Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Minipilla

Anbefalte innlegg

ruskejento skrev (På 6.10.2022 den 22.11):

Jeg syns det er litt betenkelig (?) hvordan barn(a) utleveres med alt av diagnoser, ubehag, smerter, tårer ect. Mens når en løvemamma/pappa må logge av pga svimmelhet og dårlig, så får vi seere beskjed om at det ikke er vits å spørre om hvorfor personen logget ut, fordi det er privat.   Er ikke barnas liv privat da? 

Jeg vet! Foreldrene burde jo selv få et kamera i trynet resten av dagen. Kanskje det endelig hadde gått opp et lys 💡

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ansvarsfraskrivelse på dagens snappers ferietur. Det var nok flyvertinnens feil at oksygentank ikke ble tatt med 😐

Endret av FaizaHarBaiza
Tekst
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaizaHarBaiza skrev (4 timer siden):

Ansvarsfraskrivelse på dagens snappers ferietur. Det var nok flyvertinnens feil at oksygentank ikke ble tatt med 😐

Det var vel ikke det hun sa? At man plutselig får behov for noe man ikke tidligere har hatt behov for er vel vanskelig å gardere seg mot, og oksygenet er der i tilfelle det skulle oppstå et akutt behov i lufta. Å si at de skulle skjønt at et slikt behov kunne oppstå på bakgrunn av diagnose er like dumt som å påstå at jeg burde skjønne at jeg burde ha med oksygen på fly fordi jeg har astma. Klart det KAN skje, men det kan skje oss alle, og om man ikke har hadd behov for det tidligere så tenker man heller ikke over at det plutselig kan skje. Dessuten sa hun «dette burde jeg kanskje tenkt på, men siden vi ikke har hatt behovet tidligere så var ikke tanken der, men det var unødvendig av flyvertinnen å kjefte oss ut». 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaizaHarBaiza skrev (14 timer siden):

Det var virkelig ikke det hun sa🙄

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaizaHarBaiza skrev (15 timer siden):

Så du egentlig alt hun sa? Merkelig i så fall at du oppfattet det slik. For tross alt var det så langt unna sannheten du kan komme

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaizaHarBaiza skrev (21 timer siden):

dette er jeg veldig uenig i.. synes hun er fantastisk mamma for sine 3 barn og dessuten tror jeg de fleste hadde reagert på det

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål: før så vi faren til ungen til Karoline trente ungen aktivt. Etter det er over er det lite treningssnapper; hvordan foregår dette nå? Følger bpa til far? Bil? Spørsmål 2: jeg ønsker meg så nye mammaer/pappaer som kan og vil dele deres opplevelser fordi mye blir opptak fra før, og ingen ny tilnærming på syke barn. Løvemammaer er viktig for å spre kunnskap uten utlevering!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt: vi ser på løvemamma snappene at de som har opplevd samlivsbrudd. Hvor treffer de ny partner når noen av de sier de er alene om omsorg i hverdag? Jeg bare lurer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten1234 skrev (33 minutter siden):

Generelt: vi ser på løvemamma snappene at de som har opplevd samlivsbrudd. Hvor treffer de ny partner når noen av de sier de er alene om omsorg i hverdag? Jeg bare lurer.

Der andre folk treffer de feks Tinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten1234 skrev (På 24.10.2022 den 20.56):

Jeg var alene med to barn med spesielle behov. Jeg møtte han som nå er samboeren min på Tinder. 
Første datene foregikk fra 10.00 til 13.00, mens ungene var på skolen. *ler*  Etterhvert sjonglerte vi det til med mormor-overnatting. Men man måtte  være ganske kreativ for å få det til å gå opp. Og ikke minst var man avhengig av at den man dater forstår situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig utleverende på dagens snap angående datteren sine utfordringer. Uff, blir uvel. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (26 minutter siden):

Synes det er veldig utleverende på dagens snap angående datteren sine utfordringer. Uff, blir uvel. 

