Gå til innhold

Frimurere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De sverger jo på å ikke fortelle om ritualene til andre. Det gjelder også familie. Det er en del av greia å ikke fortelle om det til folk utenfor.

Anonymkode: 786b1...2c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Brielle skrev:

De jeg kjenner, og som er ateister, er ikke kristne som i tror ikke på noen Gud, kun på vitenskapen. Dette er frimurere jeg har snakket med og kjenner godt. Men så har du de som er vanlig kristne, var i gudstjeneste nå i julen osv. 

Jeg forstår det du klippet og limte inn, men hva vil du egentlig ha svar på? 

Jeg er ikke i denne tråden fordi jeg vil eller ønsker noen svar på noe.

Det er agnostikere og ateister, og de kan alle vise åpenhet for de åndelige verdier som troen representerer, og en villighet til å sette den i relasjon til sin egen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Brielle said:

Det er helt greit det 😜 Men spekulasjoner, og å påstå hardnakket at det bare er en ting som stemmer, at man vet dette helt sikkert og alt annet som andre kommer med dermed er helt feil og løgn, det er to forskjellige ting. Det er det jeg reagerte på her inne 😊

Er ikke frimurer selv, er "heldigvis" jente, så samme kan det være 😝

Det finnes losjer for kvinner også, dersom det skulle friste 😜

Anonymkode: 2187c...30f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott, gå å legg deg og les med friske øyne i morgen. Da ser du kanskje hvor langt på sidelinjen du er i denne debatten. Det jeg diskuterer er om kister blir brukt i ritualene, min påstand er "ja" og jeg har dokumentert mine kilder for min påstand. Dersom du ønsker å fortsette debatten så er det da din tur til å dokumentere kildene for din (fars) påstand. Slik foregår en debatt. 

Dersom du ikke klarer dette uten hersketeknikker og offeroller så foreslår jeg at du heller lar være å svare, for det du driver med her er ikke debattering. (og nei det er ikke personangrep men en observasjon av dine argumenter og dine innlegg) 

Anonymkode: 794ff...2e3

Jeg kommer ikke til å lese noe mer her nei, rett og slett fordi jeg ikke bryr meg 😉 Jeg fortalte bare det jeg vet, og da er det lov å enten tro på det eller la være. Selv om det tydeligvis ikke går begge veier.. Jeg legger tydeligvis ikke like mye i dette som det du gjør, dette er tydeligvis en kampsak for din del.

Jeg vet meget godt hva debattering er, du hadde blitt overrasket hvis du hadde visst hvorfor. Men, igjen, så kan du tro meg eller la være. Jeg tipper det siste, noe som går helt greit 😊

Å kalle folk tåper o.l har ingenting med debatt å gjøre, bare nevner det. Det er faktisk personangrep. 

Jeg kommer ikke til å lese her mer, dette blir bare tullete for min del. Så hvis du har noe mer du gjerne skulle ha kalt meg så får du sende det på pm 😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
6 minutter siden, Lille-pus skrev:

Jeg er ikke i denne tråden fordi jeg vil eller ønsker noen svar på noe.

Det er agnostikere og ateister, og de kan alle vise åpenhet for de åndelige verdier som troen representerer, og en villighet til å sette den i relasjon til sin egen situasjon.

Ok 🙂 God natt til deg også da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes losjer for kvinner også, dersom det skulle friste 😜

Anonymkode: 2187c...30f

Frister ikke så mye akkurat, nei 😜 I hvertfall ikke etter diskusjonen her inne i kveld...ble en smule lei hele opplegget 😂 

Nå skal jeg sove, håper jeg ikke drømmer om hemmelige brorskap i natt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Brielle skrev:

Ok 🙂 God natt til deg også da 😊

Riktig god natt til deg også.

Sov godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brielle skrev:

Jeg kommer ikke til å lese noe mer her nei, rett og slett fordi jeg ikke bryr meg 😉 Jeg fortalte bare det jeg vet, og da er det lov å enten tro på det eller la være. Selv om det tydeligvis ikke går begge veier.. Jeg legger tydeligvis ikke like mye i dette som det du gjør, dette er tydeligvis en kampsak for din del.

Jeg vet meget godt hva debattering er, du hadde blitt overrasket hvis du hadde visst hvorfor. Men, igjen, så kan du tro meg eller la være. Jeg tipper det siste, noe som går helt greit 😊

Å kalle folk tåper o.l har ingenting med debatt å gjøre, bare nevner det. Det er faktisk personangrep. 

Jeg kommer ikke til å lese her mer, dette blir bare tullete for min del. Så hvis du har noe mer du gjerne skulle ha kalt meg så får du sende det på pm 😉😊

Så ta en debatt da uten å blande inn offerrollen, påstander som ikke stemmer og hersketeknikker! Er det virkelig så vanskelig? Jeg har holdt meg for god til å gå på deg som person til nå, men jeg må innrømme at jeg stadig tar meg i å lure på din alder og modenhetsnivå. Denne "debatten" minner nemlig mer og mer på hvordan en diskusjon med min tenåring foregår. 

Mitt utsagn om tåper er et kjent ordtak, om du følte deg truffet av det så får det stå for din regning. 

Hovedpoenget her er om de bruker kiste i ritualene, jeg påstår at de gjør det og du har fått mange kilder på min påstand. Dersom du er uenig i dette så få du komme med kilder som bekrefter din påstand. Dersom du ikke klarer det så gjør du helt rett i å trekke deg ut av "debatten" ja. 

Anonymkode: 794ff...2e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...