Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 hours ago, Kone92 said:

Jeg skal ha mitt første fryseforsøk med innsett av blasto. Innsett blir på cd15. Er ikke det innmari tidlig?

Regner med at du går på støttemedisiner? Da styrer medisinene syklus så bare kroppen er klar så spiller det ingen rolle i forhold til vanlig syklus når du har innsett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer @Patriotpaula!!!!!!!! 💕💕💕💕

Takk 💕💕

Skrevet
41 minutter siden, Wiley skrev:

Regner med at du går på støttemedisiner? Da styrer medisinene syklus så bare kroppen er klar så spiller det ingen rolle i forhold til vanlig syklus når du har innsett. 

Ja, det er i styrt syklus. Greit at kroppen min er klar fort da 😄

Skrevet
2 timer siden, Tengel skrev:

Er det noen her som har vært student mens de har vært igjennom prøverørperioden? Vi er der at vi blir henvist nå, men jeg har enda ett år igjen av studiet mitt, og legen anbefalte å enten ta seg fri fra studiet eller vente til jeg er ferdig pga. bivirkninger o.l.

Jeg har jobbet samtidig som jeg har studert en videreutdanning, og klart meg igjennom det. Litt tøft til tider, og heldigvis god tilrettelegging av sjef, men tenker ikke det er noe i veien for å være student samtidig. Egentlig heller en fordel med mer fleksibel hverdag enn hva man har i full jobb. Jeg har vært sykemeldt totalt en uke (pga overstimulering) samt akkurat dager for innsett/uttak. Så har vært lite borte, og generelt lite fysisk påvirket av det hele. Derimot må man kjenne selv hvordan man føler seg mentalt i forkant! Men uansett høres det lurt ut å tenke henvisning med en gang, så hadde jeg fortsaty med studier som normalt☺

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg har jobbet samtidig som jeg har studert en videreutdanning, og klart meg igjennom det. Litt tøft til tider, og heldigvis god tilrettelegging av sjef, men tenker ikke det er noe i veien for å være student samtidig. Egentlig heller en fordel med mer fleksibel hverdag enn hva man har i full jobb. Jeg har vært sykemeldt totalt en uke (pga overstimulering) samt akkurat dager for innsett/uttak. Så har vært lite borte, og generelt lite fysisk påvirket av det hele. Derimot må man kjenne selv hvordan man føler seg mentalt i forkant! Men uansett høres det lurt ut å tenke henvisning med en gang, så hadde jeg fortsaty med studier som normalt☺

Tusen takk for innspill! Det hjelper så utrolig mye å høre fra andre som har vært innom samme eller lignende problemstilling.

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Kristina00 said:

Vært på uttak idag og fikk ut 12 egg!😍 Håper en av disse er gullegget og at alt går som planlagt slik at det blir innsett på mandag!

Idag fikk jeg melding av spiren og alle 12 egg er befruktet!😍 så da blir det spennende å se om hvor mange som klarer å henge med til mandag🤞🏻

• Liker 7
Skrevet
36 minutter siden, Kristina00 skrev:

Idag fikk jeg melding av spiren og alle 12 egg er befruktet!😍 så da blir det spennende å se om hvor mange som klarer å henge med til mandag🤞🏻

Fantastisk 👏🏼

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 timer siden, Tengel skrev:

Så bra at det kommer noen med positive erfaringer. Gynekologen som følger oss sa bare at mange ble veldig dårlig av nesesprayen og at sjansen for innleggelse på sykehuset var stor pga. utmattelse osv. For meg hørtes det nesten ut som hun prøvde å "skremme" meg til å vente.

???? Aldri hørt at noen ble lagt inn pga sprayen... din ginekolog har ikke peiling hva h*n snakker om.... 

Eneste fare med ivf er overstimulering. Men det er etter sprøytene, ikke sprayen. Veldig skjeldent. Da kan man bli lagt inn. Men som sagt, dette skjer ikke ofte

Endret av Aaa08
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har flere ganger brukt Letrozol, men da syklusdag 3-7, altså startet på tablettene på blødningsdag 3. Får ikke eggløsning/mens uten hjelp. Skal i gang med nytt fryseforsøk, men denne gangen er foreløpig plan fra klinikk at jeg skal starte rett på Letrozol midt i syklusen dersom slimhinnen er tykk nok ved ul. Noen som har erfaring med å starte på Letrozol/Femar uten bløding?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Skrevet (endret)

Jeg og ei annen arrangerer utdrikningslag for hun vi er forlover for neste helg, dvs. 3 dager etter innsett. Vi skal på en av de badstuflåten i Oslo. Tror dere jeg kan være med på det? Eller bør en unngå det rett etter innsett?

