AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Del Skrevet 18. november 2018 Er du eller kjenner du noen som er frimurer? Kan du fortelle litt om det? Er det så hemmelig og usselt som enkelte skal ha det til? Jeg spør fordi jeg har startet å date en fyr, liker han veldig godt, men i kveld fortalte han at han er en frimurer og jeg vet ikke hva jeg skal tro. Anonymkode: 794ff...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Del Skrevet 18. november 2018 Betyr bare at de er fri til å mure der de vil. Svært få gjør dette i praksis. Anonymkode: 5caae...2d1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Del Skrevet 18. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Betyr bare at de er fri til å mure der de vil. Svært få gjør dette i praksis. Anonymkode: 5caae...2d1 Idiot. Anonymkode: 794ff...2e3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #4 Del Skrevet 18. november 2018 Du finner mye om det om du googler. Medlemslistene er åpne og frimurere går med frimurerring noe de neppe hadde gjort om det var noe kontroversielt de drev med. Har en onkel som er frimurer og han jobber som lærer. Så er ikke en organisasjon som kun er forbeholdt eliten i hvert fall. Anonymkode: fdae0...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Del Skrevet 18. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr bare at de er fri til å mure der de vil. Svært få gjør dette i praksis. Anonymkode: 5caae...2d1 😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: ccab3...6cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic woman Skrevet 18. november 2018 #6 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Last ned Frimurernes hemmeligheter Roger Karsten Aase pdf ... Frimurernes hemmeligheter - fortalt fra innsiden av Roger Karsten Aase https://bokelskere.no/bok/frimurernes-hemmeligheter-fortalt-fra-innsiden/191089/ Denne boken har jeg. Den gir et enestående innblikk i frimurernes verden. Avslører frimurernes ritualer i ny bok - Dagbladet Endret 18. november 2018 av Mystic woman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Del Skrevet 18. november 2018 45 minutter siden, Mystic woman skrev: Last ned Frimurernes hemmeligheter Roger Karsten Aase pdf ... Frimurernes hemmeligheter - fortalt fra innsiden av Roger Karsten Aase https://bokelskere.no/bok/frimurernes-hemmeligheter-fortalt-fra-innsiden/191089/ Denne boken har jeg. Den gir et enestående innblikk i frimurernes verden. Avslører frimurernes ritualer i ny bok - Dagbladet Men hvordan vet du at dette stemmer? Vil gjerne høre fra en som er medlem, eller en som er partner med et medlem.. Anonymkode: 794ff...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic woman Skrevet 18. november 2018 #8 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg har ingen personlige erfaringer. Har du lest linkene jeg la ut før du spurte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #9 Del Skrevet 18. november 2018 Akkurat nå, Mystic woman skrev: Jeg har ingen personlige erfaringer. Har du lest linkene jeg la ut før du spurte? Ja jeg leste den siste fra Dagbladet og så ga jeg opp. Selv med det lille jeg vet om frimurere så ser jeg hvordan det var vinklet. Det er for eksempel en grunn til at de har en hodeskalle og kiste som virkemiddel i tredje grad, men det sier de ingenting om. Så slik de skriver det så fremstår det jo mye mer makabert enn nødvendig. Jeg er ganske kildekritisk fordi jeg vet det er mye tull der ute, så derfor håper jeg på noen med erfaring her inne Anonymkode: 794ff...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #10 Del Skrevet 18. november 2018 Farfar var Frimurer og farmor var med i Mariaordnen. At losjen/ordenen var svært viktig for dem begge var veldig klart, de var jevnlig på møter og jeg hadde inntrykk av begge hadde ganske høy grad (men vet ikke). De holdt begge tett om ritualer etc., de gangene jeg spurte fikk jeg klar beskjed om at dette kom de ikke til å svare på, da det er informasjon som ikke skal deles med utenforstående. Anonymkode: 88042...a51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 18. november 2018 #11 Del Skrevet 18. november 2018 Kan noen veldig enkelt forklare hva en frimurer er? Orker ikke Google😭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 18. november 2018 #12 Del Skrevet 18. november 2018 11 minutter siden, Skilpadden skrev: Kan noen veldig enkelt forklare hva en frimurer er? Orker ikke Google😭 Orker ikke skrive 😭 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 18. november 2018 #13 Del Skrevet 18. november 2018 7 minutter siden, Elektra said: Orker ikke skrive 😭 Men! Jeg! Vil! Vite! Du kunne jo bare skrevet litttt mer i svaret ditt så hadde begge vært fornøyde😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #14 Del Skrevet 18. november 2018 Er det ingen som har erfaringer å dele?? Jeg er vel ikke den eneste som har datet en frimurer??? Anonymkode: 794ff...2e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #15 Del Skrevet 18. november 2018 Frimureri er bygging av sosialt nettverk, en gutteklubb. Det er forholdsvis lite kontroversielt. Strengt tatt sier vel reglene at en frimurer skal hjelpe en annen, og om så stille husværet til disposisjon. Litt sånn gjengaktig brorskap. Men det er ikke sånn at man blir drept om man ikke gjør det. Anonymkode: 52ad5...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #16 Del Skrevet 18. november 2018 Veldig lite spennende. Mannen min er frimurer. Er stort sett seremoni og middag. Ikke noe hokus pokus, så jeg ble igrunn litt skuffet. Helt normale, gjerne litt eldre folk. Du kan se dokumentar på netflix. 😊 Anonymkode: 8b9fb...041 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #17 Del Skrevet 18. november 2018 En slektning av meg er med i frimurerne, og som hun over sier er det stort sett middager og møter med ritualer. Altså ikke makabre ritualer, bare hvordan man snakker, i hvilken rekkefølge, gammelmodig språk etc. Det er ikke noe hokus pokus, menn kommer sammen og knytter bånd gjennom disse møtene, middagene og ritualene, en sosial greie bare, og det å være en del av noe. Ikke noe som bør ha noen innvirkning på deg og forholdet, med mindre han er på møter til stadighet og det går utover andre ting. Anonymkode: 08594...4f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #18 Del Skrevet 18. november 2018 Så dere ville datet en frimurer? Har hørt om geiter, men det stemmer vel ikke? 🤣 Anonymkode: 794ff...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaL Skrevet 7. januar 2019 #19 Del Skrevet 7. januar 2019 Ingen geiter. Boka til Aase gir en helt korrekt beskrivelse av hva de driver med. Mannen min var med før, men har heldigvis slutta med det. De påstår hensikten er å bli bedre mennesker, i praksis skjer gjerne det motsatte, de blir stadig mer selvgode. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Del Skrevet 9. januar 2019 Pappa er frimurer. Grad 3 eller 4. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at det er som en klubb på en måte hvor folk kommer sammen og prater.Høres ganske kjedelig ut spør du meg. Også har du måten de prater på til hverandre da. Har ved 1 eller 2 annledninger hentet også, og det er noen av de som tar det litt mer seriøst enn andre (med tanke på bekledning, det er flotte kapper og stas og pynt, det er liksom ikke måte på) Anonymkode: b8dc6...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå