Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Minipilla

Anbefalte innlegg

En av Løvemammaene (eller er hun jevnlig gjest?) har en datter som fylte 4 år denne uka.

Filming både da hun vekte datteren( hun sover med pustestøtte)  med kake  og filming da jenta danset iført kun en bleie rett etterpå.

Tenker den jenta kommer til å synes det er svært problematisk at det ligger så mye ute.

Også bilder uten klær- kun med bleie.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fulgte denne gruppen på snap for noen år siden..  Og jeg var helt rystet over eksponeringen av de små barna.

Jeg er vanligvis ikke så sensitiv på sånt, men den snapgruppa rystet meg! 
Jeg klarer ikke helt å forstå at det er lov!

I tillegg til all klagingen! Spesielt av 2 av mødrene.  Uansett hvor mye de fikk av den Norske stat så var det ikke bra nok. Det var egne biler, masse utstyr, sikkert støtte til mange mange mange millioner i året. Hun var så sinnsvakt utakknemmelig. 

Endret av Rucula
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma1984 skrev (11 timer siden):

Utleveringen til denne moren handler ikke om opplysningsarbeid eller lignende, som jo er hovedargumentet til virket til Løvemammaene. Det handler om hennes egne behov for bekreftelse og medfølelse. Utleveringen er massiv, svært detaljert og går langt inn i barnets private sfære. Det vitner om svært dårlig dømmekraft i hva som er greit og IKKE greit å dele på en stor snapkanal. 

Attpåtil virker det som om hun tillegger barnet sitt sykelige trekk som isolert sett er helt normale reaksjoner. Mitt barn (som har en kronisk sykdom med mye oppfølging) tok blodprøver her om dagen og synes plasteret hen fikk var ekkelt å ha på. Det kunne ikke falt meg inn å påstå at hen har en fobi mot plaster på bakgrunn av dette. Fobi er en alvorlig psykisk reaksjon som settes av fagfolk.

Mens jeg satt der og holdt hen under prøvetakingen slo det meg at det faktisk finnes foreldre som synes det er helt greit å ta opp mobilen og publisere barnet i ofte langt mer sårbare situasjoner.. 

Løvemammaene gjør en fabelaktig jobb i det å opplyse om hverdagen med barn som har sammensatte behov, og særlig når det handler om møter med «systemet» og hvor utfordrende det kan være. Jeg tror mange ikke har anelse om hvor krevende dette er, selv i verdens beste land. Men dette er noe som kan gjøres uten at barna blir eksponert i den grad som noen av disse mammaene gjør.

Det verste jeg ser er filming av barn som tydelig har angstanfall, er redde og usikre eller på annen måte er utrygge i situasjonen. For er det én ting jeg vet, så er det at jeg absolutt ikke hadde ønsket å bli filmet og publisert om det var meg… 

Veldig enig med deg! Mye er bra med Løvemammaene, men jammen er det mye unødvendig eksponering. Det går an å drive opplysningsarbeid både om sykdommer og regelverk uten at de små barna utleveres så til de grader. Mange av snapperne er flinke til å ta hensyn, mens andre har ikke grenser for hva som kan deles. Veldig synd for barna ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens snapper?

Mor drar med barnet til Sverige for å ta laserbehandling når barnet er 2,5 mnd? Og er overbevist om at barnet har et syndrom, når norske leger har avkreftet det? At et fødselsmerke gjør henne til løvemamma?

Jeg fikk veldig avsmak. Mor pålegger barnet skam for utseendet sitt (og barnet er nydelig) på grunn av et fødselsmerke.

• Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtfingern skrev (1 time siden):

Gårsdagens snapper?

Mor drar med barnet til Sverige for å ta laserbehandling når barnet er 2,5 mnd? Og er overbevist om at barnet har et syndrom, når norske leger har avkreftet det? At et fødselsmerke gjør henne til løvemamma?

Jeg fikk veldig avsmak. Mor pålegger barnet skam for utseendet sitt (og barnet er nydelig) på grunn av et fødselsmerke.

