Gå til innhold

Ønsker en tyrkisk mann!

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 14.11.2018 den 1.35, AnonymBruker skrev:

men det virker så vanskelig! Jeg vet det finnes bra, men når jeg hører hva folk sier så virker alt slik så vanskelig. 
Jeg har vært mye i Tyrkia, og jeg føler meg så mye mer hjemme der enn hva jeg gjør andre steder. Men akkurat fra Tyrkia har jeg aldri lyst til å dra. Gruer meg hele tiden til å dra tilbake til Norge og savner det med en gang. 
Jeg kjenner til ei som giftet seg med en derfra og de har nå vært gift i 3 år. Jeg kjenner henne ikke så godt at jeg kan spørre.
Ellers har jeg snakket med bekjente som har slekt som har både giftet seg og skillet seg, uten at det ble sagt noe negativt om det. 
Dessuten synes jeg tyrkere generelt er mer attraktive enn norske. selv om det finnes mer eller mindre i begge land .

Det jeg synes er så forbanna synd er at det koster å få en til Norge. Og all tiden en må bruke på å bli kjent. Det er tross alt et land med annen kultur og økonomi, så det gjelder å bli kjent med noen. Jeg kommer aldri til å hoppe inn i et forhold på den måten.

Jeg orker ingen negative, bedrevitende kommentarer på hvor dårlig Tyrkia er. Den politiske situasjonen suger, og økonomien kunne vært bedre, men det er virkelig som om jeg hører til der. Jeg driver å lærer meg språket sånn i tilfelle jeg skulle flytte dit. 

Anonymkode: 4f26c...0ac

Kan ikke du flytte dit? Må du importere han til Norge? Da ser du i så fall om han er virkelig glad i deg og ikke bare drar til Norge. Nesten alle norske jenter har draget i Tyrkia, selv de som ser virkelig ille ut, så det er vel derfor det går helt til hodet på noen. Når de er gift og har fått oppholdstillatelse i Norge så er du ikke så attraktiv for han lenger. 

Anonymkode: 44304...59f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en kamerat som er halvt tyrker. (norsk mor, tyrkisk far). Han har dessverre veldig lite positivt å si om tyrkiske menn generelt. Du skal være heldig om du finner en som er kompitabel med norske damers syn på rettigheter og likestilling.

• Liker 3
Skrevet

Er bare å pakke kofferten, kjøpe enveis billet å dra det. Lærer språket bedre om du bor der.

Anonymkode: 04eb8...4fe

• Liker 2
Skrevet

Mamma ble kjent med pappa i Sverige og det var kjærlighet ved første blikk! Han var Tyrker og måtte forlate snart landet da papirene holdte på å gå ut eller noe sånt. Hun valgte å ta med han til Norge, giftet seg og fikk meg.

Av det jeg har hørt, både fra mamma og fra storesøsteren min(fra en annen far) som er en del år eldre enn meg. Pappa var god, jeg fikk lov til å døpes og mamma fikk lov til å gå i hva hun vil. Problemet var at pappa var aldri hjemme.. han var enten på jobb eller på sånn tyrkisk mannecafee og spilte kort. Han var så og si hele dagen/kvelden borte. Det endte opp med at mamma ble lei, søkte skilsmisse og gikk fra han. Det gjorde han absolutt ingenting fordi han fikk norske papirer og hentet sin «eks»kone og hans fire barn fra Tyrkia. Nå bor hele slekta sammen og er lykkelige her.

Om jeg er bitter? Ja, er nok det..for meg ser det ut som alt var planlagt i hodet hans..hvem henter ekskona til Norge? Det er helt obvious at han har vært gift hele veien både før og etter bryllupet med mamma.

Ikke alle er like, men tenk deg om. Mange kvinner og menn prøver å få seg til land som Norge ved å finne en inngangsbillett.. 

Anonymkode: 2f302...742

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber sammen med en singel tyrkisk mann. Han har tre barn, akkurat blitt skilt, men er helt grei. Skal jeg formidle kontakt? Jeg vet at han ønsker å treffe noen.

Anonymkode: d8ed1...921

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du flytte dit? Må du importere han til Norge? Da ser du i så fall om han er virkelig glad i deg og ikke bare drar til Norge. Nesten alle norske jenter har draget i Tyrkia, selv de som ser virkelig ille ut, så det er vel derfor det går helt til hodet på noen. Når de er gift og har fått oppholdstillatelse i Norge så er du ikke så attraktiv for han lenger. 

Anonymkode: 44304...59f

Det er jo i tanekene. Jeg ville veldig gjerne bodd der en periode :) men hva kan man jobbe med der? som man kan overleve på?

Jeg vet at det er typisk for kvinner å få draget i Tyrkia, spesielt om de kommer fra velstående land. 
Men jeg klarer ikke å se det slik at alle ikke har ekte følelser. Veldig trist at det er penger som skal styre dette :( 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma ble kjent med pappa i Sverige og det var kjærlighet ved første blikk! Han var Tyrker og måtte forlate snart landet da papirene holdte på å gå ut eller noe sånt. Hun valgte å ta med han til Norge, giftet seg og fikk meg.

Av det jeg har hørt, både fra mamma og fra storesøsteren min(fra en annen far) som er en del år eldre enn meg. Pappa var god, jeg fikk lov til å døpes og mamma fikk lov til å gå i hva hun vil. Problemet var at pappa var aldri hjemme.. han var enten på jobb eller på sånn tyrkisk mannecafee og spilte kort. Han var så og si hele dagen/kvelden borte. Det endte opp med at mamma ble lei, søkte skilsmisse og gikk fra han. Det gjorde han absolutt ingenting fordi han fikk norske papirer og hentet sin «eks»kone og hans fire barn fra Tyrkia. Nå bor hele slekta sammen og er lykkelige her.

Om jeg er bitter? Ja, er nok det..for meg ser det ut som alt var planlagt i hodet hans..hvem henter ekskona til Norge? Det er helt obvious at han har vært gift hele veien både før og etter bryllupet med mamma.

Ikke alle er like, men tenk deg om. Mange kvinner og menn prøver å få seg til land som Norge ved å finne en inngangsbillett.. 

Så du har tyrkiske halvsøsken? Men hvorfor er tyrkiske menn slik? hva er denne greia med å aldri være hjemme, og heller henge med kompiser? Jeg  vet ikke om alle er slik, men det virker likevel veldig vanlig. Selv om også norske menn kan være ofte borte.

Skrevet

Ja, har tyrkiske halvsøsken og de er oppdratt på en helt annen måte. Sjeldent jeg er hos dem. Alle barna til pappa er gift med enten sine onkler eller sine fettere. Jeg blir bare kvalm av tanken.. Mennene til mine halvsøsken er aldri hjemme. De kommer ikke hjem før lenge etter kl 00. De sitter med kompiser og spiller kort hele gjengen og drikker tyrkisk kaffe eller te. Jeg er glad i pappa og alt det der..men anbefaler ikke den kulturen. Sikkert noen unntak, som sagt alle er ikke like der ute.. Ellers så syntes jeg kvinnene i den kulturen er mer openminded sånn egentlig enn mange andre muslimske kvinner med annen kulturell bakgrunn.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tyrkiske halvsøsken og de er oppdratt på en helt annen måte. Sjeldent jeg er hos dem. Alle barna til pappa er gift med enten sine onkler eller sine fettere. Jeg blir bare kvalm av tanken.. Mennene til mine halvsøsken er aldri hjemme. De kommer ikke hjem før lenge etter kl 00. De sitter med kompiser og spiller kort hele gjengen og drikker tyrkisk kaffe eller te. Jeg er glad i pappa og alt det der..men anbefaler ikke den kulturen. Sikkert noen unntak, som sagt alle er ikke like der ute.. Ellers så syntes jeg kvinnene i den kulturen er mer openminded sånn egentlig enn mange andre muslimske kvinner med annen kulturell bakgrunn.

Kan jeg spørre HVOR i Tyrkia han er fra? For dette hører jeg ikke noe om blandt "mine" tyrkiske bekjente.
Mennene finner seg damer som ikke er i deres slekt, men mange av de drikker og fester også da. 
Skal de liksom få unger med sine onkler?!
Kan du tyrkisk? og dette er da ikke lov i Norge?

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre HVOR i Tyrkia han er fra? For dette hører jeg ikke noe om blandt "mine" tyrkiske bekjente.
Mennene finner seg damer som ikke er i deres slekt, men mange av de drikker og fester også da. 
Skal de liksom få unger med sine onkler?!
Kan du tyrkisk? og dette er da ikke lov i Norge?

Er da ikke ulovlig å gifte seg med onkelen sin i Norge. Om det er moralsk rett er noe annet, men ikke ulovlig juridisk.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er da ikke ulovlig å gifte seg med onkelen sin i Norge. Om det er moralsk rett er noe annet, men ikke ulovlig juridisk.

ok, dette er jeg ikke så inni. 
Men jeg spurte hun over om det er normalt i Tyrkia. Og om onklene egentlig vil gifte seg med sine nieser! De er da ikke forelsket i niesene sine! 

Skrevet
På 14.11.2018 den 2.05, AnonymBruker skrev:

Tyrkiske menn er de verste mennene. Har jobbet med en del i helsesektor i Norge og verre mennesker skal du lete lenge etter. Kan du please flytte ned dit så slipper Norge å få enda en av disse.

Anonymkode: 20cdc...1a8

Niye? Irkci misin? Salak...!!

Anonymkode: fded2...5db

Skrevet

Haha, herregud, hva er vitsen med å svare på tyrkisk? Forstår  du hva som står der, kan du sikkert skrive norsk også. Oversatt står det "Hvorfor? Er du rasist? Idiot!"

Men til TS, forstår jeg HI innlegget riktig, ønsker du ikke å reise nedover og styre med det, kan du gjerne opprette profil på datingsider og spesifisere at du ønsker kun kontakt med tyrkiske menn. Har kjennskap til at en del tyrkere henger der også så har gode sjanser for å møte noen der. Eller bruk "Finn venner" delen her til å søke bekjentskaper som kan hjelpe deg med å komme i kontakt.

Ellers er du velkommen til å ta kontakt på PM for mer konkret info. :) Kan dessverre ikke skrive mer pga frykt for å få innlegget slettet. (Kontaktannonser er ikke lov)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Devilheart skrev:

Haha, herregud, hva er vitsen med å svare på tyrkisk? Forstår  du hva som står der, kan du sikkert skrive norsk også. Oversatt står det "Hvorfor? Er du rasist? Idiot!"

Men til TS, forstår jeg HI innlegget riktig, ønsker du ikke å reise nedover og styre med det, kan du gjerne opprette profil på datingsider og spesifisere at du ønsker kun kontakt med tyrkiske menn. Har kjennskap til at en del tyrkere henger der også så har gode sjanser for å møte noen der. Eller bruk "Finn venner" delen her til å søke bekjentskaper som kan hjelpe deg med å komme i kontakt.

Ellers er du velkommen til å ta kontakt på PM for mer konkret info. :) Kan dessverre ikke skrive mer pga frykt for å få innlegget slettet. (Kontaktannonser er ikke lov)

Takk, jeg skal tenke på det. Men du kan vel skrive hva dine erfaringer er , for virker som du kjenner til miljøene? Kan du tyrkisk?

Jeg har det bare litt vondt nettopp pga dette med religion og sjansen for at de ikke er bra. 

Skrevet

Så lenge hjertet er forbundet i tanke og sjel er alt lovlig.

Hilsen villa paprika

Anonymkode: d22a4...931

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge hjertet er forbundet i tanke og sjel er alt lovlig.

Hilsen villa paprika

Anonymkode: d22a4...931

Tuller du?

Skrevet

Ja, jeg kan tyrkisk (man kan som regel det når foreldrene er tyrkere), og kan snakke kun for kompiser jeg har hatt her, som er født og oppvokst i Norge. De var greie karer, religiøs til viss grad men også åpensindig. Kultur og holdninger varierer naturligvis hvordan de er oppvokst og opplært av foreldrene. For tyrkisk kultur er familie en veldig viktig ting, og selv om de hadde norske kjærester før, har fleste av dem giftet seg med tyrkiske jenter. Men det finnes også åpensindige familier som tillater ikke-tyrkiske bruder, for de heldigvis bryr seg mer om sønnens lykke og liv enn familiens ære.

Vet ikke hvor detaljert jeg kan gå før jeg bryter regler, så egentlig best med PM tenker jeg. :)

Skrevet
1 minutt siden, Devilheart skrev:

Ja, jeg kan tyrkisk (man kan som regel det når foreldrene er tyrkere), og kan snakke kun for kompiser jeg har hatt her, som er født og oppvokst i Norge. De var greie karer, religiøs til viss grad men også åpensindig. Kultur og holdninger varierer naturligvis hvordan de er oppvokst og opplært av foreldrene. For tyrkisk kultur er familie en veldig viktig ting, og selv om de hadde norske kjærester før, har fleste av dem giftet seg med tyrkiske jenter. Men det finnes også åpensindige familier som tillater ikke-tyrkiske bruder, for de heldigvis bryr seg mer om sønnens lykke og liv enn familiens ære.

Vet ikke hvor detaljert jeg kan gå før jeg bryter regler, så egentlig best med PM tenker jeg. :)

det skal noe å til å bryte regler. Det er rasisme som ikke er lov, men selv rasistiske kommentarer har fått stått her inne :) 

Har det noe å si hvor i Tyrkia de er fra? hvis du velger noen fra Istanbul eller Izmir f.eks? har ikke lyst å dra til Antalya 😛 

Men hva med tyrkiske kvinner som ikke er muslimer? er de like utelukket som en norsk kvinne ? 
Synes Tyrkia er ganske delt sånn sett. Du ser kvinner som går kledd og oppfører seg som oss, og så har du de som går med hijab og er "koner" med en gang. 

Skrevet

Flytt til Drammen, her har vi en god del Tyrkere, og de har bodd her i mange år. Har noen venninner som er gift og har barn med tyrkere. Og de er som alla andre norske par med barn. Barna får spise svin og gjør alt det vennene gjør.

Anonymkode: 42281...e34

• Liker 1
Skrevet

Ok, i så fall så prøver jeg å hinte til noe, men kanskje du ikke vil ha en tyrker som også henger på KG.. 🙄

Umulig å si at der og der er det bra folk, det er prinser og ulver overalt. Men kan være enig at sørlige områder har større andel av skjørtejegere siden nordiske damer er veldig ettertraktet der.

Det avhenger også av familiens moral og ønsker. De fleste ønsker naturligvis noen som passer til familien, men som nevnt, unntak gjøres hvis damen er bra nok. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...