Gå til innhold

FF og forpliktelser ovenfor hverandre..


tussi84

Anbefalte innlegg

Er ikke ute etter en selv, siden jeg er gift og trofast.. men det er noe jeg lurer på  

Det er noe jeg har lurt på etter jeg har lest en del tråder her inne på forumet.

Trådene handler gjerne om at kan jeg ha sex med andre enn ff? Noen sier at dette må avtales først, men om man da bestemmer seg for å ikke ha sex med andre så blir man jo eksklusive. 

Eksklusiv for meg betyr jo at enn er kjærester og ikke ff.. eller har jeg misforstått? Jeg har hatt ff tidligere under singel perioder men det var aldri snakk om at vi ikke skulle ha sex med andre, eller feks date noen. Det var jo bare sex..

Vil noen egentlig forklare meg hvordan det fungerer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
1 time siden, tussi84 skrev:

Er ikke ute etter en selv, siden jeg er gift og trofast.. men det er noe jeg lurer på  

Det er noe jeg har lurt på etter jeg har lest en del tråder her inne på forumet.

Trådene handler gjerne om at kan jeg ha sex med andre enn ff? Noen sier at dette må avtales først, men om man da bestemmer seg for å ikke ha sex med andre så blir man jo eksklusive. 

Eksklusiv for meg betyr jo at enn er kjærester og ikke ff.. eller har jeg misforstått? Jeg har hatt ff tidligere under singel perioder men det var aldri snakk om at vi ikke skulle ha sex med andre, eller feks date noen. Det var jo bare sex..

Vil noen egentlig forklare meg hvordan det fungerer? 

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er frie mennesker som selv kan definere forholdene våre. Vi trenger ikke en felles enighet i samfunnet om hva som er kjæreste eller ff. Det eneste som teller er at de involverte i relasjonen er enige seg imellom.

Anonymkode: f6a17...388

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som FF har man ingen forpliktelser ovenfor hverandre, man møtes for å sex når begge har lyst og thats it.

Problemene du beskriver er sånt som dukker opp når den ene parten kanskje begynner å utvikle følelser for den andre, men da bør man være ærlig om dette og enten fortsette med ekslusivitet eller bryte opp og finne andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på at i dagens samfunn hvor det florerer med STD i alle varianter vil jeg være tilbøyelig til å ønske at en FF ikke sexer med gud og hvermann ubeskyttet - så om en FF vil ha ubeskyttet sex er det for min del et spørsmål om da å ikke ha det med mange.

Ellers mener jeg at enhver har ansvar for ikke å ha ubeskyttet sex og risikere spre STD og derfor ikke trenger eksklusivitet i forhold til en FF men det er kanskje en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro det handler om at man kan droppe beskyttelse hvis begge har testet seg og ingen ligger med noen andre.

For min del hadde det vært viktig hvis vi ikke skulle bruke kondom. Hvis man bruker kondom, så ser jeg ikke noen grunn til å være trofast mot en man ikke er kjæreste med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en FF en periode. Dette var en jeg kjente godt fra før av. Vi brukte ikke kondom da vi på det tidspunktet vi begynte ikke drev på med noen andre. I og med at vi var ordentlige venner også, så tilbragte vi jo en del tid sammen både med andre og bare oss to, hadd filmkvelder, lå over og lagde mat sammen, men det var ingen følelser utover vennskap. Jeg endte FF fasen med han da han fortalte at han hadde begynt å date ei. Litt fordi at jeg ikke hadde noen garanti for at de brukte kondom, og litt for at jeg synes det ble feil å ha han som FF når han datet andre. Så vårt FF var jo ikke bare booty calls (selvom det var en del av det også), men også et vennskap i bunn. Vennskapet bestod og vi er venner den dag i dag. Kunne ikke gått inn i et FF forhold med noen jeg potensielt kunne fått følelser for. 

