Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Betta123 skrev:

Hvordan går det @Patriotpaula?😄når skal du teste? 

Det går fint, sjekk dagboken min så skrev jeg et innlegg om det i går tror jeg det var 😊 I ettermiddag har jeg kjent veldig på konstant murring/ubehag i venstre lyske, tidligere i dag kjente jeg også noe i høyre lyske. Så har det i helga vært noen stikkinger i høyre og venstre side i magen. Sikkert bare innbilning/ønsketenkning 🙈😅 Testdato er 17.mai :) 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AM11 skrev:

Takk! Vet du om man må bestille varene på forhånd?

Anner ikke.  Men du kan velge apotek og da ser du om medisinen er på lager eller ikke

Skal handle bemfola, sparer 1200 norske kroner. Ikke mye, men må handle litt uansett 

Endret av Aaa08
Skrevet
7 minutter siden, Aaa08 skrev:

Anner ikke.  Men du kan velge apotek og da ser du om medisinen er på lager eller ikke

Skal handle bemfola, sparer 1200 norske kroner. Ikke mye, men må handle litt uansett 

Er jo verdt turen det! Bruker du vanlig papirresept eller må man ha en egen?

Skrevet (endret)
14 timer siden, AM11 skrev:

Er jo verdt turen det! Bruker du vanlig papirresept eller må man ha en egen?

Vanlig. Aldri hentet i Sverige, men brukt danske resepter i Norge og det var ingen problem 

Endret av Aaa08
Skrevet

Kan noen si om det er rett at eggløsningssprøyten skal settes 36 timer før uttak? 🤔 hadde fått for meg st det var dagen før bare..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne med menopur den 14 mai💉 går på synarela nå, men har ikke fått blødning ennå, ikke en eneste dråpe med spotting engang.. Skulle egentlig fått mensen i går..

Når fikk dere blødning på synarela? 

Anonymkode: 6c4dc...d55

Mensen kan bli litt forsinket med synarela. Min ble nesten en uke forsinket nå i påsken, på synarela. Vært forsinket under tidligere forsøk også. Smør deg med tålmodighet, så kommer den nok! Det er kjedelig å vente - men evt blir sprøytestart bare litt utsatt, det går fint. Lykke til 🤞💗

Skrevet
3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Kan noen si om det er rett at eggløsningssprøyten skal settes 36 timer før uttak? 🤔 hadde fått for meg st det var dagen før bare..

Ja, det er riktig med 36 timer før uttak. Jeg har uttak kl 09 onsdag morgen og setter da eggløsningssprøyta kl 21 i kveld. Lykke til 🤞💗

Skrevet
Akkurat nå, Waldfee skrev:

Ja, det er riktig med 36 timer før uttak. Jeg har uttak kl 09 onsdag morgen og setter da eggløsningssprøyta kl 21 i kveld. Lykke til 🤞💗

Supert, tusen takk for raskt svar - føler det er så mye å følge med på 😅 tusen takk og lykke til du også 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hadde satt stor pris på svar. Jeg og mannen skal snart ha en fertilitetssjekk. Hvis denne viser at vi ikke kan få barn selv og at vi trenger prøverør eller hjelp, hva er veien videre ? Vi har ikke penger til å ta resten privat og fikk beskjed om at de gjerne henviste offentlig, men må vi gjennom ny fertilitetssjekk da? Eller kommer vi rett til prøverørsforsøk eller hva må vi forvente? Eller er det etter sjekken man begynner det man kaller utredning? Eller er sjekken utredning nok? 

Håper noen kan svare. Har så mange spørsmål og er veldig forrvirret. 

