Gå til innhold

"Europakart på leggene"


Quinden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har merkelig hud på leggene. Veldig glinsende og tørr hud, så er det akkurat som hvite streker på kryss og tvers. Dette irriterer meg noe voldsomt, smører meg hver dag med fuktighetskrem. Huden på lårene er også tørr og flassende, men ikke glinsende, men derimot er den veldig nuppete, røde prikker. Ikke særlig lekkert og nå når sommeren nærmer seg hadde det vært flott å få gjort noe med dette.

Har noen noen forslag på en krem eller noe jeg kan bruke?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Bruk en peelinghanske (Body Shop har bra hansker!) et par ganger i uken, og smør så med bodylotion. Lotionen bør inneholde både fett og fuktighet; Vichy fra apoteket er høyt oppe på min liste.

Peeling tar bort tørre flak, slik at fuktigheten kan trenge dypere inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du lagde denne tråden! Har akkurat samme problem på begge steder. Kunne trengt noen råd jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Rådene gjelder generelt :) Peeling gjør huden (etterhvert) mykere, og bodylotion o.l. kan tas lettere opp. Du trenger ingen fancy kremer, bare et par peelinghansker, en dusjsåpe etter ønske, og en god bodylotion. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :-)

Disse peelinghanskene, de skal brukes med såpe da? Eller bare rent vann? Sikkert et dumt spørsmål men jeg har aldri brukt sånt før. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel peelinghansker uten såpe.

Bruker heller sjelden såpe på ben og armer i det hele tatt, synes i grunn det er unødvendig og i tillegg uttørkende...

Mot tørre og skjellete legger er det en idé å smøre med en dusjolje eller babyolje etter peelingen (i dusjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk, skal på Body Shop og handle hansker nå..., godt det ikke var verre enn dette! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta også gjerne tilskudd av omega-3 fettsyrer. Dette er viktige byggeklosser for huden og gjør den på sikt sterkere, smidigere, mindre tørr og demper kløe (tørr hud klør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Omega-fettsyrer er viktig; visstnok er det Omega 6 som er aller viktigst for huden (GLA-syre, nattlysolje). Jeg bruker peelinghanskene med en mild dusjkrem eller dusjolje, så de glir bedre på huden. De jeg har, er strikket i syntetisk stoff, og har fingre. Kan vaskes i maskin, og koster ca 50 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...