Anonymkode: 65c94...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en FF og vi ble enige om eksklusivitet pga vi ikke bruker kondom. Vil gjerne slippe sykdommer. Vet hvor liten sjangs det er for at menn drar opp en kondom når de er kåte så. 

Anonymkode: 0bcff...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del skal man være eksklusive som FF, nettopp grunnet ting som kjønnssykdommer. Hvis man vil ha seg med andre kan an "slå opp" med FF'en.

Anonymkode: 37920...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For min del skal man være eksklusive som FF, nettopp grunnet ting som kjønnssykdommer. Hvis man vil ha seg med andre kan an "slå opp" med FF'en.

Anonymkode: 37920...b24

Spørs hvor mye man kan stole på en ff da. En jeg hadde for noen år siden ble irritert når jeg ville ha kondom siden vi ikke hadde sex med andre enn hverandre. Fant ut at han ikke bare hadde kjæreste, men flere ons i tillegg, og jeg hadde rollen som «fast elsker». Ble rett til gynekologen da ja. 

Nå kan man argumentere for at kjærester også kan juge og være utro (som han her for eksempel), men jeg tror det er større sjans for at en ff som ikke har følelser for deg har sex med andre uten å si ifra enn enn kjæreste. 

For meg ble dette med ff feil. Føltes så rart ut å bare være halvveis-kjærester, og følte meg brukt etter sex, noe jeg av en eller annen grunn ikke gjorde etter ONS. Men ser at det er en knall løsning når det fungerer. 

Anonymkode: 11995...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor mye man kan stole på en ff da. En jeg hadde for noen år siden ble irritert når jeg ville ha kondom siden vi ikke hadde sex med andre enn hverandre. Fant ut at han ikke bare hadde kjæreste, men flere ons i tillegg, og jeg hadde rollen som «fast elsker». Ble rett til gynekologen da ja. 

Nå kan man argumentere for at kjærester også kan juge og være utro (som han her for eksempel), men jeg tror det er større sjans for at en ff som ikke har følelser for deg har sex med andre uten å si ifra enn enn kjæreste. 

For meg ble dette med ff feil. Føltes så rart ut å bare være halvveis-kjærester, og følte meg brukt etter sex, noe jeg av en eller annen grunn ikke gjorde etter ONS. Men ser at det er en knall løsning når det fungerer. 

Anonymkode: 11995...fd7

Ja det vet man jo aldri, men jeg velger nå å stole på han, har vært FF i 2 år og sjekket meg innimellom og ingen sykdommer per nå i allefall. Har som du sier like dårlig erfaring med at kjærester kan være utro så da må man velge å stole på noen eller tvile på alle.

Anonymkode: 0bcff...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man puler som oftest uten kondom med sin FF, så hvis de gjerne vil pule andre, så må man begynne å bruke kondom. Derfor er det ofte en avtale om ekslusivitet med ens FF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, tussi84 skrev:

Er ikke ute etter en selv, siden jeg er gift og trofast.. men det er noe jeg lurer på  

Det er noe jeg har lurt på etter jeg har lest en del tråder her inne på forumet.

Trådene handler gjerne om at kan jeg ha sex med andre enn ff? Noen sier at dette må avtales først, men om man da bestemmer seg for å ikke ha sex med andre så blir man jo eksklusive. 

Eksklusiv for meg betyr jo at enn er kjærester og ikke ff.. eller har jeg misforstått? Jeg har hatt ff tidligere under singel perioder men det var aldri snakk om at vi ikke skulle ha sex med andre, eller feks date noen. Det var jo bare sex..

Vil noen egentlig forklare meg hvordan det fungerer? 

Har vore eksklusiv med ff rett og slett fordi eg ynskjer å ha samleie utan kondom. Hadde ff hatt samleie med nokon andre, må vi ha kondom... og då hadde eg heller funne meg ein anna ff. Eg fekk ein til å ta hivtest først også, faktisk.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...