Gå til innhold

En familie på elleve bor i en to-roms


ops2

Anbefalte innlegg

https://www.hemhyra.se/nyheter/elva-personer-en-tvaa/

- Kan dere ikke kjøpe en leilighet?

- Jeg og min frue er arbeidsledige, så vi har ikke råd til å kjøpe noe.

- Kan barna ta med venner hjem?

 - Det er umulig.

- Dere har fått to barn til i løpet av den tiden dere har bodd her, var dere ikke skeptiske til det?

- Jo, men det ble som det ble.

Her blir det skoletapere av barna, som ikke kan gjøre lekser eller ha besøk av venner, men de kjører på med flere barn, og ønsker seg en femroms.... Uten penger til å klare det.

Og slik dør den skandinaviske velferdsstaten.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhåpentligvis har ingen av dem drept noen ennå.

Det er mildt sagt ikke optimalt å bo så trangt, men det er ikke gitt at de blir skoletapere av den grunn. Snakker av erfaring (selv om vi ikke bodde fullt så trangt).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet ikke hva prevensjon er ser jeg, eller bruker det ikke av religiøse årsaker. Synes ikke synd på denne fam.. de har selv valgt å få så mange barn..også får de enda flere i en trang leilighet fra før? 

Barna trenger ikke nødvendigvis hvert sitt rom, men to til tre unger maks på hvert rom. 

De kunne jo tenkt på dette her litt før..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Innlegget er ryddet for innhold kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med.

40-50.000 har de utbetalt hver måned, minst. 

Hvordan har Sverige råd til dette? 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 21.47, Drizzt skrev:

Det ble som det ble. Slutt å ha sex da, så blir det annerledes! Makan til snyltementalitet!

Slik er det i vesten, ingen er ansvarlig for egne handlinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Antar at de er ganske religiøse og at de enten

1) Er prinsipielt i mot bruk av spiral/sterilisering

2) Det kan for øvrig hende at Somalia, som de opprinnelig kommer fra, kanskje har lite folkeopplysning om prevensjon, at det kan være ren uvitenhet med tanke på prevensjon

3) Usikker på hvilke holdninger den familien har med tanke på kvinner i arbeid, men det kan tenkes at mannen er sterkt i mot det å la kvinnen få jobb utenfor huset.

4) Usikker på hvor godt integrert mannen der er i det svenske samfunnet. Mye av det beror på om han klarer å få seg en jobb. 

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg familier kan klare seg med liten plass sånn som i gode gamle dager. Verre er det at ikke noen av de jobber slik at staten/folket må forsørge alle sammen. Ser også han skriver at treroms er uaktuelt men jeg tenker et ekstra rom ville hjulpet mye.

Det med lekser har vel ikke så mye med plassen å gjøre som det har med foreldrenes holdning. De kunne gått til biblioteket for eksempel, eller brukt det ene rommet eller kjøkkenet til leksegjøring. Er jo bare å samle de som har lekser på samme rom.

Synes folk skal få så mange barn de ønsker men de må jo kunne tenke langt nok fram til at de forstår at de må tas vare på også og det burde ikke være staten sin jobb, spesielt siden de ikke opprinnelig er fra Sverige. Jeg mener at de som kommer til nye land burde jobbe og at det skulle vært flere tilpassede arbeidsplasser med fornuftige oppgaver som alle kan utføre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Tilbakemeldinger tas på PM eller på Ris og ros. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.11.2018 den 18.50, ops2 skrev:

- Dere har fått to barn til i løpet av den tiden dere har bodd her, var dere ikke skeptiske til det?

- Jo, men det ble som det ble.

Fy faen. Disse er åpenbart ikke i stand til å ta vare på barna. De bør miste omsorgen.

Helst burde de vel vært tvangssterilisert også...

For hva skjer med barn av slike udugelige folk? Jo, de vokser opp til å bli kriminelle.

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.11.2018 den 22.19, Raskesara skrev:

Bloggeren http://vabofamily.blogg.no/ har vel 11 barn og 10 av de bor hjemme. Familien bor i en leid hytte og må ut om kort tid. Faren er syk og de får ikke lån. De stoler på at Jesus eller Gud ( kanskje begge ) hjelper dem. 

  

 

Skulle akkurat til å nevne dem. De bodde i et stort nok hus på vestlandet helt til de bestemte seg for å leve ut "gårdsdrømmen" eller noe slikt på østlandet, de bodde da i et lite hus og sov på to soverom før de nå har flyttet til denne hytten. Ja, også fikk de en unge til nå nylig.

Ungene har det vel sikkert fint dem, men det må jo være noen rundt dem som må begynne å lure. Skole, barnehage, you name it

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, gobbledigook skrev:

Skulle akkurat til å nevne dem. De bodde i et stort nok hus på vestlandet helt til de bestemte seg for å leve ut "gårdsdrømmen" eller noe slikt på østlandet, de bodde da i et lite hus og sov på to soverom før de nå har flyttet til denne hytten. Ja, også fikk de en unge til nå nylig.

Ungene har det vel sikkert fint dem, men det må jo være noen rundt dem som må begynne å lure. Skole, barnehage, you name it

De valgte jo også å flytte til tross for at de ikke fikk boliglån til ny bolig på østlandet. De satset på at det ordnet seg likevel. Jeg synes det er så uansvarlig. For en utrygghet å legge på ungene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Månespeil skrev:

De valgte jo også å flytte til tross for at de ikke fikk boliglån til ny bolig på østlandet. De satset på at det ordnet seg likevel. Jeg synes det er så uansvarlig. For en utrygghet å legge på ungene.

Jepp. Pluss, moren drev en bruktbutikk der alt gikk til veldedig formål. Supert det, veldig omtenksomt, men de burde kanskje sette ungene i første rekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gobbledigook skrev:

Jepp. Pluss, moren drev en bruktbutikk der alt gikk til veldedig formål. Supert det, veldig omtenksomt, men de burde kanskje sette ungene i første rekke.

Ja, for lønnet arbeid vil hun jo ikke ha. Hun vil jo være hjemme med de minste. Som barn skal du ikke behøve bekymre deg for hvor du bor neste uke. 

Slik det fremstår på bloggen, blir helt oppgitt. Jeg håper det ordner seg med trygghet snart, for ungenes del. Hun hadde forøvrig kunnet roet ned eksponeringen av barn, men det er en annen diskusjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...