Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det, men fikk ikke med meg om hun evt er det? Sa hun noe om det som jeg gikk glipp av?

Ah kjedelig, nei hun sa bare «takk for gratulasjoner» og jeg hadde et håp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmwhatever skrev (3 minutter siden):

De solgte leiligheten på torsdag, det var nok gratulasjoner med salget. 

Aaah, tusen takk! Kjedelig da, hadde håpet litt på baby 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvorfor mødrene har så stor trang til å dele alt. Å si at barnet har godtatt å legge ut bilder på SM er litt for tynt grunnlag. Forstår barnet egentlig hvor mange som får vite noe om det? Mange deler svært private ting.. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegglampe skrev (9 timer siden):

Jeg begriper ikke hvorfor mødrene har så stor trang til å dele alt. Å si at barnet har godtatt å legge ut bilder på SM er litt for tynt grunnlag. Forstår barnet egentlig hvor mange som får vite noe om det? Mange deler svært private ting.. 

 

Hun som var i går synes jeg er av de aller verste. Blir uvel! (hun med to gutter). 
Hun deler alt!! Rubbel og bit. Tar med seg telefonen i senga til barna til og med. Blir uvel! 
 

For all del! Hun virker veldig opplyst og flink, men hun kunne da vel formidlet dette uten å filme de barna sine i øst og vest?! De er jo også såpass store at de heeelt sikkert har venner som kan finne og se dette.
 

Endret av strawberryjaw
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strawberryjaw skrev (1 time siden):

 

Hun som var i går synes jeg er av de aller verste. Blir uvel! (hun med to gutter). 
Hun deler alt!! Rubbel og bit. Tar med seg telefonen i senga til barna til og med. Blir uvel! 
 

For all del! Hun virker veldig opplyst og flink, men hun kunne da vel formidlet dette uten å filme de barna sine i øst og vest?! De er jo også såpass store at de heeelt sikkert har venner som kan finne og se dette.
 

Ja jeg er helt enig. Hun er en av de verre! Jeg hadde ikke likt å bli filmet i øst og vest, og delt med alle..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger denne kanalen fordi jeg lærer enormt mye , men er det bare meg som ikke orker når hun kamilla mammaen til den jenten med cølliaki er på. Syntes fokuset hennes er på henne og ikke barnet

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo godt frem at barna ikke er inneforstått med all filmingen da hun som var på ferie i syden hadde snapdag og hun filmet datteren som satt å danset med musikken fra siden og datteren plutselig ser på moren, bråstopper og sier høyt «filmer du??» mens du ser hele ansiktsuttrykket til datteren endrer seg og går fra glede til ubehag/irritasjon og filmingen blir brutt. 

Jenta er i den alderen at hun nå vet mere hva det å bli eksponert innebærer, kontra de yngre ungene til medlemmene der foreldrene har i introen at «alle bilder og film er med samtykke» 

Skulle tro at grunnleggere og medlemmer av en så stor organisasjon forstår begrepet å være samtykkekompetent. Sier seg selv at små barn ikke forstår hvor mange som faktisk får se de, likedan barn med nedsatt mental funksjonsevne.

Flere som har gjestet kanalen uten å vise barna sine som likevel har fått frem budskapet og kunnskapen sin på en fin og forståelig måte. Mens de faste medlemmene derimot… 

Og ja; enig ang Camilla. Har flere ganger reagert på at fokuset ligger på henne selv og det hun sliter meg. Og jeg synes det er helt merkelig at ei voksen dame ikke klarer å tenke selv å spørre etter glutenfri mat på restaurant i stedet for å gi ett stikk til Ving at de ikke holdt mål pga hun spurte på forhånd om hotellet hadde godt utvalg av glutenfri mat og fikk beskjed om at det  hadde de, noe som ikke stemte. Så datteren ble lei seg da det var mye hun ikke spiste, så det gikk i fries og is. Har selv et barn med melkeallergi, og jeg har alltid spurt om de har melkefrie alternativer. Dette var et all inclusive-hotell, så hadde Camilla gitt beskjed til kjøkkenet/hotellet om cøliaki så hadde kjøkkenet sørget for å kjøpe inn glutenfri pasta, brød, rundstykker osv. Det er også mye mat og desserter som er naturlig glutenfrie, eller som ved en enkel vri kan lages glutenfritt 

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (1 time siden):

Jeg følger denne kanalen fordi jeg lærer enormt mye , men er det bare meg som ikke orker når hun kamilla mammaen til den jenten med cølliaki er på. Syntes fokuset hennes er på henne og ikke barnet

Helt enig.

