Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, Myre skrev:

Jeg ble gravid med fryseforsøk i naturlig syklus,  absolutt  ingen medisiner.  Vi hadde prøvd i ni år og hadde noen ferskforsøk  bak oss! 😊

Takk for svar❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle😊 jeg er ny på å skrive her inne, men har fulgt med i mange år. Har akkurat kommet i gang med vårt første forsøk. Var på ultralyd i går der de fant 10 egg. Skal fortsette med sprøyter til mandag, så uttak på onsdag😊 veldig spennende å endelig være i gang. Fikk beskjed om at innsett ikke vil være før neste mandag, de ville dyrke eggene i 5 dager.. kjenner jeg syns det er litt lenge, men legene vet vel best😊

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Kristina00 skrev:

Har vært på UL idag og der fant de 5 egg på den ene siden og 7 egg på den andre. Skal fortsette med bemfola/fyrmadel fram til mandag, syklusdag 13 og sette ovitrrelle på mandag kveld. Så på onsdag blir det uttak. 😁

Da er vi helt likt. Var på ultralyd i går og skal ha uttak på onsdag jeg også😊 fikk du vite når du skal ha innsett?

Skrevet
3 hours ago, nuffelita said:

Da er vi helt likt. Var på ultralyd i går og skal ha uttak på onsdag jeg også😊 fikk du vite når du skal ha innsett?

Så spennende og gøy at vi faktisk er helt likt. Har uttak onsdag 15/5 og innsett 20/5, så de dyrkes til blasto.☺️ Hvilken klinikk bruker du?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Metformin har jeg nå gått på siden forrige ferskforsøk, det er blodsukkerregulerende. De som har PCOS blir ofte satt på det, har egentlig ikke det selv, men ville prøve likevel. 

Prednisolon er kortison. Altså betennelsesdempende og nedsetter immunforsvaret. Det gikk jeg på fordi de mistenkte at kroppen min kanskje så på embryoet som fremmedlegeme og ville utstøte det. Sluttet med den rett etter positiv test.

Klexane er blodfortynnende. For å forbedre blodgjennomstrømningen i livmoren så langt jeg har skjønt. Sluttet med den etter uke 7.

Anonymkode: 8d32e...f55

Gratulerer!!! 

Har selv hatt 5 negative ferske forsøk,  uten noe på frys. Du gir meg håp ❤️. Er i gang for 6 gang... 

Skrevet
9 timer siden, Kristina00 skrev:

Så spennende og gøy at vi faktisk er helt likt. Har uttak onsdag 15/5 og innsett 20/5, så de dyrkes til blasto.☺️ Hvilken klinikk bruker du?

Så gøy! Skal dyrkes til blasto hos meg også. Tror ikke de hadde gjort det om det ikke hadde vært for 17.mai på fredag og stengt. Har jo hørt at det er større sjanse for graviditet når de dyrker til blasto, men kjenner jeg er litt nervøs for om noen av eggene i det hele tatt kommer til å overleve til innsett. Vi hører til St.Olavs og er i første forsøk😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer!!! 

Har selv hatt 5 negative ferske forsøk,  uten noe på frys. Du gir meg håp ❤️. Er i gang for 6 gang... 

Takk! Har følt det ganske så håpløst til tider, når det ikke gir noe som helst tegn til at det skal gå. Så gleden er stor nå, det er vel ikke så vanskelig å forstå😊

Har fulgt med på din «reise» her, og kjent meg en del igjen. Tror at det skal gå for dere også!❤️ Må «bare» finne det ene egget. Vår hadde til og med noe fragmentering når den ble fryst og ikke topp kvalitet, men den overlevde opptining og vel så det.

Anonymkode: 8d32e...f55

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, nuffelita skrev:

Så gøy! Skal dyrkes til blasto hos meg også. Tror ikke de hadde gjort det om det ikke hadde vært for 17.mai på fredag og stengt. Har jo hørt at det er større sjanse for graviditet når de dyrker til blasto, men kjenner jeg er litt nervøs for om noen av eggene i det hele tatt kommer til å overleve til innsett. Vi hører til St.Olavs og er i første forsøk😊 

De forklarte meg at om det er uttak mandag er det innsett torsdag, tirsdag -> fredag, onsdag -> mandag, torsdag -> tirsdag, fredag -> onsdag. 

Skrevet

Jeg vet at det er veldig individuelt... Men jeg lurer på om de som har blitt gravide etter innsett, spesielt frys, om de tror at man kan være gravid med disse symptomene eller at man lures trill rundt av cyclogest og østrogen? Før innsett, brukte cyclogest fem dager før spireliten ble satt inn, kjente jeg kun på litt murring. 

Here it goes, er i dag på rugedag9: treeg mage og luft i magen, mensmurringer (varierende grad så godt som døgnet rundt. Også hatt stikkinger, noen ganger så kraftig så jeg nesten føler for å holde pusten), tidvis murring helt nederst i korsryggen, økt størrelse på puppene og de er sånn passe ømme, hadde bittelitt blod rugedag 4+5 (RD4 var det bittelitt friskt blod og RD5 var det litt «rosa» blandet med cyclogest-restene (Sorry details 😂). Så liten mengde at jeg ikke hadde merket det hvis jeg ikke hadde sett på papiret), emosjonell (grått to ganger i løpet av siste uka uten noen «god grunn» og tidvis unormalt småamper på samboeren, sliten og trøtt... 

