Gå til innhold

En familie på elleve bor i en to-roms


ops2

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Månespeil skrev:

Ja, for lønnet arbeid vil hun jo ikke ha. Hun vil jo være hjemme med de minste. Som barn skal du ikke behøve bekymre deg for hvor du bor neste uke. 

 Slik det fremstår på bloggen, blir helt oppgitt. Jeg håper det ordner seg med trygghet snart, for ungenes del. Hun hadde forøvrig kunnet roet ned eksponeringen av barn, men det er en annen diskusjon. 

Enig. Vet de har vært i kontakt med barnevernet før, men synes helt ærlig de burde være litt mer involvert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man "plupper" ut flere unger enn man allerede har når man med viten og vilje ikke har penger til det, da vil jeg faktisk si at det er på tide å bruke Barnevernet. Barnevernet går inn å ødelegger familier i saker hvor foreldrene ikke har gjort noe som er tilsvarende. Men barnevernet er vel redd for å bli kallt rasister da? Likestilling finnes ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 19.11.2018 den 4.44, gobbledigook skrev:

Enig. Vet de har vært i kontakt med barnevernet før, men synes helt ærlig de burde være litt mer involvert...

Har forstått det slik at bv fremdeles er inne 

Syns de barna blir overeksponert og at kan en jobbe gratis kan en og jobbe lønnet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden kunne familier mye større enn det bo på et rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz

Den somaliske familien kommet fra en kultur hvor livet er noe som skjer deg. Det å ta tak selv, legge planer og aktivt jobbe for å oppnå de ansees nesten som blasfemi. Derfor utrykket "Insh'allah" - hvis gud vil.  De lever som de lever fordi det er det som er å være et godt menneske sett med deres øyne. Sad, but true.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2019 at 2:57 PM, MizBiz said:

Den somaliske familien kommet fra en kultur hvor livet er noe som skjer deg. Det å ta tak selv, legge planer og aktivt jobbe for å oppnå de ansees nesten som blasfemi. Derfor utrykket "Insh'allah" - hvis gud vil.  De lever som de lever fordi det er det som er å være et godt menneske sett med deres øyne. Sad, but true.

De burde se litt på hvor godt de har bygget opp landene sine. Hvor god velstand og hvor lite korrupsjon. Hvor mye kjærlighet og ytringsfrihet. Tenker pipa hadde fått en annen lyd om de hadde begynnt å se på fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.11.2018 den 6.02, tussi84 skrev:

De vet ikke hva prevensjon er ser jeg, eller bruker det ikke av religiøse årsaker. Synes ikke synd på denne fam.. de har selv valgt å få så mange barn..også får de enda flere i en trang leilighet fra før? 

Barna trenger ikke nødvendigvis hvert sitt rom, men to til tre unger maks på hvert rom. 

De kunne jo tenkt på dette her litt før..

Foreldrene har valgt det, ja. Ikke barna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Thyra skrev:

Foreldrene har valgt det, ja. Ikke barna. 

Trodde de fleste forstod at når jeg skriver ' de kunne tenkt på dette litt før ' så omhandler dette foreldrene og foreldrenes ansvar.  Barna har ikke noe ansvar .

Men du forstod mulig ikke dette siden du må kommentere innlegget mitt på denne måten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:

Trodde de fleste forstod at når jeg skriver ' de kunne tenkt på dette litt før ' så omhandler dette foreldrene og foreldrenes ansvar.  Barna har ikke noe ansvar .

Men du forstod mulig ikke dette siden du må kommentere innlegget mitt på denne måten. 

 

Du skriver at du synes ikke synd på denne familien, siden de har valgt det selv. Vel, jeg synes synd på barna, som ikke har valgt dette selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...