Anonymkode: 8a891...436

Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Supert, tusen takk for raskt svar - føler det er så mye å følge med på 😅 tusen takk og lykke til du også 🥰

For skkkerhets skyld sjekk med klinikken din, altså. Jeg blir så redd for å si noe feil - ser i pakningsvedlegget for ovitrelle at det står et tidsrom på 24-48 timer før uttak. Men jeg har alltid satt den 36 timer før! På alle mine 6 forsøk. ☺️

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det går fint, sjekk dagboken min så skrev jeg et innlegg om det i går tror jeg det var 😊 I ettermiddag har jeg kjent veldig på konstant murring/ubehag i venstre lyske, tidligere i dag kjente jeg også noe i høyre lyske. Så har det i helga vært noen stikkinger i høyre og venstre side i magen. Sikkert bare innbilning/ønsketenkning 🙈😅 Testdato er 17.mai :) 

Har du dagbok ja😄da skal jeg inn å lese👏🏼👍🏼 Er alltid så gøy å følge med symptomer i rugetiden syns jeg🙈😅

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Hadde satt stor pris på svar. Jeg og mannen skal snart ha en fertilitetssjekk. Hvis denne viser at vi ikke kan få barn selv og at vi trenger prøverør eller hjelp, hva er veien videre ? Vi har ikke penger til å ta resten privat og fikk beskjed om at de gjerne henviste offentlig, men må vi gjennom ny fertilitetssjekk da? Eller kommer vi rett til prøverørsforsøk eller hva må vi forvente? Eller er det etter sjekken man begynner det man kaller utredning? Eller er sjekken utredning nok? 

Håper noen kan svare. Har så mange spørsmål og er veldig forrvirret. 

Anbefaler å ta en tur til gynekologen din først og sier h*n at dere trenger ivf, så ta en tur til fastlegen som kan henvise det til ivf i det offentlige og ta alle prøvene som trengs. 

Lurt å få gjort histeroskopi og laparoskopi før man starter processen 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Aaa08 skrev:

Anbefaler å ta en tur til gynekologen din først og sier h*n at dere trenger ivf, så ta en tur til fastlegen som kan henvise det til ivf i det offentlige og ta alle prøvene som trengs. 

Lurt å få gjort histeroskopi og laparoskopi før man starter processen 

Vi har time for å sjekke fertiliteten. Altså blodprøver av meg er tatt, sædprøve av mannen og ultralyd og sjekk av eggstokker osv skal tas. De henviser offentlig om vi vil det. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har time for å sjekke fertiliteten. Altså blodprøver av meg er tatt, sædprøve av mannen og ultralyd og sjekk av eggstokker osv skal tas. De henviser offentlig om vi vil det. 

Tror det varierer hvor man havner etter henvisning. Jeg måtte ta gynekologundersøkelsen på nytt, men ikke blodprøver. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen hva man får dekt når man bor langt unna sykehuset? Tenker på overnatting og transport. Snakket med pasientreiser i går og de sa vi måtte ta fly (vil helst kjøre..) og at vi måtte bo på sykehushotell for å få dekt noe overnatting. Syns dette høres litt rart ut. Har lest tidligere at flere har bodd på andre hotell, og at de kunne kjøre og få igjen noen kroner pr km..

Anonymkode: f8edf...00b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hva man får dekt når man bor langt unna sykehuset? Tenker på overnatting og transport. Snakket med pasientreiser i går og de sa vi måtte ta fly (vil helst kjøre..) og at vi måtte bo på sykehushotell for å få dekt noe overnatting. Syns dette høres litt rart ut. Har lest tidligere at flere har bodd på andre hotell, og at de kunne kjøre og få igjen noen kroner pr km..

Anonymkode: f8edf...00b

Det er forsvinnende lite å få tilbake på km satsen. Vi får dekt 500-noe kroner PR natt så lenge vi må reise før kl 5 på morgenen for å nå timen. Det vil si at når vi har 4,5 timer å kjøre, har time kl 08.00 så får vi dekt 500 kr natta + diett, men på innsett når vi har time 12.50 så får vi ikke dekt overnatting.

Skrevet

Da blir det eggløsningssprøyte i kveld! Hadde 13 eller 14 poser på ultralyd i dag, tror det er mer enn jeg har hatt før, så jeg er spent på hvordan det blir de neste dagene. Klinikken skal dyrke til blastocyst noe riksen aldri har forsøkt. 

• Liker 1
Skrevet

... der kom mensen. Så da kan jeg endelig starte opp med progynova. Dere som har hatt fryseforsøk; når i syklusen hadde dere innsett? Jeg har «bare» 5- og 6-dagers på frys, så antar det gjør at innsett blir litt senere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...