AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3801 Skrevet 18. november 2019 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Kanskje jeg burde forstå svaret av meg selv, men jeg og mannen blir ikke enig. Må han avgi ny sæddonasjon ved nytt uttak eller frøs de ned fra forrige gang? 🤔 står ikke noe i infobrevet. Ny sædprøve til nytt uttak. Tror ikke de fryser ned uten å diskutere det med dere først. Anonymkode: 09e5f...6c3
Neutral90 Skrevet 18. november 2019 #3802 Skrevet 18. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny sædprøve til nytt uttak. Tror ikke de fryser ned uten å diskutere det med dere først. Anonymkode: 09e5f...6c3 👌 logisk. Takk!
Dovendyr1 Skrevet 19. november 2019 #3803 Skrevet 19. november 2019 Tusen takk alle dere som svarte på om dere hadde en dialog med leder pga fraværet i forbindelse med IVF. Det irriterer meg at noen av dere ikke har møtt bare forståelse, for det skulle jo egentlig bare mangle! ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3804 Skrevet 19. november 2019 45 minutter siden, Dovendyr1 said: Tusen takk alle dere som svarte på om dere hadde en dialog med leder pga fraværet i forbindelse med IVF. Det irriterer meg at noen av dere ikke har møtt bare forståelse, for det skulle jo egentlig bare mangle! ❤️ Jeg vil råde deg til å ha en god dialog med fastlegen din, han har vært en god støtte for meg og hjulpet meg med sykemelding når alt har blitt for meget. Noe det fort blir! Anonymkode: 93524...db5
Dovendyr1 Skrevet 19. november 2019 #3805 Skrevet 19. november 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil råde deg til å ha en god dialog med fastlegen din, han har vært en god støtte for meg og hjulpet meg med sykemelding når alt har blitt for meget. Noe det fort blir! Anonymkode: 93524...db5 Jeg skjønner! Takk for at du deler noen råd 😊 Skal til forsamtale om en uke, men går rundt og sier til meg selv at de kommer til å si at vi ikke trenger prøverør og at vi skal fortsette på egenhånd.. Men dette er vel heller usannsynlig 🤔
Choo Skrevet 19. november 2019 #3806 Skrevet 19. november 2019 (endret) Hei, Dette er vår første runde, vi har valgt å ikke si noe til familien om prosessen. Kun 4 felles venner, hvorav ev det ene paret også er gravid. Vi har begge fortalt det til sjefene våre, jeg ble møtt med stor forståelse og at jeg skulle prioritere meg selv over jobben. Sa det også til en del av teamet mitt så det ikke ble dårlig stemning når de til tider fikk mye å gjøre. De ( 2 menn) noe som overrasker meg veldig har vært så flinke til å skjerme meg mot alt og stått på som bare det. Snakk om å ha så fine folk i livet, spesielt i et så mannsdominert yrke. Føler meg utrolig heldig🙏🏽 Vi venter nok til ca 10-12 uker før vi sier det til familien, da jeg er så redd noe skal gå galt, er jo vanligvis veldig optimist men nå klarer jeg ikke. Lurer jo på når det er safe? Når kan man være sikker? Er det uke 12? Endret 19. november 2019 av Choo
Neutral90 Skrevet 19. november 2019 #3807 Skrevet 19. november 2019 @Choo min plan er å ha en tidlig ul i uke 12 i tillegg til den vi skal ha i uke 7, er fortsatt alt fint vil vi si det da
Patriotpaula Skrevet 19. november 2019 #3808 Skrevet 19. november 2019 (endret) @Choo Abortrisikoen synker vesentlig ved uke 12, men man kan jo aldri være sikker 🤷♀️ Jeg hadde en abort tidligere i år, vi fortalte nærmeste familie på begge sider det ganske så tidlig i svangerskapet. Neste svangerskap kommer vi ikke til å fortelle noe før nærmere OUL om det er mulig. Min familie bor et annet sted i landet, så det er ikke noe problem å skjule det for dem og det går fort mange måneder mellom hver gang vi sees. Endret 19. november 2019 av Patriotpaula