Anyone? 🤷‍♀️

Skrevet
3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg vet at det er veldig individuelt... Men jeg lurer på om de som har blitt gravide etter innsett, spesielt frys, om de tror at man kan være gravid med disse symptomene eller at man lures trill rundt av cyclogest og østrogen? Før innsett, brukte cyclogest fem dager før spireliten ble satt inn, kjente jeg kun på litt murring. 

Here it goes, er i dag på rugedag9: treeg mage og luft i magen, mensmurringer (varierende grad så godt som døgnet rundt. Også hatt stikkinger, noen ganger så kraftig så jeg nesten føler for å holde pusten), tidvis murring helt nederst i korsryggen, økt størrelse på puppene og de er sånn passe ømme, hadde bittelitt blod rugedag 4+5 (RD4 var det bittelitt friskt blod og RD5 var det litt «rosa» blandet med cyclogest-restene (Sorry details 😂). Så liten mengde at jeg ikke hadde merket det hvis jeg ikke hadde sett på papiret), emosjonell (grått to ganger i løpet av siste uka uten noen «god grunn» og tidvis unormalt småamper på samboeren, sliten og trøtt... 

Anyone? 🤷‍♀️

Tipper det er veldig individuelt. Men, for meg var det veldig like symptomer, som økte i styrke rundt positiv test. Derimot forsvant alt når jeg mistet (eller når det sluttet å utvikle seg antakelig), og på tross av nøyaktig samme medisinmengde, var det ingen av de symptomene som var tilstedet lengre etter det. det var altså av graviditet og ikke medisiner☺ Jeg har troa på dette💪

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, bondekone skrev:

Tipper det er veldig individuelt. Men, for meg var det veldig like symptomer, som økte i styrke rundt positiv test. Derimot forsvant alt når jeg mistet (eller når det sluttet å utvikle seg antakelig), og på tross av nøyaktig samme medisinmengde, var det ingen av de symptomene som var tilstedet lengre etter det. det var altså av graviditet og ikke medisiner☺ Jeg har troa på dette💪

Var ikke like mange symptomer de første dagene ettermiddag innsett, blitt mer etter hvert som dagene har gått. Spireliten skal ha festet seg mellom mandag til onsdag denne uken, jf et skjema jeg fant på et forum om utvikling og hvilken dag det skjer etter innsett av 5dagers blasto, det passer bra med de bittesmå blødningene jeg hadde tirsdag og onsdag, håper jo sånn at det var en festeblødning 🤞🏻 Bra du har troen på dette bondekone ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Patriotpaula said:

Anyone? 🤷‍♀️

Jeg har ikke merket noen særlig forskjell i symptomer på negativt og positivt forsøk, samtlige symptomer du har kan like gjerne komme fra medisinene dessverre. Siste fryseforsøk var jeg i tillegg super kvalm fra dag 6 men det var negativt det forsøket også gitt. Konklusjonen min er at man ikke kan stole på kroppen. Eller magefølelsen for den saks skyld. Det kan gå begge veier, lykke til!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Wiley skrev:

Jeg har ikke merket noen særlig forskjell i symptomer på negativt og positivt forsøk, samtlige symptomer du har kan like gjerne komme fra medisinene dessverre. Siste fryseforsøk var jeg i tillegg super kvalm fra dag 6 men det var negativt det forsøket også gitt. Konklusjonen min er at man ikke kan stole på kroppen. Eller magefølelsen for den saks skyld. Det kan gå begge veier, lykke til!

Tiden vil vise 🤭😬 Takk 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ta en test😇😇😇😇😇👏🏼👏🏼

Anonymkode: 8d080...ca0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en test😇😇😇😇😇👏🏼👏🏼

Anonymkode: 8d080...ca0

Synes det er litt for tidlig enda 😅

Skrevet
12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Anyone? 🤷‍♀️

Har hatt "symptomer" ved alle mine forsøk... Alle var negative. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ligger her og håper at st Olavs ikke skal ringe 🙈 skal ha innsett av blasto i morgen, etter planen. Aner ikke hvor mange egg som evnt har blitt befruktet eller noe. Ringer de bare hvis all håp er ute? 😛 

Skrevet
16 timer siden, Patriotpaula skrev:

Anyone? 🤷‍♀️

Jeg synes dette høres positivt ut, jeg 🤞! Særlig det med blødningen! Dessverre er det jo slik som andre skriver over her at man får de fleste symptomene av medisinene, både oppblåst, murring, pupper og trøtthet/emosjonell. Men høres jo ut som at du har ekstra mye murringer. Krysser fingrene for deg 🤞💗

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg synes dette høres positivt ut, jeg 🤞! Særlig det med blødningen! Dessverre er det jo slik som andre skriver over her at man får de fleste symptomene av medisinene, både oppblåst, murring, pupper og trøtthet/emosjonell. Men høres jo ut som at du har ekstra mye murringer. Krysser fingrene for deg 🤞💗

Jeg tenker også at blødningen er positivt 🤞🏻 Jeg spotter aldri utenom mensen, aldri før mensen heller. Så det er uvanlig til å være meg 😬 Er også inneforstått med at medisinene kan være skyld i mange av tegnene jeg kjenner på. Prøver jo å håpe så veldig til det eventuelle motsatte er bevisst 🤞🏻🙊 Tror cyclogest er en største synderen for at magen er treg, leste på en side av progesteron gjør tarmen tregere... Får uansett vite ila uken om det gikk bra eller ei ❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg er GRAVID 😭😭😭😭

3BD53726-B0C0-4E47-AC77-9A6EECA3639C.jpeg

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...