Gå til innhold

Våkner ikke av brannalarm. Hva gjør man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et godt sovehjerte, og jeg sliter ofte med å høre alarmer, at jeg slår de av i halvsøvne. I natt gikk visst brannalarmen (den er ganske høy, og seriekobla). Huseierne hadde sendt melding om natta og spurt om det gikk bra, men jeg sov jo. Samboer våkna helsigvis og slo den av - var falsk alarm.

Men hva om det brenner og alle er borte? F.eks når han er reist bort, og hvis eierne også var bortreist. Det hender at jeg er helt alene en helg nå og da. 

Er redd for at jeg brenner inne. Finnes det en alarm som er høyere, eller som f.eks vibrerer eller noe? :fnise:

Anonymkode: 16aa3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du brannalarm på soverommmet?

Anonymkode: e2f8a...773

Ja! Det er på soverom og i stue/kjøkken. Og oppe hos eierne, de er koblet til!

Ts

Anonymkode: 16aa3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verisure har en reklame på radioen om dagen som går på det at mange barn ikke nødvendigvis våkner av brannalarm med bare stemme (korrektur: bare sirene), men at barn lettere våkner av kombinasjonen sirene og stemme. Og helt nøyaktig en kvinnelig stemme.

Kanskje det gjelder voksne også, og at en brannalarm som kombinerer sirene og stemme vekker deg bedre?

De har mer info på nettsiden sin: https://www.verisure.no/p/2018-08-30-vakner-barnet-ditt-av-brannalarmen.html

PS jeg jobber ikke i Verisure. Tipser bare fordi kanskje andre brannalarmprodusenter har funnet ut det samme og produsert lignende

Endret av Høna79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være mulig å få høyere alarm. Jeg våkner ikke av noe utenom min sonic bomb alarmklokke, men brannalarmen i huset høres ut som en flyalarm. Den er også seriekoblet, fra Scan. 

Anonymkode: 8991c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...