Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
50 minutter siden, Wiley skrev:

Uff, så kjedelig at dette fortsatt skjer. Jeg ville nok kanskje vurdert pgd hvis du fortsatt er motivert for å prøve nye ting hvis dette forsøket ikke går veien heller. Når har du testdato på denne runden? 

Tror PGD gjøres bare på blastocyst... Ikke sikker... 

Vi testet kariotype begge to, alt er i orden. Så har aldri tenk på PGD, men takk for tips, skal titte nærmere på det

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Aaa08 skrev:

Mener du PGD? 

Ja

• Liker 1
Skrevet

Tester 13.06 forresten. 

Har lest om pgd, det gjøres faktisk 2, 3 dager etter uttak. Men tror ikke det er noe for oss siden vi har allerede tatt genetiske tester og alt er i orden 

Skrevet

Har noen av dere brukt albyl-e? De har ikke sagt noe om det på riksen, men jeg har forhøyet kolesterol, som gjør at blodet er tykkere, derfor lurer jeg på om jeg burde prøve albyl-e som er blodfortynnende. Det høres hvertfall logisk ut. Så jeg tenkte å be om det når jeg skal på kontroll før fryseforsøk om en ukes tid. Jeg tar progynova så det er styrt syklus. Noen som har erfaring med dette?

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Jeio skrev:

Har noen av dere brukt albyl-e? De har ikke sagt noe om det på riksen, men jeg har forhøyet kolesterol, som gjør at blodet er tykkere, derfor lurer jeg på om jeg burde prøve albyl-e som er blodfortynnende. Det høres hvertfall logisk ut. Så jeg tenkte å be om det når jeg skal på kontroll før fryseforsøk om en ukes tid. Jeg tar progynova så det er styrt syklus. Noen som har erfaring med dette?

Jeg bruker både klexane og albyl-e tabletter ( har brukt klexane helt siden hormonstart og albyl-e siden innsett) og skal fortsette med begge under hele svangerskapet😅

Endret av Betta123
Skrevet
7 minutter siden, Betta123 skrev:

Jeg bruker både klexane og albyl-e tabletter ( har brukt klexane helt siden hormonstart og albyl-e siden innsett) og skal fortsette med begge under hele svangerskapet😅

Er det fordi du har bruk for blodfortynnende, eller fordi klinikken du går på vil du skal ta det uansett? 

Skrevet
13 minutter siden, Jeio skrev:

Er det fordi du har bruk for blodfortynnende, eller fordi klinikken du går på vil du skal ta det uansett? 

Jeg var på «grenseland» på en blodprøve som ble tatt. Så de ville derfor at jeg skulle fortsette.

i tillegg ble jeg gravid forrige forsøk men hadde ma i uke 10, brukte ikke noe blodfortynnende da. Så det er vel en blandede grunn til at de vil jeg skal fortsette med de ut svangerskapet denne gang🙏🏼

Skrevet

Har noen av dere her inne noe som heter hemokromatose? Lurer på om det han være grunnen til at egget ikke fester seg... 

Skrevet

Skal bestille medisiner i dag, men lurer på hvordan det skal oppbevares. Har fått forskjellige beskjeder på apoteket. Skal ha menopur, fyremadel og ovitrelle. Skal de lagres kjølig? 

Skrevet

Veldig Svake strimmel tester, men positiv cb. Vært veldig kvalm, trøtt og svimmel, men det har roet seg, så tør ikke juble enda.. 

IMG_20190602_185844.jpg

IMG_20190603_091349.jpg

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AM11 skrev:

Skal bestille medisiner i dag, men lurer på hvordan det skal oppbevares. Har fått forskjellige beskjeder på apoteket. Skal ha menopur, fyremadel og ovitrelle. Skal de lagres kjølig? 

Ovitrelle må være i kjøleskapet. 

Du kan skjekke i felleskatalogen 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Naomi1988 skrev:

Veldig Svake strimmel tester, men positiv cb. Vært veldig kvalm, trøtt og svimmel, men det har roet seg, så tør ikke juble enda.. 

IMG_20190602_185844.jpg

IMG_20190603_091349.jpg

Gratulerer 😍

• Liker 1
Skrevet
På 2.6.2019 den 20.06, Jeio skrev:

Da er vi i samme bane. Jeg går på progynova nå. Kontroll på onsdag og innsett av frys neste uke på Riksen🤗

Skrevet

Hei tøffe jenter,

På tiden at jeg også skriver her😊. Ser mange kjente navn fra forumet «prøverør 2018». Trist å se at så mange av dere er her i år også💓. Gratulerer så mye alle som har blitt gravide!😍👏🏻Hurra! Og velkommen skal dere være dere nye som går gjennom ivf. La 2019 være vårt år!🙏🏻

Jeg hadde 4 mislykket forsøk i 2018. Ble gravid 3 ganger. Jeg er 39 år og ingenting er galt med oss, fine resultater på alle prøver og ingen skjønner hvorfor vi ikke lykkes. Etter siste forsøket måtte jeg ta en lengre pause. Var så langt nede, det ble så tungt og vondt. Æsj... ivf er veldig tøft, mye tøffere enn jeg trodde. 