Enig! Altså…det var så grenseoverskridende at jeg blir dårlig, kunne nesten like godt bare lagt ut journalen… Stakkars jentunge. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanin46 skrev (8 timer siden):

Enig! Altså…det var så grenseoverskridende at jeg blir dårlig, kunne nesten like godt bare lagt ut journalen… Stakkars jentunge. 

Jeg orker nesten ikke se de dagene denne personen har snappen. Det er så utleverende til enhver tid at jeg blir uvel. Og det er «noe» der som skurrer for meg. Dette voldsomme jaget etter nye diagnoser på minste. Hun er en av de verste og burde vært fratatt mobilen. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (2 timer siden):

Jeg orker nesten ikke se de dagene denne personen har snappen. Det er så utleverende til enhver tid at jeg blir uvel. Og det er «noe» der som skurrer for meg. Dette voldsomme jaget etter nye diagnoser på minste. Hun er en av de verste og burde vært fratatt mobilen. 

Dette er jeg veldig enig i! Flere av de som elsker og suge til seg nye diagnoser på barna.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (2 timer siden):

Enig!

Skremmende at hun og B, som begge sitter i styret i Løvemammaene, er 2 av de absolutt verste på utlevering og eksponering!

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det var ganske fascinerende, midt i all massiv utlevering av barnet og i en av snappene med utlevering, stod det noe i den duren, om at på et tidspunkt hun refererte til, hadde ikke hun og barnefar det beste samarbeidet. Det skulle hun ikke gå mer inn på, men barnet, DET skulle utleveres det.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umami skrev (11 timer siden):

Dette er jeg veldig enig i! Flere av de som elsker og suge til seg nye diagnoser på barna.

Nå er det dessverre sånn at uten diagnoser så har man ikke krav på noe som helst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de logger av selv om de er syke, fpr da orker de ikke være på snappen. Men ungene filmes på sykehus, i narkose, i det ene og det andre. 

Jeg syns også det er drøy utlevering på hun svenske. Det er ikke utlevering som kommer til å hjelpe datteren på sikt. At de ikke forstår det?

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleveringen til denne moren handler ikke om opplysningsarbeid eller lignende, som jo er hovedargumentet til virket til Løvemammaene. Det handler om hennes egne behov for bekreftelse og medfølelse. Utleveringen er massiv, svært detaljert og går langt inn i barnets private sfære. Det vitner om svært dårlig dømmekraft i hva som er greit og IKKE greit å dele på en stor snapkanal. 

Attpåtil virker det som om hun tillegger barnet sitt sykelige trekk som isolert sett er helt normale reaksjoner. Mitt barn (som har en kronisk sykdom med mye oppfølging) tok blodprøver her om dagen og synes plasteret hen fikk var ekkelt å ha på. Det kunne ikke falt meg inn å påstå at hen har en fobi mot plaster på bakgrunn av dette. Fobi er en alvorlig psykisk reaksjon som settes av fagfolk.

Mens jeg satt der og holdt hen under prøvetakingen slo det meg at det faktisk finnes foreldre som synes det er helt greit å ta opp mobilen og publisere barnet i ofte langt mer sårbare situasjoner.. 

Løvemammaene gjør en fabelaktig jobb i det å opplyse om hverdagen med barn som har sammensatte behov, og særlig når det handler om møter med «systemet» og hvor utfordrende det kan være. Jeg tror mange ikke har anelse om hvor krevende dette er, selv i verdens beste land. Men dette er noe som kan gjøres uten at barna blir eksponert i den grad som noen av disse mammaene gjør.

Det verste jeg ser er filming av barn som tydelig har angstanfall, er redde og usikre eller på annen måte er utrygge i situasjonen. For er det én ting jeg vet, så er det at jeg absolutt ikke hadde ønsket å bli filmet og publisert om det var meg… 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...