Avianna Skrevet 19. november 2019 #3809 Skrevet 19. november 2019 (endret) @Choo Jeg kommer ikke til å si noe til venner og familie (bortsatt fra om de spør), før uke 12. Jeg også fortalte alle rundt meg før jeg mistet, så det gjorde det enda verre. Kan ikke unngå at nærmeste familie vet alt siden moren min spør meg om hver eneste dato og detalje hele tiden, noe som jeg er veldig takknemlig for. Hun er nesten med på hele prosessen, selv om hun bor i et annet land 😊 Men når venner spør så liker jeg ikke å lyve, jeg bare sluttet å gi informasjon uten å bli spurt. Endret 19. november 2019 av Avianna
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3810 Skrevet 19. november 2019 6 hours ago, Dovendyr1 said: Jeg skjønner! Takk for at du deler noen råd 😊 Skal til forsamtale om en uke, men går rundt og sier til meg selv at de kommer til å si at vi ikke trenger prøverør og at vi skal fortsette på egenhånd.. Men dette er vel heller usannsynlig 🤔 Forsamtalen er egentlig mest for å se at dere er ett par som lever i ett ekteskapslignende forhold og for å forberede dere på det dere skal igjennom. De forventer selvsagt at dere fortsetter å prøve på egenhånd uansett, men de kommer til å sette dere opp på prøverør. Jeg var i gang en måned etter forsamtalen. Anonymkode: 93524...db5
TiiBii Skrevet 20. november 2019 #3811 Skrevet 20. november 2019 Dette er såå nervepirrende! Vi har ikke hørt fra Riksen siden de ringte på søndagen og fortalte at 11 av 18 var befruket. Det har aldri gått så langt tid før! Jeg har innsett i morgen og da må det jo bety at eggene har klart seg til blasto? Eg har aldri hatt blasto. Sikkert ikke alle 11 men hvertfall 1 😬 Jeg er så nervøs! Er så spent på hva de sier om antall når vi kommer dit i morgen.. Tiden går såååå sakte og jeg tar meg selv i å ha telefonen i hånda 24/7 tilfelle de ringer😬 Dette var jo tredje og siste uttak vi får fra det offentlig. Tenk om vi skulle være så heldig å få satt inn et fersk blasto (Fikk forespørsel om vi ønsket å sette inn 2 og har takket ja til det hvis vi får så mange) og få blasto på frys🥰 4
alba85 Skrevet 20. november 2019 #3812 Skrevet 20. november 2019 On 5/30/2019 at 9:27 PM, Kone92 said: Negativ test i dag, og skal ta blodprøve i morgen. Så da regner jeg med at dette fryseforsøket også var mislykket. Jeg vet at jeg egentlig ikke skal slutte på medisiner før jeg får svar på blodprøve, men siden jeg gjør det på et lokalt sykehus får jeg ikke svar før i begynnelsen av neste uke. Det virker så fryktelig unødvendig og da fortsette på medisiner når jeg vet at jeg ikke er gravid. Hva hadde dere gjort? Jeg har fortsatt enn hvor unyttig det har føltes. ❤️
Dovendyr1 Skrevet 20. november 2019 #3813 Skrevet 20. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Forsamtalen er egentlig mest for å se at dere er ett par som lever i ett ekteskapslignende forhold og for å forberede dere på det dere skal igjennom. De forventer selvsagt at dere fortsetter å prøve på egenhånd uansett, men de kommer til å sette dere opp på prøverør. Jeg var i gang en måned etter forsamtalen. Anonymkode: 93524...db5 Okei, det høres nå greit ut. En måned synes jeg var raskt! Jeg regner med vi ikke kommer igang før etter jul.
