Gå til innhold

Får ikke ha kontakt med tantebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor til mine tantebarn har ignorert meg i siden i sommer. Plutselig hadde hun fjernet meg som venn på FB osv. Jeg har naturligvis lurt på hva jeg har gjort galt, men har ikke kommet på noe som kan forsvare slik oppførsel.

I dag sendte jeg melding og fikk svar. Hun skreiv at jeg ikke fortjente å være en del av livet til barna når jeg ignorerte de. Bakgrunn for dette er at jeg i sommer hadde plukket blåbær som jeg skulle gi til min bestemor. Jeg stoppet innom der samtidig som jeg hadde ærend samme vei. Tantebarna og moren var på besøk hos bestemor da. Jeg hadde det ganske travelt. Det satt folk i bilen og vi skulle nå en bursdag. Stresset som jeg var hadde jeg visstnok ikke sagt hei til ungene en gang. Selv klarer jeg ikke å huske om det stemmer eller ikke, men jeg går ut ifra at det er riktig. Det høres ut som meg når jeg er stresset. Jeg blir så fokusert på å få gjort det jeg skal, at jeg ikke får med meg noe annet. Min bestemor prøver alltid holde meg igjen på besøk, slik at jeg har nok stresset litt ekstra.

Jeg kan forstå at det nok var sårt for barna, men mener samtidig at hun overreagerer kraftig her. Som mor selv ville jeg nok ha forklart at "tante hadde det veldig travelt, hun mente det nok ikke vondt", samt sendt en melding og sagt at ungene ble lei seg. Jeg hadde kommet innom dagen etter og unnskyldt meg. Må legge til at jeg var lenge på besøk noen dager i forveien. Da snakker jeg, lekte og tullet med ungene.

Voksne mennesker holder ikke på slik. Min bror er død, så det er ingen håp om at han skal kunne mekle.

Hun gjorde det samme for 6 år siden. Jeg vet fortsatt ikke hvorfor hun var sur på meg da. Det varte i 4 år. Jeg kjenner at jeg vet ikke om jeg orker dette igjen. Om hun skulle finne på å tilgi meg nå, så vet jeg jo ikke om det samme vil skje flere ganger og av hvilken grunn. Synes dette er så trist, for det går stort sett utover barna. 

Anonymkode: 36f1f...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, synes denne moren til tantebarna dine er rimelig umoden og barnslig her. Alle kan ha det travelt. Hun høres ustabil ut...

Anonymkode: cd079...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, synes denne moren til tantebarna dine er rimelig umoden og barnslig her. Alle kan ha det travelt. Hun høres ustabil ut...

Anonymkode: cd079...51f

Takk for svar.

Ja, hun har temperament. Man forventer at voksne håndterer ting på en annen måte. Godt å høre at ikke jeg er helt på bærtur her.

Anonymkode: 36f1f...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes meget spesielt ut. Dårlig gjort av henne. Men er litt vanskelig å gjøre noe med slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be bestemoren deres om hjelp? Foreldre? Noen andre? Din søster bør bli snakket til fornuft av noen andre. Hva tror du hun sier til tantebarna dine? "tante er ikke glad i dere lengre så derfor ser vi ikke henne på en stund"..? 

For å ikke lage stemningen mer anspent mellom dere hadde jeg prøvd det jeg kunne for å få andre til å hjelpe. Hvis det ikke er noen må du nesten bare prøve å snakke med henne selv. 

Anonymkode: e9e0b...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du be bestemoren deres om hjelp? Foreldre? Noen andre? Din søster bør bli snakket til fornuft av noen andre. Hva tror du hun sier til tantebarna dine? "tante er ikke glad i dere lengre så derfor ser vi ikke henne på en stund"..? 

For å ikke lage stemningen mer anspent mellom dere hadde jeg prøvd det jeg kunne for å få andre til å hjelpe. Hvis det ikke er noen må du nesten bare prøve å snakke med henne selv. 

Anonymkode: e9e0b...331

Nei, når hun har bestemt seg for noe, da hører hun ikke på noen. Jeg har jo her (I hennes øyne) oversett og ignorert ungene på det groveste. Sist gang tok det som sagt 4 år før hun begynte å prate til meg igjen, å da var det hun selv som måtte komme frem til at hun skulle gjøre det. Jeg aner ikke hvorfor hun ble sur da, men mistenker at det kom av at jeg avlyste et besøk på nyttårsaften fordi jeg var høygravid og i veldig dårlig form. 

Hun er ekstremt sta og ikke så flink til å se ting fra flere sider.

Jeg vurderer å bare la hele saken ligge. Vet ikke om jeg orker dette.

Anonymkode: 36f1f...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, når hun har bestemt seg for noe, da hører hun ikke på noen. Jeg har jo her (I hennes øyne) oversett og ignorert ungene på det groveste. Sist gang tok det som sagt 4 år før hun begynte å prate til meg igjen, å da var det hun selv som måtte komme frem til at hun skulle gjøre det. Jeg aner ikke hvorfor hun ble sur da, men mistenker at det kom av at jeg avlyste et besøk på nyttårsaften fordi jeg var høygravid og i veldig dårlig form. 

Hun er ekstremt sta og ikke så flink til å se ting fra flere sider.

Jeg vurderer å bare la hele saken ligge. Vet ikke om jeg orker dette.

Anonymkode: 36f1f...ddc

Hvordan er mannen hennes? Han må hun vel høre litt på? 

Anonymkode: e9e0b...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er mannen hennes? Han må hun vel høre litt på? 

Anonymkode: e9e0b...331

Så noen skrev at hun er Min søster, det stemmer ikke. Hun var sammen med min bror, men han døde. Hun er alene med ungene. 

Anonymkode: 36f1f...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...