smerte, bare for å fore sitt eget ego om hvor mye man betydde. For svært mange av oss så er det ingen direkte sammenheng mellom hvor mye en person betydde og hvor lenge man går i sorg. 

Anonymkode: 78004...e13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som mann 40+ syntes det verste ved å avslutte vårt lange forhold var at jeg gjorde henne så vondt. Vi hadde det ikke så bra de siste årene, med lite ømhet og nærhet, men jeg tenkte alltid med meg selv at dette kom vi til å fikse. Det førte egentlig bare til at følelsene mine ble undertrykket, og da jeg tok avgjørelsen om å tre ut av samlivet, var jeg egentlig kommet et stykke på vei videre. Jeg var bare ikke helt klar over det selv da hvor langt jeg innerst inne var kommet. Selvfølgelig hadde jeg også en sorg over det som ikke ble, men fordi jeg likevel var kommet ganske langt i prosessen videre, kom jeg meg relativt raskt i gang på nye stier. Derfor kunne det også virke som om jeg var kald, hadde et skall.

Jeg kan tro at mange menn utad ønsker å fremstå som stolte og sterke i eller etter et brudd, og det kan saktens også virke slik om det er mannen som avslutter gildet siden han da gjerne også er kommet lenger i sorgprosessen enn henne. Det betyr ikke at han ikke oppriktig kan være lei seg for bruddet, og han kan ha sterkt medfølelse for henne, det er jo bare medmenneskelig. Men som mann må du være helt ærlig med deg selv, og tørre å vise deg sårbar. Først da tror jeg at du er til å stole på (at tårene dine er ekte).

Anonymkode: 500ce...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som mann 40+ syntes det verste ved å avslutte vårt lange forhold var at jeg gjorde henne så vondt. Vi hadde det ikke så bra de siste årene, med lite ømhet og nærhet, men jeg tenkte alltid med meg selv at dette kom vi til å fikse. Det førte egentlig bare til at følelsene mine ble undertrykket, og da jeg tok avgjørelsen om å tre ut av samlivet, var jeg egentlig kommet et stykke på vei videre. Jeg var bare ikke helt klar over det selv da hvor langt jeg innerst inne var kommet. Selvfølgelig hadde jeg også en sorg over det som ikke ble, men fordi jeg likevel var kommet ganske langt i prosessen videre, kom jeg meg relativt raskt i gang på nye stier. Derfor kunne det også virke som om jeg var kald, hadde et skall.

Jeg kan tro at mange menn utad ønsker å fremstå som stolte og sterke i eller etter et brudd, og det kan saktens også virke slik om det er mannen som avslutter gildet siden han da gjerne også er kommet lenger i sorgprosessen enn henne. Det betyr ikke at han ikke oppriktig kan være lei seg for bruddet, og han kan ha sterkt medfølelse for henne, det er jo bare medmenneskelig. Men som mann må du være helt ærlig med deg selv, og tørre å vise deg sårbar. Først da tror jeg at du er til å stole på (at tårene dine er ekte).

Anonymkode: 500ce...7cb

Tusen takk for at du delte dette, mann 40 +, det forklarer meg en del. Jeg tror også menn ønsker fremstå sterke og upåvirket av et brudd. Tårene hans var forøvrig ekte, han var nedbrutt av bruddet. Men jeg tror på forsvar og stolthet og et ønske om å se ut til å takle dette, utad. Han har forresten tatt kontakt med meg i kveld og øst ut sitt hjerte og vært lei seg for at han virket så avvisende og kjølig mot meg. Han viste seg veldig sårbar. Jeg ble veldig glad for det....

og tusen takk til dere (Linn og Lillemorbare bl.a) som kommer med reflekterte svar som ikke angriper meg. 

Anonymkode: 8c934...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det med menn som må bygge opp et slikt skall mot en de elsket, på så kort tid? Jeg ble veldig lei meg....Hadde håpet han skulle vise meg litt følelser fortsatt. 

Anonymkode: 8c934...7cb

For å komme seg videre så må man jo gi opp følelsene. Slik er det i alle fall for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

For å komme seg videre så må man jo gi opp følelsene. Slik er det i alle fall for meg. 

...men er det bare å "gi opp" følelsene? Det er ikke jo ikke slik at man bare kan velge dem vekk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
12 minutter siden, Linn35 said:

...men er det bare å "gi opp" følelsene? Det er ikke jo ikke slik at man bare kan velge dem vekk..?

Man må rett og slett akseptere situasjonen. Hvis man blir dumpet så er jo det vanskeligste å innse at den man vil ha ikke vil ha deg, at den man elsker vil før eller siden få et intimt forhold med en annen. Aksepterer man dette er det lettere å gi opp følelsene. Mye handler om ego, og det er der folk som er sjalu og som nekter å gi slipp feiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...