Ja, jeg trodde jeg var dum først? Tror følgere flere følte seg litt "dumme" i i flere timer- som om vi hadde gått glipp av noe (f.eks en video eller slide der hun snakket om hvordan de fant ut om og fikk bekreftet syndromet som diagnose). 

Jeg trodde barnet hadde fått denne sykdommen/syndromet hun snakket om, men så var det i følge henne selv noe hun fant ut på sykehuset da hun google årsaker til et slikt fødselsmerke.

Til slutt sa hun at det kun var portvinsmerket som var problemet nå - men at man aldri i fremtiden vet om hun kan ha dette syndromet. Selv om Norske leger har avkreftet det. 

Stakkars mor hun var nok veldig preget av en uventet graviditet (siden de måtte ha hjelp med å bli gravid med nr 2, fars død og fødsel samtidig.) Håper de holder seg friske fremover og at alle får den hjelpen de har behov for. 

Endret av shab
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg trodde jeg var dum først? Tror følgere flere følte seg litt "dumme" i i flere timer- som om vi hadde gått glipp av noe (f.eks en video eller slide der hun snakket om hvordan de fant ut om og fikk bekreftet syndromet som diagnose). 

Jeg trodde barnet hadde fått denne sykdommen/syndromet hun snakket om, men så var det i følge henne selv noe hun fant ut på sykehuset da hun google årsaker til et slikt fødselsmerke.

Til slutt sa hun at det kun var portvinsmerket som var problemet nå - men at man aldri i fremtiden vet om hun kan ha dette syndromet. Selv om Norske leger har avkreftet det. 

Stakkars mor hun var nok veldig preget av en uventet graviditet (siden de måtte ha hjelp med å bli gravid med nr 2, fars død og fødsel samtidig.) Håper de holder seg friske fremover og at alle får den hjelpen de har behov for. 

Ja, jeg ble litt satt ut selv… Ene dagen er det snakk om at et barn skal dø og neste er det største problemet en portvinsflekk.. Hun skrev i intro at hun overtenkte veldig mye, og det merkes. 

Jeg måtte virkelig lete i går da hun ikke nevnte diagnose. Så nå sjekker de for diagnosen av og til, men moren åpner jo for at «det er noe mer»…

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kontrast fra de barna som er uhelbredelig syke og får palliativ behandling.

Skjønner at det er kjips med det fødselsmerket- men jenta er jo frisk! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens snapper har store problemer. Altså mor. Ikke barn. På fb skriver hun om ett fødselsmerke som om det er ett enormt handicap som potensielt tar livet av datteren. Og på instagram har hun laget en konto som skal dokumentere barnets "reise" med fødselsmerket... 

Fikk Münchausen-vibes av hele dama. 

Hun har en frisk og nydelig datter. Ingen bryr seg om fødselsmerket - bortsett fra mor og kanskje datteren selv når hun blir så stor at komplekset smitter over fra mor til henne. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (31 minutter siden):

Veldig kontrast fra de barna som er uhelbredelig syke og får palliativ behandling.

Skjønner at det er kjips med det fødselsmerket- men jenta er jo frisk! 

Det neste blir vel en tenåringsmor som fortviler over 16-åringens akneproblemer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtfingern skrev (7 timer siden):

Gårsdagens snapper?

Jeg reagerte akkurat likedan 

Jenta til venninna mi er født med eksakt samme fødselsmerke. Venninna mi har aldri gått all in og erklært seg Løvemamma og lagt noe fokus på det merket (som f.eks spørre eldre søsken om hva yngste har i ansiktet og om det er farlig) ei heller googlet symptomet.

