Gå til innhold

Fersk paideig, gikk ut 12/11- ok å bruke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står siste forbruksdag 12 nov. Hadde det Vært best før hadde jeg brukt. Ser ok ut, lukter ikke. Men aldri brukt en slik før så vet ikke helt hvordan den skal være.... Sånn som er rullet sammen. Dumt om den blir dårlig, fyllet koster myyyye mer enn deigen. ... 

Anonymkode: f4f68...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak på en liten bit (rå deig). Det som eventuelt skjer, er at fettet blir harskt, og det smaker du.

Anonymkode: 3105f...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brukt den uten å nøle. Som regel er mat holdbar mye lenger enn til det som er siste forbruksdag, den blir heller ikke plutselig dårlig/farlig å spise kl. 00.01 dagen etter. Produsentene setter datoen med god margin for å sikre seg mot klager.

Anonymkode: 8e7b7...7de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal smake en bit ja. Best før datoer pleier jeg ikke bry meg så mye om. Tenkte bare at når det står siste forbruksdag så er det litt "skumlere " 😂

Anonymkode: f4f68...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar, skal smake en bit ja. Best før datoer pleier jeg ikke bry meg så mye om. Tenkte bare at når det står siste forbruksdag så er det litt "skumlere " 😂

Anonymkode: f4f68...f2d

Hvis du ikke liker tanken på å spise rå deig, kan du jo gi biten noen sekunder i mikro eller stekepanne.

Anonymkode: 3105f...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...