Endret av Kone92
Skrevet
16 minutter siden, Kone92 skrev:

Jeg og ei annen arrangerer utdrikningslag for hun vi er forlover for neste helg, dvs. 3 dager etter innsett. Vi skal på en av de badstuflåten i Oslo. Tror dere jeg kan være med på det? Eller bør en unngå det rett etter innsett?

Tror badstu skal være greit, boblebad unngås vel mest pga fare for infeksjoner etter uttak, men hør med klinikken 😊

Skrevet
6 minutter siden, listefyll skrev:

Tror badstu skal være greit, boblebad unngås vel mest pga fare for infeksjoner etter uttak, men hør med klinikken 😊

Håper det🤞🏻 skal høre med sykehuset når jeg har innsett😊

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2019 den 20.44, Tengel skrev:

Så bra at det kommer noen med positive erfaringer. Gynekologen som følger oss sa bare at mange ble veldig dårlig av nesesprayen og at sjansen for innleggelse på sykehuset var stor pga. utmattelse osv. For meg hørtes det nesten ut som hun prøvde å "skremme" meg til å vente.

Såpass, jeg både jobbet og studerte fulltid. Det fikk helt fint. Voldsomt til krisemaksimering på gynekologen din

Anonymkode: 07ead...c75

Skrevet

Hei dere! Usikker på hva jeg skal gjøre her, så sender ut en melding. Jeg skal i gang med fryseforsøk nå i slutten av mai/ begynnelsen av juni med Ullevål. Jeg hadde en veldig forsinket mens sist mens (43 dager). Da jeg ringte inn sa sykepleier at jeg skal ta noe medisiner ved oppstart av neste menstruasjon og hun sa etter beregning at dette da nok ville bli rundt midten av juni fordi jeg var såpass forsinket. I går spottet jeg plutselig og i dag har jeg en svært lett mens, men det er ferskt blod... Er dette en mens? Det er 16 dager siden første mensdag i forrige syklus.... Har ikke hentet ut medisinene en gang.... 

Skrevet
På 16.5.2019 den 11.53, Kone92 skrev:

I mine papirer står det at man skal unngå badstu, badekar og offentlig bad i 6 uker etter innsett grunnet infeksjonsfare. Ikke for å være kjip, men Jeg personlig hadde droppet det. 

Du kan vel forsatt bli med på flåten, bare ikke gå inn i badstuen🤗☺️

Skrevet

Jeg er fortsatt veldig øm etter uttak for fire dager siden, ikke sengeliggende, men vil helst være iro😅 flere som har hatt det slik? 

Skrevet
11 minutter siden, Kristina00 skrev:

Jeg er fortsatt veldig øm etter uttak for fire dager siden, ikke sengeliggende, men vil helst være iro😅 flere som har hatt det slik? 

Ja, jeg hadde ganske vondt de første dagene 😕

Skrevet
På 17.5.2019 den 18.49, TiiBii skrev:

I mine papirer står det at man skal unngå badstu, badekar og offentlig bad i 6 uker etter innsett grunnet infeksjonsfare. Ikke for å være kjip, men Jeg personlig hadde droppet det. 

Du kan vel forsatt bli med på flåten, bare ikke gå inn i badstuen🤗☺️

Er redd jeg får den beskjeden, men da får jeg bare gjøre det beste ut av det😊 

Skrevet
På 17.5.2019 den 17.55, Popkorn skrev:

Hei dere! Usikker på hva jeg skal gjøre her, så sender ut en melding. Jeg skal i gang med fryseforsøk nå i slutten av mai/ begynnelsen av juni med Ullevål. Jeg hadde en veldig forsinket mens sist mens (43 dager). Da jeg ringte inn sa sykepleier at jeg skal ta noe medisiner ved oppstart av neste menstruasjon og hun sa etter beregning at dette da nok ville bli rundt midten av juni fordi jeg var såpass forsinket. I går spottet jeg plutselig og i dag har jeg en svært lett mens, men det er ferskt blod... Er dette en mens? Det er 16 dager siden første mensdag i forrige syklus.... Har ikke hentet ut medisinene en gang.... 

Har opplevd noe lignende, men bare begynte å spotte, ikke noe rødt, og var tom hos gyn får å skjekke om det var mens eller hva det er. Legen mente det var menstruasjon men det var det ikke! Fikk ekte mens 10 dager senere 

Skrevet
6 timer siden, Kone92 skrev:

Er redd jeg får den beskjeden, men da får jeg bare gjøre det beste ut av det😊 

Jeg ville droppe badstue... Fikk beskjed om å ikke få høy puls etter innsett, noe som kan vanskelig å styre i badstue 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...