Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar: Nekter menn å tale under abortdemonstrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Når Erna går ut og sier hun er villig til å redusere retten til abort så viser jo det at rettighetene dagens kvinner har ikke er skrevet i stein, men noe man fortsatt må kjempe for. Da er det utrolig at OTTAR skal sabotere kvinners rettigheter ved å prøve å få vekk mennene som faktisk støtter kvinners rett til abort. 

Anonymkode: 0bb22...0dc

Pling, plong i bollen passende ord å bruke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Det er vanskelig å svare deg når du virker å motsi deg selv i ett og samme innlegg. Kan du prøve å omformulere hva du lurer på? 

Jeg endret på innlegget mitt. Se ovenfor.

Det er ikke samfunnet som avgjør om du skal reprodusere deg. Det er den som er gravid som sitter med den bestemmelsen. Dersom du er interessert i å få barn må du finne en kvinne som ønsker det samme som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg endret på innlegget mitt. Se ovenfor.

Det er ikke samfunnet som avgjør om du skal reprodusere deg. Det er den som er gravid som sitter med den bestemmelsen. Dersom du er interessert i å få barn må du finne en kvinne som ønsker det samme som deg.

Enkelt eksempel som forhåpentligvis gjør det mer forståelig for deg: Kan en ta abort i 8. måned om en ønsker det men det ikke er fare for eget liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Det er jo de som er de ekte feministene. BAre at de er for dumme til å late som om de er for likestilling.
  • Vanlige feminister nekter jo også menn å delta rundt abortspørsmål, men de inviterer oss sikkert til å se på at de demonstrer makt og særprivilegiene sine.

Anonymkode: 4a639...6e1

Ja, det må nødvendigvis være et privilegie kun kvinner har, siden menn ikke kan bli gravide. 

Hvorfor skal en mann, eller annen kvinne for den saks skyld, bestemme om jeg skal sette et barn til verden eller ikke? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken said:

Pling, plong i bollen passende ord å bruke her.

Ja, det vil jeg si. OTTAR virker mer opptatt av symbolske saker som om det er en mann eller kvinne som holder talen enn om kvinner skal ha rett til abort. 

Anonymkode: 0bb22...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Enkelt eksempel som forhåpentligvis gjør det mer forståelig for deg: Kan en ta abort i 8. måned om en ønsker det men det ikke er fare for eget liv? 

Nei? Du synes at det er relevant? Du ser ikke at barnet er levedyktig og at det har noe å si med tanke på at en ikkd kan ta abort i 8 mnd? 

En skal lese mye rart her inne altså. 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Nei? Du synes at det er relevant? Du ser ikke at barnet er levedyktig og at det har noe å si med tanke på at en ikkd kan ta abort i 8 mnd? 

En skal lese mye rart her inne altså. 😏

At samfunnet bestemmer når en kan ta abort er åpenbart relevant når noen virker å ikke være klar over at samfunnet har medbestemmelse i den enkeltes reproduktive rettigheter.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle være så skrekkelig vanskelig å forstå :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vil jeg si. OTTAR virker mer opptatt av symbolske saker som om det er en mann eller kvinne som holder talen enn om kvinner skal ha rett til abort. 

Anonymkode: 0bb22...0dc

Husker en gang for noen år siden i Bergen skulle de demonstrere utenfor en strippebule i sentrum.. For å si det slik jeg visste ikke om det utestedet før Ottar opplyste hele landet om dens eksistens. Ble nesten fristet til å oppsøke utestedet av ren nysgjerrighet 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ja, det må nødvendigvis være et privilegie kun kvinner har, siden menn ikke kan bli gravide. 

Hvorfor skal en mann, eller annen kvinne for den saks skyld, bestemme om jeg skal sette et barn til verden eller ikke? 

Fordi det ikke kun er snakk om deg. Allerede i dag bestemmer andre kvinner og menn om du skal sette barn til verden, om graviditeten har gått langt nok ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

At samfunnet bestemmer når en kan ta abort er åpenbart relevant når noen virker å ikke være klar over at samfunnet har medbestemmelse i den enkeltes reproduktive rettigheter.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle være så skrekkelig vanskelig å forstå :)

Det er ikke samfunnet som bestemmer det da den vanlige kvinnen og mannen i gata ikke har kompetanse til å ta stilling til slike avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Fordi det ikke kun er snakk om deg. Allerede i dag bestemmer andre kvinner og menn om du skal sette barn til verden, om graviditeten har gått langt nok ;)

Vedkommende  har 12 uker på seg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det er ikke samfunnet som bestemmer det da den vanlige kvinnen og mannen i gata ikke har kompetanse til å ta stilling til slike avgjørelser.

Jeg vet ikke helt hva det er i mitt innlegg du ikke klarer å forstå. Samfunnet setter begrensninger på når en kan ta abort. Dette har sikkert du også fått med deg?

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Vedkommende  har 12 uker på seg.. 

Med andre ord setter samfunnet begrensninger på når en kan ta abort ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, rambo said:

Kvinnegruppa Ottar er IKKE feminister. De er gale kjerringer som nedgraderer menn!

Hilsen kvinne.