De valgte å få det fjernet med laser på St Olavs (man må ikke til Sverige) rett før skolealder. Rett og slett for å forebygge mobbing. Uansett hvor trygg og skjønn jenta var på eget utseende med den røde flekken (dekket ene øyet og var virkelig stor) så er barn ubarmhjertige, og de fryktet mobbing, 

Da laser er ubehagelig og huden ble sår, solbrent og skorpete etterpå så ble det utført i flere omganger. Jenta sa fra selv da det var nok og hun ikke klarte mere, Noe en baby ikke får til. Vil tro det er lettere for en 5-åring og forstå smerter etter laser kontra en baby på 2mnd. 

Håper mor her går i behandling. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer veldig på Bettina som har et barn med utlagt tarm pga langvarig forstoppelse-problematikk som etterhvert viste seg å være ett syndrom, Dette er et lite barn

På Facebook så er jeg medlem av ei gruppe for oss som har Morbus Crohn eller ulcerøs kolitt (jeg har det) og da det var Stomiens dag så la Bettina ut et bilde av datteren der jenta poserer med bar mage og stomiposen hengende ut av buksa, med en følelsesladet tekst under….,og såklart en haug med tusenvis av hjerter, likes og kommentarer

Altså; hvorfor legge ut bilde av datteren i ei gruppe for sykdommer hun ikke har? Hvorfor eksponere en mindreårig sin stomi for tusenvis av mennesker? Dette er ei lukket gruppe, hvorfor melde seg inn i første omgang? Hvorfor ikke la datteren ta eierskap til stomien selv?

Glemmer ikke da hun listet opp overbitt som en av problemene på introen. Begge døtrene mine hadde overbitt før de fikk regulering. Er jeg også en Løvemamma?

Jeg reagerer også endel på han faste løvepappaen som er med, og da særlig på forskjellsbehandling av søsken. Det er han som har alt med sønnen å gjøre, og gutten blir behandlet som en prins. Sist snapdag så sa han rett ut at de gikk utover lillesøster på ca 4 år forrige sykdomsperiode til sønnen som varte i ett par uker. Det ble mye kjefting på 4-åringen, han fikk t.o.m datteren til å bekrefte det. Hun må også finne seg i at broren er hardhendt med henne siden broren er autist og vet ikke bedre (her burde han virkelig ha lest seg opp om skjerming), og det er mor som tar alt som angår datteren. Sist gang så var datteren bestemt på at hun ville at faren skulle ta kvekdstellet med henne, men faren ville ikke. Sa at det var mamma som skulle vaske rompa hennes, ikke han, og hvis han skulle stelle så måtte jenta vaske rompa si selv. Dette gikk jenta med på, for hun ville at faren skulle stelle (noe jeg godt kan forstå, barn søker jo til begge foreldre) Etterhvert var han tilbake igjen, glad og fornøyd, for jenta lot seg overtale til at mor stelte sånn at han slapp. Jeg tror ikke det er sunt at foreldre deler barna så tydelig mellom seg. Greit nok at det kan være kulturer betinget, men han er født og oppvokst i Norge og burde behandlet barna mere likestilt

Har veldig sansen for Minami, hun er tydelig på at sønnen bare blir eksponert i positive situasjoner. Har sønnen en dårlig dag så blir det heller kortere snapdag. Da avbrytes filming og fokus er på sønnen. Hun er pedagogisk og tramper ikke over barnas grenser. I tillegg involverer hun guttene, det er ikke snikfilming og overtramp. Hun fokuserer på mestring og ikke begrensning. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (17 minutter siden):

