Gå til innhold

Hadde dere blitt glad for et gavekort på Kiwi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.11.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Jo, det er kanskje noe i det, og kjøper senterkort da. Jeg vet godt at det vil bli brukt  🙂 de har ikke all verdens råd akkurat nå. 

Anonymkode: 59fd0...beb


Om du vet de har litt dårlig råd nå - og har liten baby, så er gavekort på kiwi genialt bra ide! :) De har vel også de beste bleieavtalene? Som i seg selv kan være grunn til at de handler der.

Vet så mange unge småbarnsforeldre som mye, mye heller ville hatt en slik gave, enn andre "unyttige" ting eller gavekort på steder hvor de bare kan handle mer luksusvarer. Det er ikke det de trenger - når de sliter med å få endene til å møtes og ha råd til nye bleier til ungen. 

For jeg har faktisk tilbudt meg å bytte ved flere anledninger, og tatt over slike gavekort på senter el.l i bytte mot "bleiepenger". 

Om det føles litt upersonlig, så legg heller ved et eller annet lite, hyggelig - julegodt, en bok eller noe :) 

Anonymkode: 4e30b...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville følt meg flau av å stå i kassa på Kiwi og 'jeg skal betale maten med dette gavekortet, jeg', ehehehe. Ville følt jeg betalte med matkuponger. 

Sentergavekort til klær og slikt er ikke noe problem. 

Anonymkode: d755c...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt glad for det, ihvertfall. Bedre med noe som kommer til nytte enn masse nips man ikke har plass til og klær som ikke passer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i  alle dager gir ikke folk heller penger enn gavekort? Penger går ikke ut på dato på de første tjue årene, og man kan handle akkurat hvor man vil.

Anonymkode: 6358d...460

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad. Nei man trenger ikke å bruke hele på en gang. 

Anonymkode: 98e9d...326

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville følt meg flau av å stå i kassa på Kiwi og 'jeg skal betale maten med dette gavekortet, jeg', ehehehe. Ville følt jeg betalte med matkuponger. 

Sentergavekort til klær og slikt er ikke noe problem. 

Anonymkode: d755c...d8a

Hvorfor i all verden blir du flau av det? Det skjønner jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 98e9d...326

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil heller ha gavekort på blomster, kino eller kosmetikk. Noe jeg ikke kjøper hver dag. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gitt gavekort på et senter (som er nær de og som du gjerne vet de går på). Da kan de bruke det på alt fra matbutikk til butikker med babyklær og utstyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad!

- sikkert lurt om du velger den butikken som er nærmest det unge paret, og som har åpent lengst.

Kan ikke tenke meg en mer behagelig gave enn et gavekort i en matbutikk som ligger nærme og har åpnet lenge.

Kudos til deg, TS for en superfin gaveide ❤️ 

Anonymkode: 61298...da1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Finn ut hvor de handler. For meg ville det vært en omvei å begynne å handle på Kiwi.

Støtter de som sier universal gavekort - men ulempen med f.eks. Spend-On er at de må brukes innen et år ellers reduseres beløpet gradvis. Kjøp heller et sånt senterkort som flere har foreslått - på et senter som er nært dem. Da kan de kjøpe både matvarer, babytøy og vin (dersom senteret har Vinmonopol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt ærlig synes det var en dørgende kjedelig gave - og ville lurt på hva giver egentlig trodde om økonomien min. Gavekort er helt greit, men ikke bundet til noe så uspennende som dagligvarer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad ja, selv om det jo er litt kjedelig. Tenker det er bedre å gi et spendon-gavekort, de kan man bruke på hvilken butikk (og nettbutikk) man vil? :)

Anonymkode: d7211...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde selvfølgelig blitt glad, det er jo som å få penger, mat må man jo ha. Bare sjekk ut at du velger gavekort fra en butikk de har i nærheten og gjerne som du vet de handler på.

Anonymkode: 7216c...920

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er småbarns foreldre. Har helt grei økonomi. Hadde satt pris på et gavekort på kiwi. Pengene vi sparer kan vi bruke på andre ting. Får ofte gaver som samler støv på hylla, dette hadde ihvertfall blitt brukt. 

Anonymkode: b8cae...9b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller gi et universelt gavekort, som en kan bruke til ABSOLUTT ALT i dette land, og som er garantert av Den norske stat? Også kalt pengeseddel.

Anonymkode: 387f7...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper de aller fleste som har eller har hatt dårlig økonomi setter pris på den gaven. Men de fleste nordmenn er godt vant og blir raskt sure

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden blir du flau av det? Det skjønner jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 98e9d...326

Det sier nok mer om den personen enn om gaven..

Anonymkode: c0610...359

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke heller gi et universelt gavekort, som en kan bruke til ABSOLUTT ALT i dette land, og som er garantert av Den norske stat? Også kalt pengeseddel.

Anonymkode: 387f7...0e1

Hvor kjøper mann det?

 

 

 

 

 

 

 

 

:fnise:

Anonymkode: 7216c...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper man det?
Anonymkode: 7216c...920

Spør en voksen.

Anonymkode: 387f7...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i  alle dager gir ikke folk heller penger enn gavekort? Penger går ikke ut på dato på de første tjue årene, og man kan handle akkurat hvor man vil.

Anonymkode: 6358d...460

Egentlig enig. Men mange synes av en eller annen grunn det er "upersonlig og kjedelig" å gi penger. 

Og så er det av en eller annen grunn slik at det ikke er alle det er like naturlig å gi penger til. Mange får penger fra foreldre, besteforeldre, tanter og onkler. Men ikke så mange gir til søsken, foreldre eller venner. Og så blir det litt rart å gi penger til noen som gir penger til deg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...