Gå til innhold

Kunne du ha blitt sammen med en mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Perle skrev:

Du vet det er en VELDIG forskjell på å være trygdet og sosialklient? Her må du spesifisere. 

Trygdet. 

Anonymkode: a55aa...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på. Uføre har en tendens til å tilegne seg litt snodige holdninger og synspunkt. Og jeg har dessverre sett at litt for mange ender mer og mer opp i sofaen ettersom tiden går. Veldg uheldig at den dørstokkmila vokser seg lengre og lenge.

Anonymkode: 00e88...118

Her generaliserer du en hel gruppe mennesker og tilegner dem negative egenskaper. Uheldig å ha ha et slikt syn på andre mennesker som du ikke kjenner.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Her generaliserer du en hel gruppe mennesker og tilegner dem negative egenskaper. Uheldig å ha ha et slikt syn på andre mennesker som du ikke kjenner.

Man kan kanskje si at ab har tilegnet seg et litt snodig synspunkt? 🤔

Anonymkode: 7b7b4...201

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Thyra skrev:

Det er det vel ingen som mener. Men det er altså mulig å klare seg godt uten utdannelse.

Det er meget vanskelig å klare seg uten utdannelse i dagens samfunn. De fleste klarer seg ikke godt uten et fagbrev eller annen høyere utdannelse da de får de dårligste  betalte jobbene.

Endret av Snaskesnusken
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan kanskje si at ab har tilegnet seg et litt snodig synspunkt? 🤔

Anonymkode: 7b7b4...201

Ja, det kan en si.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om han har flere hobbyer han driver med som han har stor glede og fysisk aktivitet av? Har det noe å si? 

Da hadde jeg stilt store spørsmålstegn til hvorfor i XXX den personen ikke kan utføre noe som helst deltidsjobb og skattet til samfunnet.  Min personlige mening er at mange som mottar ulike NAV-stønader kunne ha gjort noe arbeid. Problemet er at samfunnet ikke nødvendigvis tilrettelegger for det og ser potensialet. Og ja jeg har vært langtidssykemeldt pga fysiske og psykiske utfordringer selv - i tillegg til å ha sett det fra pårørendesiden - så jeg vet litt hva jeg snakker om (selv om den enkeltes situasjon er unik). Så oppsummert hadde jeg hatt så annerledes verdier enn den personen du beskriver at det hadde vært en crappy match.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du ville ikke ha blitt godt nok kjent med en slik mann, skriver du. Betyr det også at du ikke kunne hatt han som venn? Noen ganger utvikler jo vennskap seg til forhold. Vet om flere som har blitt sammen med en de har kjent i årevis før de plutselig eller gradvis falt for hverandre. 

Du skriver på "singelliv og dating"-forumet ergo svarte jeg ut fra det perspektivet. Det er uansett et urealistisk spørsmål du stiller meg grunnet følgende:

1) jeg har ingen mannlige venner som passer "profilen" du beskriver.

2) I en alder i midten av 30årene, og som en meget introvert person, er det lite realistisk at jeg vil benytte min verdifulle tid og energi på å bli kjent med en mann med kun vennskap i tankene. Enten er det dating eller bekjentskap i form av kollegaer, venninner kjærester o.l. 

Skrevet

Til dere som mener at mange av de som går på trygd kunne ha jobbet noe. Det kunne de helt sikkert ha gjort. Men er det så mange ledige jobber til dem da? Det er jo ikke engang nok jobber til alle de som er friske og arbeidsføre og desperat jakter på jobb. Så hvorfor skulle arbeidsgivere satse på de uføre? Om "alle" uføre hadde jobbet "litt" ville arbeidsledigheten økt betraktelig. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Til dere som mener at mange av de som går på trygd kunne ha jobbet noe. Det kunne de helt sikkert ha gjort. Men er det så mange ledige jobber til dem da? Det er jo ikke engang nok jobber til alle de som er friske og arbeidsføre og desperat jakter på jobb. Så hvorfor skulle arbeidsgivere satse på de uføre? Om "alle" uføre hadde jobbet "litt" ville arbeidsledigheten økt betraktelig. 

Disse menneskene som du referer til klarer aldri å besvare den type spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Såklart. Økonomi har da ikke noe å si når man elsker noen. Så lenge vedkommende prioriterer rett og gjør sitt beste ellers.

Anonymkode: 3ef48...d94

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart. Økonomi har da ikke noe å si når man elsker noen. Så lenge vedkommende prioriterer rett og gjør sitt beste ellers.

Anonymkode: 3ef48...d94

Nei, det bør ihvertfall ikke ha noe å si. Men skal man elske noen, må man jo først ha gitt dem en sjanse. 

• Liker 1
Skrevet

At han leier spiller ingen rolle for meg, men det andre.. been there, done that, er ikke interessert i det. Det må være en mann som jobber og står på, som jeg, og som kan bidra. Har tidligere vært sammen med en som satt på rævva foran datan hver dag og ikke jobbet, så min mann må jobbe. :) 

Anonymkode: 79f07...6ca

• Liker 1
Skrevet

Forhistorien er viktig her. Noen mennesker har ekstrem uflaks med sykdom og økonomi og har ikke mulighet til å lykkes.

Men jeg ønsker generelt en frisk mann som deltar i arbeidslivet uten at jeg dømmer noen.

Skrevet

Uaktuelt for min del. Livene våre hadde rett og slett vært for ulike. 

Skrevet

Helt uaktuelt! Vil ha et vitalt liv med overskudd og fysisk glede. Et liv med god økonomi og frihet. Et liv uten sykdomsfokus så lenge som mulig og et liv med en jevnbyrdig og jevnsterk person

Anonymkode: 8b36d...4da

Skrevet

Ser jeg har vært heldig. Nå er jeg ikke trygdet (enda..), men er langtidsykemeldt (enn så lenge). Jeg fant partner rett før jeg ble syk, og han støtter og stiller opp selvom vi ikke vet om dette er midlertidig eller resten av livet. Så lenge ts gjør noe, har livsglede og er en snill mann, så tror jeg nok det finnes noen der ute for han :)

Anonymkode: f1066...57b

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg selv 40 år, kvinne og på vei til å bli ufør. Så en ufør mann skremmer ikke meg. 

Men ville du blitt sammen med en ufør kvinne?

Anonymkode: 2c734...067

• Liker 2
Skrevet
På 18.11.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Du ville ikke ha blitt godt nok kjent med en slik mann, skriver du. Betyr det også at du ikke kunne hatt han som venn? Noen ganger utvikler jo vennskap seg til forhold. Vet om flere som har blitt sammen med en de har kjent i årevis før de plutselig eller gradvis falt for hverandre. 

Venn ja. Forhold nei.

Anonymkode: d66a1...4c7

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg selv 40 år, kvinne og på vei til å bli ufør. Så en ufør mann skremmer ikke meg. 

Men ville du blitt sammen med en ufør kvinne?

Anonymkode: 2c734...067

Man kan vel ikke stille strengere krav til andre enn til seg selv? 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venn ja. Forhold nei.

Anonymkode: d66a1...4c7

Hva om vennskapet utviklet seg og du ble veldig glad i han? 

Skrevet

Hva om vedkommende mann ikke var trygdet, men hadde en lavtlønnsjobb. Leide bolig, ikke hadde bil og hadde trang økonomi? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...