Alt fokus er jo på henne selv og egne helseproblematikk og sutring.

(Er ikke interessert i barnet,men hun kunne gjerne delt mer rundt sykdommen selv..)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet dere hva. På sengekanten sjekket jeg gjennom løvemammaene og fikk se dagens gjest. Jeg velger å ikke si noe enda kanskje i morgen når jeg er våken og oppegående? Men har noen, noen tanker om dagens gjest !?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (17 minutter siden):

Nei, vet dere hva. På sengekanten sjekket jeg gjennom løvemammaene og fikk se dagens gjest. Jeg velger å ikke si noe enda kanskje i morgen når jeg er våken og oppegående? Men har noen, noen tanker om dagens gjest !?

Synes hun var veldig flink, jeg. Utleverte ikke barna og fikk frem en del av mytene rundt autisme, noe som virkelig trengs ut ifra kommentarer hun fikk som hun delte. Jeg vet godt at det det er mange som er feilinformert der ute og kan lite til ingenting spesielt om autisme, så dette heier jeg på. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (1 time siden):

Synes hun var veldig flink, jeg. Utleverte ikke barna og fikk frem en del av mytene rundt autisme, noe som virkelig trengs ut ifra kommentarer hun fikk som hun delte. Jeg vet godt at det det er mange som er feilinformert der ute og kan lite til ingenting spesielt om autisme, så dette heier jeg på. 

Enig :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (18 timer siden):

Nei, vet dere hva. På sengekanten sjekket jeg gjennom løvemammaene og fikk se dagens gjest. Jeg velger å ikke si noe enda kanskje i morgen når jeg er våken og oppegående? Men har noen, noen tanker om dagens gjest !?

Jeg er delt. Følte hele snapdagen besto av pekefinger og at ingen forstår. 
Jeg skjønner at hun blir frustrert, men en vanlig mann i gata kan ikke gå å memorisere hver eneste diagnose som finnes. Det er VELDIG få som mener noe vondt med de kommenterer og det er jo nettopp på grunn av uvitenhet. Autisme er kjempevanskelig for alle parter fordi det er så «svevende» i mangel på bedre ord. 
 

Men igjen. Jeg forstår budskapet og hvorfor hun delte som hun gjorde. Jeg er bare ikke helt enig likevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er der normalt å kalle et brudd I kragebeinet for "Funksjonsnedsettelse". Det er jo teknisk sett det, men sier litt om den gjengen at noe så enkelt må sykeliggjøres maks.

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er litt betenkelig (?) hvordan barn(a) utleveres med alt av diagnoser, ubehag, smerter, tårer ect. Mens når en løvemamma/pappa må logge av pga svimmelhet og dårlig, så får vi seere beskjed om at det ikke er vits å spørre om hvorfor personen logget ut, fordi det er privat.   Er ikke barnas liv privat da? 

  • Liker 32
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruskejento skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er litt betenkelig (?) hvordan barn(a) utleveres med alt av diagnoser, ubehag, smerter, tårer ect. Mens når en løvemamma/pappa må logge av pga svimmelhet og dårlig, så får vi seere beskjed om at det ikke er vits å spørre om hvorfor personen logget ut, fordi det er privat.   Er ikke barnas liv privat da? 

Det har vel med at mange har spekulert i om hun er gravid. Kan være grunner til at man ikke ønsker sånne spørsmål 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruskejento skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er litt betenkelig (?) hvordan barn(a) utleveres med alt av diagnoser, ubehag, smerter, tårer ect. Mens når en løvemamma/pappa må logge av pga svimmelhet og dårlig, så får vi seere beskjed om at det ikke er vits å spørre om hvorfor personen logget ut, fordi det er privat.   Er ikke barnas liv privat da? 

Det er så dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruskejento skrev (På 6.10.2022 den 22.11):

Jeg syns det er litt betenkelig (?) hvordan barn(a) utleveres med alt av diagnoser, ubehag, smerter, tårer ect. Mens når en løvemamma/pappa må logge av pga svimmelhet og dårlig, så får vi seere beskjed om at det ikke er vits å spørre om hvorfor personen logget ut, fordi det er privat.   Er ikke barnas liv privat da? 

Hun er nok gravid - men det var ikke en særlig elegant måte å unngå spørsmål om dette på, hvis man ikke ønsker spørsmål om man er gravid! 🙈 Tror jeg hadde kokt ihop en historie om feber eller noe slikt i stedet. 
Men veldig hyggelig om hun er gravid, da. Det får vi vel bekreftet etterhvert hvis det er tilfellet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...