Så med andre ord er de feminister?
 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare trist å ikke ville la menn støtte oss i denne kampen, vi trenger selvfølgelig menns stemmer også! Hadde det vært snakk om menn som mener seg berettiget til å synes at kvinner burde ha færre rettigheter med tanke på egen kropp hadde jeg skjønt det, men her er det altså menn som ønsker å kjempe på siden av oss kvinner. Slike menn bør løftes opp og hylles, ikke ties ihjel!

Hilsen feminist

Anonymkode: 28c7a...69e

Så kun de mennene som er enig med deg burde få lov til å snakke? Typisk feminist med andre ord.

Anonymkode: 27a96...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, herzeleid skrev:

At samfunnet bestemmer når en kan ta abort er åpenbart relevant når noen virker å ikke være klar over at samfunnet har medbestemmelse i den enkeltes reproduktive rettigheter.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle være så skrekkelig vanskelig å forstå :)

Spørsmålet er om samfunnet skal kunne sette grenser for den enkeltes reproduktive rettigheter, eller om ikke dette burde være opp til den enkelte kvinne fullt og helt. Retten til fri abort burde for øvrig være fulgt av retten til gratis hjelp til å bli gravid for ufrivillig barnløse, dvs  ubegrenset antall forsøk gratis for alle kvinner.

Anonymkode: 57108...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet er om samfunnet skal kunne sette grenser for den enkeltes reproduktive rettigheter, eller om ikke dette burde være opp til den enkelte kvinne fullt og helt. Retten til fri abort burde for øvrig være fulgt av retten til gratis hjelp til å bli gravid for ufrivillig barnløse, dvs  ubegrenset antall forsøk gratis for alle kvinner.

Anonymkode: 57108...347

Nei. Bare nei.

Anonymkode: 27a96...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke helt hva det er i mitt innlegg du ikke klarer å forstå. Samfunnet setter begrensninger på når en kan ta abort. Dette har sikkert du også fått med deg?

Med andre ord setter samfunnet begrensninger på når en kan ta abort ;)

Dette handler ikke om samfunnet. Kari Nordmann driter i samfunnet da hun tar avgjørelser på egen hånd. Selv om du lar deg bli styrt av samfunnet betyr det ikke at andre gjør det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Fordi det ikke kun er snakk om deg. Allerede i dag bestemmer andre kvinner og menn om du skal sette barn til verden, om graviditeten har gått langt nok ;)

Det er ingen som hindrer meg i å dra til lang hvor man kan avslutte svangerskapet etter nevnt uke, som der er ikke noe problem. 

Men nå syns jeg det er forskjell da, på et levedyktig foster i 8 mnd, og et foster på 18 uker. 

Også, kall meg gjerne kynisk og ond, syns jeg det er forskjell på et foster med alvorlige feil og et friskt foster. I forhold til hva det krever av den som fostrer opp barnet OG samfunnet forøvrig. Ikke fordi syke er mindre verdt, men fordi de krever en helt annen økonomi og tilstedeværelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om samfunnet skal kunne sette grenser for den enkeltes reproduktive rettigheter, eller om ikke dette burde være opp til den enkelte kvinne fullt og helt.

Det er helt korrekt, og et spørsmål samfunnet har svart at ja, dette re noe samfunnet bør sette grenser for.

 

Sitat

 

Retten til fri abort burde for øvrig være fulgt av retten til gratis hjelp til å bli gravid for ufrivillig barnløse, dvs  ubegrenset antall forsøk gratis for alle kvinner.

Anonymkode: 57108...347

 

Det kan en godt mene. For min del tenker jeg det er fornuftig at en slik rettighet følges av et minimum av vurdering av skikkethet, men ellers ikke uenig i at par som sliter med å få barn bør få hjelp. Hvorvidt en bør legge til rette for at barn skal fødes uten begge foreldre er jeg mer usikker på, men det er for så vidt en annen diskusjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Dette handler ikke om samfunnet. Kari Nordmann driter i samfunnet da hun tar avgjørelser på egen hånd. Selv om du lar deg bli styrt av samfunnet betyr det ikke at andre gjør det samme som deg. 

Det virker som du ikke forstår dette helt. Jeg prøver å forklare deg at samfunnet allerede i dag regulerer når en kan ta abort. Hva Kari bryr seg om er således ikke relevant. 

Er dette forståelig for deg eller må jeg prøve å forklare deg det annerledes? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det er ingen som hindrer meg i å dra til lang hvor man kan avslutte svangerskapet etter nevnt uke, som der er ikke noe problem. 

Nettopp, du kan dra til andre samfunn. 

Sitat

Men nå syns jeg det er forskjell da, på et levedyktig foster i 8 mnd, og et foster på 18 uker. 

Det er ikke relevant for poenget som ble diskutert over.

 

Sitat

Også, kall meg gjerne kynisk og ond, syns jeg det er forskjell på et foster med alvorlige feil og et friskt foster. I forhold til hva det krever av den som fostrer opp barnet OG samfunnet forøvrig. Ikke fordi syke er mindre verdt, men fordi de krever en helt annen økonomi og tilstedeværelse. 

Og det er helt greit, men igjen ikke relevant for hvorvidt samfunnet allerede i dag regulerer når en kan ta abort. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...