Gå til innhold

Forelska i eksen


Mark04

Anbefalte innlegg

Jeg har forelska meg i eksen min igjen. Jeg var sammen med hun i fjor i cirka en maaned. Vi er 14 aar begge to. Jeg vet hun ikke liker meg paa den maaten naa. Hun vet at jeg elsker henne, henne betyr alt for meg. Tips til hva jeg kan gjoere? (NB! Tastaturet mitt er litt klikk, det var derfor jeg skrev rart.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 14 år, det dukker opp flere. Bruk tiden med kompiser for å avlede deg selv. Har selv en bror på 13 så kan forstå hvor sterkt du mener det nå. 

Anonymkode: 541d1...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 14 år, det dukker opp flere. Bruk tiden med kompiser for å avlede deg selv. Har selv en bror på 13 så kan forstå hvor sterkt du mener det nå. 

Anonymkode: 541d1...3cd

Ok, men har du noe spesifikt smarte råd. Og takk for at du forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duftlyset

Du har hele livet foran deg. Jeg har forelsket meg i flere etter min første forelskelse som jeg hadde ca på din alder. 
La det gå og nyt ungdomslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 23.56, duftlyset skrev:

Du har hele livet foran deg. Jeg har forelsket meg i flere etter min første forelskelse som jeg hadde ca på din alder. 
La det gå og nyt ungdomslivet. 

Jaja, skjønner hva du mener, men når du er så forelska at man kunne ofra livet ditt for crushet sitt, så er det ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare lære deg å takle dette, akseptere at det er over selv om det er frustrerende og vondt. 

Pusjer du på, maser osv så vil du bare ende opp som den creepy fyren som alle vil holde seg unna. 

Hun vil ikke mer, du vil mer. Dere begge teller like mye. Du kan ikke tvinge henne til å elske deg. 

Anonymkode: 184fc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2018 den 21.59, Mark04 skrev:

Jeg har forelska meg i eksen min igjen. Jeg var sammen med hun i fjor i cirka en maaned. Vi er 14 aar begge to. Jeg vet hun ikke liker meg paa den maaten naa. Hun vet at jeg elsker henne, henne betyr alt for meg. Tips til hva jeg kan gjoere? (NB! Tastaturet mitt er litt klikk, det var derfor jeg skrev rart.)

Det kommer andre ja. Men det du kan prøve er å spille litt kostbar. Vær høflig men overse hun og flørt med andre.  Fresh deg opp litt. Få deg noen nye klær og fiks deg på håret feks. Men ikke for mye. Da blir det despo. Du må late som du ikke liker hun på den måten. Du må spille spillet 😉 Hvis ikke det hjelper så må du prøve å komme over hun. 

Anonymkode: 89d2e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 21.59, Mark04 skrev:

Jeg har forelska meg i eksen min igjen. Jeg var sammen med hun i fjor i cirka en maaned. Vi er 14 aar begge to. Jeg vet hun ikke liker meg paa den maaten naa. Hun vet at jeg elsker henne, henne betyr alt for meg. Tips til hva jeg kan gjoere? (NB! Tastaturet mitt er litt klikk, det var derfor jeg skrev rart.)

Det er ingenting du kan gjøre. Du kan ikke tvinge noen til å bli forelsket i deg. Tvert imot, hvis du driver og plager henne så er det mer sannsynlig at hun liker deg mindre og mindre. Kutt kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det dere sier, og takk for tips, men: 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer andre ja. Men det du kan prøve er å spille litt kostbar. Vær høflig men overse hun og flørt med andre.  Fresh deg opp litt. Få deg noen nye klær og fiks deg på håret feks. Men ikke for mye. Da blir det despo. Du må late som du ikke liker hun på den måten. Du må spille spillet 😉 Hvis ikke det hjelper så må du prøve å komme over hun. 