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. november 2019 #3814 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 10.49, Dovendyr1 skrev: Har dere vært ærlig med leder om at dere må igjennom IVF? Som jeg forstår blir det en hel del fravær i forbindelse med alle undersøkelsene, samtalene, uttak/innsett og det kan bli uplanlagt fravær pga bivirkninger av medisiner o.l.. Jeg vurderer å bare være i forkant og ta en samtale med nærmeste leder om dette etter vi har fått vite mer på forsamtalen. Jeg har valgt å ikke si noe foreløpig. Men jeg jobber noe redusert, så jeg prøver å få planlagt godt så jeg tar alt på fridagene mine. Har man mulighet til å søke noe fri ved behov?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3815 Skrevet 20. november 2019 Er det noen av dere som har blitt sykemeldt? Etter 3 år som prøver og 1 år med prøverør (4 innsett) og bare negative tester begynner jeg å kjenne at dette sliter på psyken. Har ikke hatt noen sykedager utenom de jeg har måttet ha ifm legetime ect., men er redd jeg trenger det snart.. Anonymkode: 1b2a2...a87
bondekone Skrevet 20. november 2019 #3816 Skrevet 20. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen av dere som har blitt sykemeldt? Etter 3 år som prøver og 1 år med prøverør (4 innsett) og bare negative tester begynner jeg å kjenne at dette sliter på psyken. Har ikke hatt noen sykedager utenom de jeg har måttet ha ifm legetime ect., men er redd jeg trenger det snart.. Anonymkode: 1b2a2...a87 Jeg ble 50% sykemeldt etter en smell i høst av dette. Gikk deretter over til full sykemelding fra innsett til testdag. Følte meg som et nytt menneske etter sykemeldingen (på tross av negativt forsøk). Lytt til kroppen, ingen takker deg om du lar kroppen komme i første rekke!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3817 Skrevet 20. november 2019 7 hours ago, TiiBii said: Dette er såå nervepirrende! Vi har ikke hørt fra Riksen siden de ringte på søndagen og fortalte at 11 av 18 var befruket. Det har aldri gått så langt tid før! Jeg har innsett i morgen og da må det jo bety at eggene har klart seg til blasto? Eg har aldri hatt blasto. Sikkert ikke alle 11 men hvertfall 1 😬 Jeg er så nervøs! Er så spent på hva de sier om antall når vi kommer dit i morgen.. Tiden går såååå sakte og jeg tar meg selv i å ha telefonen i hånda 24/7 tilfelle de ringer😬 Dette var jo tredje og siste uttak vi får fra det offentlig. Tenk om vi skulle være så heldig å få satt inn et fersk blasto (Fikk forespørsel om vi ønsket å sette inn 2 og har takket ja til det hvis vi får så mange) og få blasto på frys🥰 Så utrolig spennende! Krysser fingrene for deg og gleder meg til å høre hvordan det har gått i morgen. Jeg skal på kontroll på samme sted i morgen før uttak neste uke.. spennende tider! Anonymkode: 93524...db5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3818 Skrevet 20. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det noen av dere som har blitt sykemeldt? Etter 3 år som prøver og 1 år med prøverør (4 innsett) og bare negative tester begynner jeg å kjenne at dette sliter på psyken. Har ikke hatt noen sykedager utenom de jeg har måttet ha ifm legetime ect., men er redd jeg trenger det snart.. Anonymkode: 1b2a2...a87 Jeg har sykemeldt meg fra uttak til testdag, veldig glad for en forståelsesfull fastlege! Anonymkode: 93524...db5
Patriotpaula Skrevet 20. november 2019 #3819 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen av dere som har blitt sykemeldt? Etter 3 år som prøver og 1 år med prøverør (4 innsett) og bare negative tester begynner jeg å kjenne at dette sliter på psyken. Har ikke hatt noen sykedager utenom de jeg har måttet ha ifm legetime ect., men er redd jeg trenger det snart.. Anonymkode: 1b2a2...a87 Har ikke vært «planlagt» sykemeldt (feks fra uttak og til testdag). Men har fortsatt ti uker sykemelding bare i år, og det er utelukkende relatert til stimulering, ohss og svangerskap (som endte med medisinsk abort). Ikke 10 uker sammenhengende sykemelding altså. Kunne nok ha vært på jobb i deler av tiden jeg var sykemeldt, men terskelen for å få være sykemeldt var litt lavere i perioder, spesielt når jeg kjente på at det virkelig buttet i mot.
Choo Skrevet 20. november 2019 #3820 Skrevet 20. november 2019 Har googlet det men vet ikke om jeg blir så klok. Hvordan merker man om det er kjemisk? Og merker man om en har SA/ MA? Trodde ikke en IVF skulle være så nervepirrende; først antall egg, så om det fester seg, så blodprøver og nå redselen for kjemisk/ MA/ SA 😣😣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå