Catnip Skrevet 12. mai #1821 Skrevet 12. mai Mmmwhatever skrev (På 8.5.2025 den 20.26): Men de er vel sammen igjen nå? Tror de har kjøpt huset sammen? Har hun delt noe om hva som skjedde her og hvorfor de fant sammen igjen?
mariie Skrevet 12. mai #1822 Skrevet 12. mai Catnip skrev (2 timer siden): Har hun delt noe om hva som skjedde her og hvorfor de fant sammen igjen? Nei
MzMe Skrevet 14. mai #1823 Skrevet 14. mai Catnip skrev (På 12.5.2025 den 20.46): Har hun delt noe om hva som skjedde her og hvorfor de fant sammen igjen? Det er ikke alt omverdenen trenger å vite ☺️ 1 1
Kosetosta Skrevet 14. mai #1824 Skrevet 14. mai MzMe skrev (58 minutter siden): Det er ikke alt omverdenen trenger å vite ☺️ Nei, ikke når det gjelder de voksne eller friske barnet.. bare det syke som ikke kan stå opp for seg selv.. trist.. 10 1 8
Catnip Skrevet 14. mai #1825 Skrevet 14. mai MzMe skrev (4 timer siden): Det er ikke alt omverdenen trenger å vite ☺️ Uuuggh, hva er poenget med å henge på kvinneguiden om ikke det er for å få litt saftig sladder? 3 11
Oxana Skrevet 13. juni #1826 Skrevet 13. juni Hvis man først har fått ett barn med handikapp grunnet uheldig gen-kombo mellom foreldre… Er det ikke da litt uansvarlig å fortsette å få barn? Og særlig hvis man utelukkende klager på tilbudet fra kommunen 🙈 Noe ansvar har man vel selv? 5 2
Jadasikkert29 Skrevet 13. juni #1827 Skrevet 13. juni Oxana skrev (1 time siden): Hvis man først har fått ett barn med handikapp grunnet uheldig gen-kombo mellom foreldre… Er det ikke da litt uansvarlig å fortsette å få barn? Og særlig hvis man utelukkende klager på tilbudet fra kommunen 🙈 Noe ansvar har man vel selv? Man får tilbud om gentesting f.eks for å utelukke noe sånt rundt måned 3. Det fikk iallefall jeg når jeg skulle ha min andre 😊 4
Kålrota Skrevet 14. juni #1828 Skrevet 14. juni Jadasikkert29 skrev (20 timer siden): Man får tilbud om gentesting f.eks for å utelukke noe sånt rundt måned 3. Det fikk iallefall jeg når jeg skulle ha min andre 😊 Men alt kan ikke sees på tester.
Jadasikkert29 Skrevet 14. juni #1829 Skrevet 14. juni Kålrota skrev (2 minutter siden): Men alt kan ikke sees på tester. Nei. Men om man vet hva man ser etter så er det enklere. Så hvis man f.eks får ett barn med en genfeil så kan man teste for det genet om man ønsker flere barn. Men det er såklart ingen garanti for at ikke barnet får en annen type sykdom eller genfeil. 3
Mmmwhatever Skrevet 14. juni #1830 Skrevet 14. juni Oxana skrev (23 timer siden): Hvis man først har fått ett barn med handikapp grunnet uheldig gen-kombo mellom foreldre… Er det ikke da litt uansvarlig å fortsette å få barn? Og særlig hvis man utelukkende klager på tilbudet fra kommunen 🙈 Noe ansvar har man vel selv? Tenker du på familien med to barn med albinisme? De fikk ikke tilbud om testing, som jeg forsto det. Ellers er det vel flere eksempler på familier blant Løvemammaene som har testet for (den alvorlige) genfeilen et av barna har, og som åpent har sagt at de har tatt abort pga svaret, eller ville gjort det hvis svaret var negativt. Da var de snakk om langt verre ting enn albinisme, da.
Rufs Skrevet 14. juni #1831 Skrevet 14. juni Jadasikkert29 skrev (6 timer siden): Nei. Men om man vet hva man ser etter så er det enklere. Så hvis man f.eks får ett barn med en genfeil så kan man teste for det genet om man ønsker flere barn. Men det er såklart ingen garanti for at ikke barnet får en annen type sykdom eller genfeil. Du får ikke bare genteste hvis du vil. Det er krav til alvorlighetsgrad bla. 3
Jadasikkert29 Skrevet 15. juni #1832 Skrevet 15. juni Rufs skrev (8 timer siden): Du får ikke bare genteste hvis du vil. Det er krav til alvorlighetsgrad bla. Sier ikke det seg selv da? Om det ikke er alvorlig så er det heller ikke nødvendig med en sånn test. 1
Rufs Skrevet 15. juni #1833 Skrevet 15. juni Jadasikkert29 skrev (6 timer siden): Sier ikke det seg selv da? Om det ikke er alvorlig så er det heller ikke nødvendig med en sånn test. Hørtes ikke slik ut på deg nei. Albinisme foreks får du ikke teste for. 1
Jadasikkert29 Skrevet 15. juni #1834 Skrevet 15. juni Rufs skrev (12 minutter siden): Hørtes ikke slik ut på deg nei. Albinisme foreks får du ikke teste for. Tror ikke du skjønte hva jeg mente... Albinisme er jo heller ikke noe farlig så det sier vel seg selv?
Lillemor1982 Skrevet 2. juli #1835 Skrevet 2. juli Litt på siden av Løvemammaene. Men er det noen her som følger Autismeforeldrene? Hva skjedde på kanalen der i går ettersom Admin gikk inn og sletter snapper? Nysgjerrig 😂 1
Jadasikkert29 Skrevet 2. juli #1836 Skrevet 2. juli Lillemor1982 skrev (10 minutter siden): Litt på siden av Løvemammaene. Men er det noen her som følger Autismeforeldrene? Hva skjedde på kanalen der i går ettersom Admin gikk inn og sletter snapper? Nysgjerrig 😂 Igjen? 😂 Forrige gang så var det en mor som la ut noe i en do situasjon såvidt jeg husker. 1
Lillemor1982 Skrevet 2. juli #1837 Skrevet 2. juli (endret) Jadasikkert29 skrev (15 minutter siden): Igjen? 😂 Forrige gang så var det en mor som la ut noe i en do situasjon såvidt jeg husker. Jeg mistenker at det var hun Anette som var på kanalen igjen i går 🙈💩 men var på tur hele dagen så rakk ikke å se😆 Hun som utleverer alt med datter, inkl dassbesøk eller manglende sådan. Og at de rangler oppe hele natta hver natt. Typisk at jeg brukte dagen i går til å være tilgjengelig for min tenåring (uten diagnoser)... and I missed the Tea 😂😂😂🙈 Endret 2. juli av Lillemor1982 Tillegg 1
Snurrevippen Skrevet 2. juli #1838 Skrevet 2. juli (endret) Kosetosta skrev (På 14.5.2025 den 12.57): Nei, ikke når det gjelder de voksne eller friske barnet.. bare det syke som ikke kan stå opp for seg selv.. trist.. Anser ikke den kanalen på snap som underholdning akkurat, men som en informasjonskanal om hvordan det er å leve med barn som både er alvorlig kronisk syke og hvordan familiesituasjonen fungerer. Mange av disse barna vil aldri bli voksen. Det er kun her inne folk henger seg opp i detaljer og finner noe å kritisere. Har du aldri stått i en slik belastning selv med en sårbar livssituasjon, så bør man heller ikke kritisere de for det ene og det andre. Synes folk virkelig bør gå inn i seg selv å tenke på hva som er verdt å kommentere. Selvsagt kunne eksponering i enkelte situasjoner vært mer gjennomtenkt, men når det kommer til stykket er det ikke ment som underholdning. Heller ikke gjelder dette alle. Mange av de familiene er i svært sårbare familiesituasjoner, og for dem vil det kanskje være naturlig å tenke at å ikke vise frem barn med alvorlige sykdommer og funksjonsnedsettelser er en form for usynliggjøring. De ønsker åpenhet rundt dette og det igjen er en folkeopplysning. Det som på en måte blir naturlig for dem i deres situasjon, burde også vært naturlig for følgerne. Helst skulle de sikkert kunne valgt hvilke typer mennesker som kunne følge kanalen, men det er urealistisk og ville skape begrensninger. Ære være disse sterke mødrene. Å vite hver dag at dette kan være siste dagen med barnet sitt. Det må være grusomt. Endret 2. juli av Snurrevippen Skrivefeil 4 5
Snurrevippen Skrevet 2. juli #1839 Skrevet 2. juli (endret) Oxana skrev (På 13.6.2025 den 19.06): Hvis man først har fått ett barn med handikapp grunnet uheldig gen-kombo mellom foreldre… Er det ikke da litt uansvarlig å fortsette å få barn? Og særlig hvis man utelukkende klager på tilbudet fra kommunen 🙈 Noe ansvar har man vel selv? Kanskje viktig å minne på om at mennesker med funksjonsnedsettelser har like stor verdi som alle andre, og det gjelder også barn. Hvorfor du skal mene at foreldre burde la være å få barn fordi et barn er sykt eller har en diagnose, er en ganske umoden og tildels farlig tanke. Høres ut som vi lever i en annen tid enn 2025. Eller i et annet regime. Det å få barn innebærer alltid en viss risiko, og ingen av oss har garanti for hverken helse eller utvikling. Tenk på at de som velger å få barn etter tøffe erfaringer gjør det som regel med en enorm kjærlighet og styrke. I tillegg snakker de om svikt i systemene, det er ikke å klage for mye. Det er faktisk en viktig stemme som bidrar til at både tjenester og ikke minst holdninger kan bli bedre. Vi trenger absolutt mer forståelse i samfunnet for dette. Endret 2. juli av Snurrevippen Autokorrektur 2 4
Lnh9 Skrevet 2. juli #1840 Skrevet 2. juli Lillemor1982 skrev (2 timer siden): Litt på siden av Løvemammaene. Men er det noen her som følger Autismeforeldrene? Hva skjedde på kanalen der i går ettersom Admin gikk inn og sletter snapper? Nysgjerrig 😂 Jeg er også nysgjerrig😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå