Gå til innhold

Kristins bryllupsdagbok


Kristin S

Anbefalte innlegg

Da var jeg i gang med bryllupsdagbok også!

Litt om oss:

Ble sammen 1. februar 2003. Jeg flyttet inn til han med en gang. Forlovet oss 28. juni 2003, kjøpte hus i august 2003, og gifter oss 18. juni 2005! :-)

Vi gleder oss kjempe masse! Planleggingen har vi stort sett under kontroll. (Tror jeg da..)

Ting som er i boks:

* Kirke (Der jeg ble døpt og konfirmert)

* Prest (Broren min skal vie oss! Koselig)

* Festlokale (Hotell)

* Gjestelisten

* Bordplassering (noen få justeringer blir det nok)

* Kjolen ( www.maggiesottero.com/catalog/window.php?152 )

* Natten tilbringer vi på hotellet

* Sminke

* Forlovere (jeg skal ha to og han skal ha en)

Det gjenstår jo en god del ting, men satser på å få ordnet det meste i løpet av april! (Sikkert noe jeg har glemt å skrive på listen også!)

Ellers håper jeg alle har hatt en super påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dagbok!!

Blir spennende å følge med videre! :)

Søt hund du har bilde av forresten...

jeg og vil ha... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere! :-)

Toastmaster er også i boks. Det er onkelen min som skal være det. Han skal også være toastmaster i bryllupet til søskenbarnet mitt som gifter seg 3 uker før oss, så det er jo litt greit! :)

På torsdag skal vi dra å se på lokalet.

Tittet ikke der da vi bestilte, men har jo vært innom der i ny&ne, så en vet jo at det ser bra ut!

www.park-hotel.no/

Så var det ting som gjenstår:

* Klær til brudgom (Har bare en brudesalong å dra til her i nærheten..Kjedelig. Vet jo ikke om de har noe som faller i smak! Håper det da..Ville vært litt kjedelig ellers!!!)

* Slør, tiara, sko, undertøy og smykker til meg (Dette blir jeg litt stressa av ja..)

* Brudebuketten (Et STORT dilemma har jeg her ja...hehe. Har et par buketter jeg ikke klarer å velge mellom, men det løser seg vel etterhvert.)

* Blomsterdekorasjoner (Det tar jeg ikke så tungt. Det ordner seg nok lett!)

* Transport (Vil ha hest og kjerre. Driver å undersøker. Er ikke så mange rundt her som driver med dette!)

* Meny ( Dette ser vi på på torsdag da vi skal ned på lokalet. De har forslag til menyer der.)

* Kjoler til forlovere (Har prata litt med dem om det og de ville ha like kjoler. Kanskje det som blir best?)

* Ringer (Dette må vi ordne denne uken. Har tenkt på å bestille fra Danmark. Får se hva det blir til!)

* Sang under vielsen (Vet hvem jeg skal spørre og har sangen klar, så det må jeg også få gjort i løpet av denne uken!)

* Frisør (Ringte for et par uker siden. Da måtte de har et par uker på seg til å finne ut om de skulle jobbe i juni......)

* Innbydelser (Sender ut i løpet av neste uke. Mamma tar seg av dette!)

* Kake (Vet hvordan jeg vil ha kaka. Så det er det ikke så hast med)

* Bordkort (Holder på å lage. Satser på at det blir bra!)

* Musikk til festen (Heller ikke noe som er så hast med)

Da var vel det stort sett alt! Men det ble en del!! Så her er det bare å brette opp ermene å begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var frisør i boks etter mye om og men! Jammen ble det billig også! 900kr! :-)

Sang i kirken får jeg svar på i neste uke.

Slør og tiara er vel sånn någenlunde i boks det også! Får faktisk leie slør, selvom det er langt. (Trodde ingen leide ut lange slør lenger) Tiara'n er jeg litt usikker på, men det blir vel den jeg har tittet på som jeg ender opp med!

Alt dette kommer jo litt an på hva det blir med kjolen. Skal inn neste uke igjen å titte på den, så hvis de ikke har fikset den til det, så får jeg jo prøve å få tilbake depositumet og finne meg noe annet.

Har sett på en kjole her: www.ritasbrudesalong.com/brudekjoler.html

Hvit med svarte broderier. Den er jo bare lekker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! Ja jeg er veldig fornøyd med de kjolene! Så da blir det spennende å se hvilken jeg ender opp med!

I dag får jeg ta en liten ringerunde rundt til forskjellige brudesalonger å forhøre meg litt i forhold til hva de gjør dersom det er noe galt på kjolen. Litt greit å vite hvordan andre gjør det.

Ellers har jeg ikke gjort så mye mer i forhold til planlegging. I dag tenkte jeg å prøve meg på å skrive tale til Kenneth! *hjelp* Det er ikke bare bare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige kjoler du har tittet på, den første var bare helt (med snøring i ryggen) :hjerter: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :P

Den første kjolen du viste bilde av, var kjempefin :hoppe:

Lykke til med bryllupsplanlegging, ser dere skal gifte dere en uke etter oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin!

Litt sein med velkomst jeg...men nå:

:velkommen: inn i dagbok-verdenen!!! :vinke:

Håper du får orden på dette med kjolen altså, den er veldig fin. Salongen derimot virker jo heller useriøs, meeeen - skulle det tverke seg, er jeg sikker på at du finner noe minst like flott! :tommelsmil:

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bollefisk og fant! Takk for hilsen!