Anonymkode: 89d2e...55d

Jeg må si meg litt uenig I dette, generelt kan dette funke ja. Men jeg kjenner hun godt nok til å vite at jeg ikke kan spille kostbar for å vinne henne. Jeg tror jeg bare må fortsette og være grei mot hu osv... Men takk uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du oppnår ingenting ved å "fortsette å være grei mot henne". Hun vil bare få mer og mer avsmak for deg. Det er stakkarslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duftlyset
1 time siden, Mark04 skrev:

Ja jeg skjønner det dere sier, og takk for tips, men: 

Jeg må si meg litt uenig I dette, generelt kan dette funke ja. Men jeg kjenner hun godt nok til å vite at jeg ikke kan spille kostbar for å vinne henne. Jeg tror jeg bare må fortsette og være grei mot hu osv... Men takk uansett

Men kjære deg. Du kommer ingen vei av å motsi alle de gode svarene (vil jeg si), som kommer her. Du er nødt til å rett og slett bare legge henne bak deg. Er det ment for å være vil dere finne tilbake til hverandre, hvis ikke, så vil dere ikke det.

Av erfaring vil hun komme tilbake når du har gått videre

Og jeg tror helt ærlig ikke du elsker henne. Å elske noen er ikke en supersterk forelskelse som du opplever gjennom puberteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 21.56, duftlyset skrev:

Men kjære deg. Du kommer ingen vei av å motsi alle de gode svarene (vil jeg si), som kommer her. Du er nødt til å rett og slett bare legge henne bak deg. Er det ment for å være vil dere finne tilbake til hverandre, hvis ikke, så vil dere ikke det.

Av erfaring vil hun komme tilbake når du har gått videre

Og jeg tror helt ærlig ikke du elsker henne. Å elske noen er ikke en supersterk forelskelse som du opplever gjennom puberteten. 

(Jeg motsier ikke, jeg er bare delvis uenig. Jeg må få lov og ha egne meninger vel?) Ja det er nettopp det, jeg er jo I puberteten. Og I tillegg, jeg har vært gjennom en lang prosess som viser at jeg faktisk elsker henne. Selv om du tror at jeg ikke gjør det ut I fra hva jeg har skrevet, så må jeg si at du tok feil der gitt... Ja, du har nok en del mer erfaring om det der, men når man vet selv at man kunne ofret livet sitt for en person. Så er det store tyder på at man elsker den personen. Hun er den hyggeligste, smarteste, rettferdigste og mest modige personen jeg kjenner. Jeg vet jeg elsker henne, hun betyr virkelig alt for meg.

Endret av Mark04
Glemte å skrive inn det første I parsnteset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duftlyset
Akkurat nå, Mark04 skrev:

Ja det er nettopp det, jeg er jo I puberteten. Og I tillegg, jeg har vært gjennom en lang prosess som viser at jeg faktisk elsker henne. Selv om du tror at jeg ikke gjør det ut I fra hva jeg har skrevet, så må jeg si at du tok feil der gitt... Ja, du har nok en del mer erfaring om det der, men når man vet selv at man kunne ofret livet sitt for en person. Så er det store tyder på at man elsker den personen. Hun er den hyggeligste, smarteste, rettferdigste og mest modige personen jeg kjenner. Jeg vet jeg elsker henne, hun betyr virkelig alt for meg.

Det er akkurat slik en første forelskelse føles, og jeg tenkte likt som deg da jeg var 14. Men å elske noen handler ikke om en supersterk forelskelse. Prosessen du opplever angående følelser og det at du "elsker" henne, er nettopp det som kalles puberteten. Følelser blir mer intense.

Anbefaler deg å lagre denne tråden og lese den igjen når du er 20. Da vil du nok forstå hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2018 den 22.17, duftlyset skrev:

Det er akkurat slik en første forelskelse føles, og jeg tenkte likt som deg da jeg var 14. Men å elske noen handler ikke om en supersterk forelskelse. Prosessen du opplever angående følelser og det at du "elsker" henne, er nettopp det som kalles puberteten. Følelser blir mer intense.

Anbefaler deg å lagre denne tråden og lese den igjen når du er 20. Da vil du nok forstå hva jeg mener. 

Jaja, jeg er enig I det, det er en intens følelse nå når jeg er I puberteten, men jeg står fortsatt for mitt at jeg elsker henne. Det er litt vanskelig for meg å vise eksempler på at jeg elsker henne, men kom med forslag du da, på ting som viser at man elsker en person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...