Men vi har vært så heldige som har fått 2 egg på frys sist og nå er vi gang med fryseforsøk🤞🏻(forsøk 5). Har gått på Progynova i 5 dager nå og skal på ul på fredag og forhåpentligvis det blir innsett neste uke. Har egentlig lite trua på fryseforsøk, men så har jeg også hørt at mange lykkes med det🤞🏻. Vi prøver å være optimistiske, selv om det er ikke lett etter så mange nedturer. 

Trodde at det blir enkelt med «bare» piller denne gangen. Men i dag, på dag 5, er jeg helt ferdig. Magen er øm, kjenner godt når jeg går, ikke så lett å sitte heller. Vært kvalm siden jeg startet med pillene. Er det flere av dere som får bivirkninger av progynova?

Stor klem til alle dere💓

Skrevet
7 minutter siden, Blomst37 skrev:

Hei tøffe jenter,

På tiden at jeg også skriver her😊. Ser mange kjente navn fra forumet «prøverør 2018». Trist å se at så mange av dere er her i år også💓. Gratulerer så mye alle som har blitt gravide!😍👏🏻Hurra! Og velkommen skal dere være dere nye som går gjennom ivf. La 2019 være vårt år!🙏🏻

Jeg hadde 4 mislykket forsøk i 2018. Ble gravid 3 ganger. Jeg er 39 år og ingenting er galt med oss, fine resultater på alle prøver og ingen skjønner hvorfor vi ikke lykkes. Etter siste forsøket måtte jeg ta en lengre pause. Var så langt nede, det ble så tungt og vondt. Æsj... ivf er veldig tøft, mye tøffere enn jeg trodde. 

Men vi har vært så heldige som har fått 2 egg på frys sist og nå er vi gang med fryseforsøk🤞🏻(forsøk 5). Har gått på Progynova i 5 dager nå og skal på ul på fredag og forhåpentligvis det blir innsett neste uke. Har egentlig lite trua på fryseforsøk, men så har jeg også hørt at mange lykkes med det🤞🏻. Vi prøver å være optimistiske, selv om det er ikke lett etter så mange nedturer. 

Trodde at det blir enkelt med «bare» piller denne gangen. Men i dag, på dag 5, er jeg helt ferdig. Magen er øm, kjenner godt når jeg går, ikke så lett å sitte heller. Vært kvalm siden jeg startet med pillene. Er det flere av dere som får bivirkninger av progynova?

Stor klem til alle dere💓

Hei, godt å se deg tilbake igjen😊 Du har ikke sett meg her før, men lest masse før vi begynte på forsøk sjøl. Må si jeg beundrer dere alle som har og fremdeles holder på, uansett hvor mange nedturer❤️ Ønsker dere lykke til🤞❤️❤️

Skrevet
14 minutter siden, Blomst37 skrev:

Hei tøffe jenter,

Stor klem til alle dere💓

Progynova ha meg flere bivirkninger enn alle de andre medisinene. Følte meg helt utenfor psykisk i tillegg til kvslm, så du er ikke alene. Masse lykke til med forsøk ❤️

Skrevet

Hei @Blomst37! Har faktisk tenkt på deg i går!

Håper spira sitter i 9 mnd nå! 

Skrevet
1 time siden, TiiBii skrev:

Da er vi i samme bane. Jeg går på progynova nå. Kontroll på onsdag og innsett av frys neste uke på Riksen🤗

Ja da er jeg hakk i hel på deg, krysser fingrene😊🤞🏻

Skrevet
25 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hei, godt å se deg tilbake igjen😊 Du har ikke sett meg her før, men lest masse før vi begynte på forsøk sjøl. Må si jeg beundrer dere alle som har og fremdeles holder på, uansett hvor mange nedturer❤️ Ønsker dere lykke til🤞❤️❤️

Tusen takk!😍🙏🏻❤️ 

Har lest gjennom alt her men husker ikke hvor langt har dere kommet?❤️

Skrevet (endret)
29 minutter siden, listefyll skrev:

Progynova ha meg flere bivirkninger enn alle de andre medisinene. Følte meg helt utenfor psykisk i tillegg til kvslm, så du er ikke alene. Masse lykke til med forsøk ❤️

Tusen takk! 🙏🏻❤️ Ja føler at jeg får flere bivirkninger nå enn da jeg gått på sprøyter. Men er forhåpentligvis ferdig med dette neste uke🤞🏻

Hvordan går det med deg?❤️

Endret av Blomst37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...