Er veldig fornøyd med den kjolen! Hyggelig at dere synes den var fin også! Falt jo for den med en gang, så da er det vel meningen at jeg skal ha den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin!

Litt sein med velkomst jeg...men nå:

:velkommen: inn i dagbok-verdenen!!! :vinke:

Håper du får orden på dette med kjolen altså, den er veldig fin. Salongen derimot virker jo heller useriøs, meeeen - skulle det tverke seg, er jeg sikker på at du finner noe minst like flott! :tommelsmil:

Ha en god dag!

Hei på deg!

Bedre sent enn aldri vettu! :-)

Ja det ordner seg nok til slutt! En blir jo bare litt lei. Trodde jo dette med å finne kjole skulle være morro! (Er vel som regel det bare en kommer til en seriøs salong) Men som du sier, skulle det gå helt galt så finner jeg nok en annen!

Ha en god dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Er veldig kjedelig når en slik super tid plutselig blir snudd til stress og "jeg vet ikke noen ting" sikkert! :roll:

Men jeg er et bustetroll (krysser alt jeg har) og håper dette går bra! :wink:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig kjedelig..Men men!

I morra får jeg svar på hva det blir til med kjolen!! Hvis ho i butikken mener at ho kan fikse kjolen så får ho en uke på seg til å fikse det. (Nå har den tross alt hengt der i en mnd siden jeg oppdaget det, så da burde de egentlig ha fikset det allerede) Hvis ho sier at det ikke går, så skal jeg ha pengene tilbake. (Det blir sikkert vanskelig, men får da prøve!!)

Ellers ser det helt umulig ut å få tak i noen som kjører med hest og kjerre her i byen. :cry: Vil jo ha det!!!! Æsj..Skikkelig kjedelig. Hvorfor kan ikke ting ordne seg da?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*buster i vildens sky*

Håper det ordner seg både med kjole og transport! Hest og kjerre er jo kjemperomantisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja...Så må en smøre seg med ennå mer tålmodighet.. Var innom Bruden i Fokus på tirsdag. Da var ikke eieren der, men bare sydama. Prøvde kjolen med tilbehør. Men jeg er virkelig ikke fornøyd... :cry: Tilbehøret ser så billig ut. Ser ikke ordentlig ut. Dessuten hjelper det ikke akkurat når de er så ukoselige som de er. HVA SKAL JEG GJØRE??!

Har jo betalt 2000 i forskudd og vil ha tilbake de pengene. Problemet først var jo at det var en tråd som var dratt ut på kjolen. Men nå hadde de en kjole til i samme str. så da er jo det greit. Men får en dårlig følelse hver gang jeg går inn der. Og de har IKKE tatt meg godt imot. (Kun første gangen) En føler at en "bryr" dem hvis en kommer å vil se på kjolen og prøve.

Så i går gikk mamma inn for å prøve å få tilbake det vi har betalt, men det var jo bare sydama som var der og ho kunne ikke avgjøre det, men ho skjønte det godt. (Så da betyr vel det at ho er enig i at de ikke er så hyggelige der inne...) Så da måtte vi ringe inn i dag. Men da var det bare dattra til ho eieren som var der og ho sa at det var helt umulig å få tilbake pengene. Og at de hadde så mange fornøyde kunder, så ho skjønte ikke hva som var problemet. Men vi skulle ringe i morra igjen å prate med eieren... GIR OPP JEG!!!

Synes det er altfor mye penger å bare kaste ut av vinduet...

Men jeg dro til Moss på tirsdag og så etter kjole der. Og jeg fant en!! :-) Og ho som jobba der var utrolig koselig! Følte meg velkommen! Og det har jeg jo aldri gjort hos Bruden i Fokus.

Så da blir det spennende å se i morra hva eieren sier om å få tilbake pengene. Hvis jeg i allefall kunne få tilbake 1500 da... HATER Bruden i Fokus over alt på denne jord. Et større drittsted skal en lete lenge etter. Med den erfaringa jeg har i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Kristin S

Håper det ordner seg med kjolen og at du får pengene tilbake.

Det er så surt å bli møtt på en sånn måte når du skal prøve kjoler og handle med en brudesalong. Det er jo noe du gleder deg til, og da er det jammen ikke noe stas å få en dårlig følelse fra personalet :-(

Har opplevd det samme...

Jeg og min forlover skulle prøve kjole til meg, og var innom i to salonger som ligger rett ovenfor hverandre. Vi hadde ikke bestilt time. I den ene fikk vi beskjed om det var litt optatt akkurat da, men vi var hjertelig velkommen til å kikke, og komme og prøve om en liten stund. Mens vi venta, gikk vi til nabosalongen, og der var de også litt opptatt. Vi hadde jo regna med litt venting siden vi ikke hadde bestilt time. Men i denne salonger ble vi møtt med sure ansikt, og fikk så vidt komme innenfor døren for å kikke. :o Vi kom oss fort ut derfra, sånt gidder jeg bare ikke. Gikk tilbake til den første og ble behandla nesten som kongelige og fant drømmekjolen min. Det kaller jeg GOD service, det :enig_animasjon:

Lykke til :P

Håper du får den behandlingen som alle bruder fortjener!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...