Jeg reagerer også endel på han faste løvepappaen som er med, og da særlig på forskjellsbehandling av søsken. Det er han som har alt med sønnen å gjøre, og gutten blir behandlet som en prins. Sist snapdag så sa han rett ut at de gikk utover lillesøster på ca 4 år forrige sykdomsperiode til sønnen som varte i ett par uker. Det ble mye kjefting på 4-åringen, han fikk t.o.m datteren til å bekrefte det. Hun må også finne seg i at broren er hardhendt med henne siden broren er autist og vet ikke bedre (her burde han virkelig ha lest seg opp om skjerming), og det er mor som tar alt som angår datteren. Sist gang så var datteren bestemt på at hun ville at faren skulle ta kvekdstellet med henne, men faren ville ikke. Sa at det var mamma som skulle vaske rompa hennes, ikke han, og hvis han skulle stelle så måtte jenta vaske rompa si selv. Dette gikk jenta med på, for hun ville at faren skulle stelle (noe jeg godt kan forstå, barn søker jo til begge foreldre) Etterhvert var han tilbake igjen, glad og fornøyd, for jenta lot seg overtale til at mor stelte sånn at han slapp. Jeg tror ikke det er sunt at foreldre deler barna så tydelig mellom seg. Greit nok at det kan være kulturer betinget, men han er født og oppvokst i Norge og burde behandlet barna mere likestilt

Jeg trodde først at det i den familien handlet om at mor ikke ville eksponeres for kamera...

Men du har jammen meg rett! Bra du tør nevne dette for jeg er helt enig med deg.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk løvemammaens story i dag…… tilsvar til kritikken/spørsmålene 

på instagram

Endret av shab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadasikkert29 skrev (2 timer siden):

Noen som vet hva instagramkontoen til gårsdagens gjest heter? Finner den ikke... 

Den er borte. Mor har gjort egen konto privat og gjort mye på FB privat også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viser seg at en annen mikroinfluenser har tatt opp dette på story. Endte med at mor kritiserte influenseren på Facebook i flere grupper og Instagram. LM har selv gått ut med uttalelse. Legger ved screenshot av hva mor sa om story til influenseren som kritiserte. 

Nå skal det sies at influenseren sa at dama ga henne «Munchausen by proxy-vibber».

CE91820B-DD3B-4EB2-B1AA-CB02C88F8437.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtfingern skrev (3 timer siden):

Nå skal det sies at influenseren sa at dama ga henne «Munchausen by proxy-vibber».

CE91820B-DD3B-4EB2-B1AA-CB02C88F8437.jpeg

Det gav hun meg også.... Hva i alle dager hadde de egentlig forventet av reaksjoner her?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (1 time siden):

Det gav hun meg også.... Hva i alle dager hadde de egentlig forventet av reaksjoner her?

Aner ikke, men det at en influenser med 6k følgerne skriver det er litt grovt. Hun kunne skrevet at hun reagerte uten å trekke den slutningen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttet løvemammaene og ikke sett hva alle har sett før den siste tiden, og gudbedre hvor enige jeg er av all kritikken som kommer! 

Jeg er så glad for at jeg var en søster til en kjemper lenge før internettverden, og jeg er ikke minst så sabla glad for at min søster fikk eie sine egne private følelser og tanker. Jeg husker da vi var i se og hør og hvor ekkelt jeg selv synes det var at alle kunne se bilde av oss, lese om oss og faktisk kjenne oss igjen på gata, enda det var fåtall og kun en gang, som ble raskt glemt men sykdommen som er super sjelden ble satt ut der og er nå i nyfødtscreening (ut i fra hva jeg har lest nå). 

Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan disse barna vil få det når de faktisk skjønner hva foreldrene har delt, får helt vondt av de små. Bare det å ha en frykt eller slite med depresjon og spiseforstyrrelse deles som om det skulle vært en bakeoppskrift og helt normalt å legge ut for en hel verden, ingenting får være privat og hemmelig, barna kan ikke snakke med foreldrene om dine innerste tanker uten at en verden av ukjente vet akkurat hva som blir snakket om! 

Og denne mammaen som er desperat etter en diagnose men egentlig har en frisk og fin jente, hun skulle vært beskyttet og skjermet for å delta, hun trenger virkelig hjelp til å takle sin egen psyke for det var så tydelig at frykten hennes var langt utenpå kroppen og vi fleste vet vel at når man er langt nede psykisk klarer man ikke se ting så klart og angsten og frykten snakker så høyt! 

Jeg er så for åpenhet og heier på mye av hva Løvemammaene kjemper for, men la vær å trå over de grove grensene! 

• Liker 25
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...