Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
15 timer siden, prøverpåny skrev:

Drikker deres mannfolk noe alkohol de siste dagene før uttak og etter siste utløsning?🙈 Min er litt lei seg for at han ikke tenkte seg om og tok noen øl i går, vi har uttak mandag så blir litt sent med ny runde i dag.. Tar en hvit dag i dag da.. ☺️

Mannen bør holde seg unna alkohol ca i 3 mnd før uttak hvis han har dårlige svømmere. Det er mange som mener at både menn og kvinner bør holde seg unna minst 3 mnd før. Mye om dette i en bok- IT starts with the Egg. 

Husker selv mannen fikk beskjed om og holde seg unna alkohol 5 dager da han skulle levere prøven for å sjekke svømmere sine da det kan påvirke resultatet. 

Men håper det går bra med dere! 

Endret av Aaa08
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Måtte etter en svak strek på testen jeg tok i morges til slutt hive meg i bilen og ta en tur på vaktapoteket før stengetid i kveld. Fikk ikke ro i sjela. Kjøpte en digital test og den ser slik ut! Så selv om jeg er i 30-årene, aldri har vært gravid, og selv om jeg fikk ut så få egg på mitt første forsøk, så har det lille kornet mitt nå klart å komme så langt. Det som ble skrevet om antall egg osv her tidligere, jeg tenker ja, at alt i alt så er det det ene egget som teller. Jeg vet det er fare for kjemisk, og at det fortsatt er skummelt å glede seg. Må allikevel bare nyte synet av livets første positive test, og måtte bare dele det her. 😭🤩

BF44127E-4BA6-479A-AAB5-835CF9E359B0.jpeg

Endret av Fiiol
  • Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, Fiiol skrev:

Måtte etter en svak strek på testen jeg tok i morges til slutt hive meg i bilen og ta en tur på vaktapoteket før stengetid i kveld. Fikk ikke ro i sjela. Kjøpte en digital test og den ser slik ut! Så selv om jeg er i 30-årene, aldri har vært gravid, og selv om jeg fikk ut så få egg på mitt første forsøk, så har det lille kornet mitt nå klart å komme så langt. Det som ble skrevet om antall egg osv her tidligere, jeg tenker ja, at alt i alt så er det det ene egget som teller. Jeg vet det er fare for kjemisk, og at det fortsatt er skummelt å glede seg. Må allikevel bare nyte synet av livets første positive test, og måtte bare dele det her. 😭🤩

Ååh😍 Gratulerer så mye!!!

Skrevet
27 minutter siden, Fiiol skrev:

Ååå, herlig!! Håper den klorer seg fast ❤️ Nyt i vei 🥳

Skrevet
10 timer siden, Aaa08 skrev:

Mannen bør holde seg unna alkohol ca i 3 mnd før uttak hvis han har dårlige svømmere. Det er mange som mener at både menn og kvinner bør holde seg unna minst 3 mnd før. Mye om dette i en bok- IT starts with the Egg. 

Husker selv mannen fikk beskjed om og holde seg unna alkohol 5 dager da han skulle levere prøven for å sjekke svømmere sine da det kan påvirke resultatet. 

Men håper det går bra med dere! 

Han har ikke hatt noe spesielt dårlig svømmere, men vi har jo hatt det litt som dere at de faller fra før innsett.. Har du lest hele boka? Vil du anbefale den eller er det mest selvfølgeligheter?

Skrevet
39 minutter siden, Fiiol skrev:

Så flott! Gratulerer! 😍

Skrevet
35 minutter siden, Kone92 skrev:

Ååh😍 Gratulerer så mye!!!

12 minutter siden, prøverpåny skrev:

Ååå, herlig!! Håper den klorer seg fast ❤️ Nyt i vei 🥳

2 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Så flott! Gratulerer! 😍

Tusen takk! ❤️ Ja, håper virkelig den sitter bom fast. Trodde jeg kjente kraftige menssmerter i uka som var, og når det ble toppet med negativ 10/11 dpo var jeg sikker på at dette aldri skulle skje. 

Viste til samboer uten å si noe, han spurte om 1-2 betydde 1 til 2 babyer. 😏

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fiiol skrev:

Tusen takk! ❤️ Ja, håper virkelig den sitter bom fast. Trodde jeg kjente kraftige menssmerter i uka som var, og når det ble toppet med negativ 10/11 dpo var jeg sikker på at dette aldri skulle skje. 

Viste til samboer uten å si noe, han spurte om 1-2 betydde 1 til 2 babyer. 😏

Hvor mange dpo er du i dag?😊

Skrevet
13 minutter siden, Kone92 skrev:

Hvor mange dpo er du i dag?😊

Satt inn femdagers sist fredag, det blir vel 13 dpo? 

Skrevet (endret)

GRATTIS @Fiiol! Tall betyr så lite i denne , og selv om ingenting er sikkert så kan dette fort gå veldig fint! Lykke til!

Endret av Wiley
Skrevet
35 minutter siden, Wiley skrev:

GRATTIS @Fiiol! Tall betyr så lite i denne , og selv om ingenting er sikkert så kan dette fort gå veldig fint! Lykke til!

Tusen hjertelig takk ❤️ Ja, etter å ha lest og lært mye her inne, virker dette til å bero på så utrolig mange tilfeldigheter. Nå må jeg bare prøve å leve i håpet fremover. 

Skrevet
46 minutter siden, Fiiol skrev:

Satt inn femdagers sist fredag, det blir vel 13 dpo? 

Da er du 14 dpo ut i fra min regning 😅 Har du kjent på noen symptomer?

Skrevet

Åhhhhh @Fiiol 🤩 Gratulerer med positiv test 😄

Min aller første positive test ble til en unge - så det er absolutt mulig at man kan få en stayer selv om man aldri har sett en positiv test før altså :) 

Skrevet

Gratulere med positiv test!

Dere som tilhører Riksen, hvor ofte var dere på sykehuset fra dere begynte på nesespray og når det nærmet seg uttak osv?

Skrevet
11 minutter siden, TiiBii said:

Dere som tilhører Riksen, hvor ofte var dere på sykehuset fra dere begynte på nesespray og når det nærmet seg uttak osv?

To ganger før uttak på første forsøk og en gang på andre 

Skrevet
21 minutter siden, TiiBii skrev:

Jeg var der hver dag uken før uttak, men det var pga fare for overstimulering. Er ikke så mye for de fleste andre. 

Skrevet

Jeg var der aldri før uttak! Bor på Sørlandet:) sikkert derfor. Jeg er akkurat ferdig med mitt første fryseforsøk. Og det er mitt aller siste søsken forsøk noen gang. Det er noe fantastisk med den følelsen. I tillegg til at jeg kaster inn hånkle som prøver, er jeg gravid i dag. Det er helt absurd. Vi hadde 6 forsøk med storesøster. 

Jeg hadde 2 embryo på frysende riksen. De skulle bli destruert nå i februar så jeg tok en sjans. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, prøverpåny skrev:

Han har ikke hatt noe spesielt dårlig svømmere, men vi har jo hatt det litt som dere at de faller fra før innsett.. Har du lest hele boka? Vil du anbefale den eller er det mest selvfølgeligheter?

Anbefaler på det sterkeste! Er i ivf gruppa på Facebook (amerikansk), der snakker alle om denne boka. 

Kjøpte selv e bok, litt kjedelig at den er på engelsk... 

Skrevet

Starter spray på torsdag... 5 forsøk...  Siden eggene stopper i utviklingen, og det er noe feil med disse, vil klinikken prøve å befrukte halvparten med donor sin sæd... Og bruke pisci metoden og oocytt aktivering 

Skrevet
16 minutter siden, Aaa08 said:

Starter spray på torsdag... 5 forsøk...  Siden eggene stopper i utviklingen, og det er noe feil med disse, vil klinikken prøve å befrukte halvparten med donor sin sæd... Og bruke pisci metoden og oocytt aktivering 

Spennende at de prøver nye ting da, uansett hva som skjer nå så får dere jo en del svar ut av denne runden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...