Gå til innhold

Er det overfladisk og lavmål å ha utseende-preferanser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 1.83 og dater ingen menn som er lavere enn meg selv. Hvorfor? Fordi jeg tenner ikke på menn som er lavere enn meg. Han må være høyere, og da er det ikke snakk om 1 cm, men hvertfall 1.90 og oppover er innafor. 

Tydeligvis fikk man slengt etter seg at det er lavmål å dumpe noen pga høyden deres, og at jeg er overfladisk. OK, la oss sette ting litt på spissen her. Det finnes så sykt mange mennesker som ikke vil bli sammen med noen som er veldig overvektig, hvorfor får ikke dem høre hvor fæl dem er? 

La oss alle innse at vi alle har våre preferanser og ting vi ikke ønsker i en partner utseendemessig. Hvordan har andre rett til å uttale seg og si at det er lavmål å dumpe noen pga sånne vesentlige ting. Hadde du blitt sammen med noen du ikke tenner på? NEI! Så slutt å legg dere bort i hva andre gjør og hvorfor man dumper noen. Folk burde begynne å feie for sin egen dør, så blir verden et bedre sted!

Ha en fin kveld! 😊

Anonymkode: 2d632...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på hvor høye døtrene dine blir. De vil ha enda vanskeligere for å finne seg en mann. Bare nevner det.

Anonymkode: cf555...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedme handler om livsstil og hvor sunn man er, da.... Du blir ikke høyere om du trener mer. 

Anonymkode: e56b8...269

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk på hvor høye døtrene dine blir. De vil ha enda vanskeligere for å finne seg en mann. Bare nevner det.

Anonymkode: cf555...cec

Nå dater jeg bare menn som er høyere enn meg selv. Og de jeg har vært med har ingen problem med min høyde :) 

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fedme handler om livsstil og hvor sunn man er, da.... Du blir ikke høyere om du trener mer. 

Anonymkode: e56b8...269

Men det er jo akkurat det der. Høyde kan ikke endres, men fedme kan man gjøre noe med!

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg.

Folk er forskjellig og foretrekker forskjellige kvaliteter hos en partner og det er Ok. Jeg foretrekker også menn som er høyere enn meg, men det er jo nesten alle siden jeg er 1.57. Er i dag gift med en mann på over 1.90. 

Anonymkode: de82b...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tenk om folk skulle kalt deg lavmål om du dumper noen fordi du ikke tenner på vedkommende? Men allikevel kaller du kanskje meg lavmål for å dumpe en mann som er lavere enn meg. Lenge leve selvinnsikten

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller aldri bli sammen med en som er lavere enn meg selv. Det føles bare helt feil, og har ingenting med utseendet å gjøre. 😊

Anonymkode: dbbe1...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig med deg.

Folk er forskjellig og foretrekker forskjellige kvaliteter hos en partner og det er Ok. Jeg foretrekker også menn som er høyere enn meg, men det er jo nesten alle siden jeg er 1.57. Er i dag gift med en mann på over 1.90. 

Anonymkode: de82b...39b

Oiii du et heldig. Jeg kunne mye heller vært 1.57 enn 1.83, selv om det er litt lavt. Men heller det enn å være for høy🙄

Anonymkode: 2d632...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan heller aldri bli sammen med en som er lavere enn meg selv. Det føles bare helt feil, og har ingenting med utseendet å gjøre. 😊

Anonymkode: dbbe1...356

Men hva er det da? Høyde er jo ikke en personlighet? 

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå dater jeg bare menn som er høyere enn meg selv. Og de jeg har vært med har ingen problem med min høyde :) 

Anonymkode: 2d632...942

Når døtrene dine blir 1.90, reduseres utvalget betydlig, om de vil ha noen som er høyere enn seg selv. Var bare det.

Hilsen høy kvinne (som ikke har høydepreferanser).

Anonymkode: cf555...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overfladisk og lavmål å ha preferanser, og det er ikke det kritikerne sier selv om det er noe du sier til deg selv. Det de antyder er at det er overfladisk å ikke ville date noen som ikke er høyere enn deg fordi du ikke vil se rar ut på bilder når du har på høye heler. Det er her det overfladiske kommer inn i bildet.

Anonymkode: 3f979...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kritt skrev:

Heller kjekk, smart og snill enn høyere enn meg, sier jeg bare ;) 

Heller en kjekk, smart, snill og høyere enn en som er lavere, sier jeg bare ;) Nå må du ikke tro at jeg blir sammen med en mann som behandler meg dårlig uansett hvis han er 1.90 høy da. Makan til tullprat

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit du har dine preferanser. Det burde du få lov til. Men husk også at du begrenser deg til en liten prosentandel av den mannlige befolkningen som også er attraktiv for flere kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som jeg synes det er greit for en mann å ikke date en overvektig om det ikke er det han tenner på, er det også greit for kvinner å date mann basert på f.eks. høyde. 

Skal man date noen man ikke tenner på fordi andre sier det? Det å tiltrekkes til partneren sin er viktig, og jeg tror ikke et sekund på de som sier at utseende ikke har noe å si. Greit, utseende kan bli finere med personligheten, men man har ikke sex med noen man føler et avsky for utseendemessig. Med det sagt, kunne jeg aldri datet en fyr som ser perfekt ut, men som oppfører seg som en dritt. Det er lov å være litt kresen. 

Anonymkode: 1e665...f4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, KGKonto skrev:

Greit du har dine preferanser. Det burde du få lov til. Men husk også at du begrenser deg til en liten prosentandel av den mannlige befolkningen som også er attraktiv for flere kvinner. 

Hva har det med saken å gjøre? Jeg sa bare at jeg er lei av folk som kaller meg lavmål for å ha dumpet menn som er lavere enn meg. 

Du jeg er full klar over at menn foretrekker kvinner som er lavere enn dem selv, akkurat som at fleste kvinner vil ha en mann som er høyere enn dem selv. Heldigvis har ikke jeg det problemet, når jeg går etter høye menn. Mange av de synes det er bra at jeg ikke er så lav, så dem slipper å bøye seg sånn for å gi et kyss. Og hvis jeg et for høy for en mann hadde han jo ikke datet meg uansett, hadde han? Heldigvis har jeg ingen problemer med å få meg menn da, verken på byen eller nettdating ;) 

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva har det med saken å gjøre? Jeg sa bare at jeg er lei av folk som kaller meg lavmål for å ha dumpet menn som er lavere enn meg. 

Du jeg er full klar over at menn foretrekker kvinner som er lavere enn dem selv, akkurat som at fleste kvinner vil ha en mann som er høyere enn dem selv. Heldigvis har ikke jeg det problemet, når jeg går etter høye menn. Mange av de synes det er bra at jeg ikke er så lav, så dem slipper å bøye seg sånn for å gi et kyss. Og hvis jeg et for høy for en mann hadde han jo ikke datet meg uansett, hadde han? Heldigvis har jeg ingen problemer med å få meg menn da, verken på byen eller nettdating ;) 

Anonymkode: 2d632...942

Hvorfor oppretter du denne tråden da? Du gjør jo uansett hva du vil. Hva ønsker du fra oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig som jeg synes det er greit for en mann å ikke date en overvektig om det ikke er det han tenner på, er det også greit for kvinner å date mann basert på f.eks. høyde. 

Skal man date noen man ikke tenner på fordi andre sier det? Det å tiltrekkes til partneren sin er viktig, og jeg tror ikke et sekund på de som sier at utseende ikke har noe å si. Greit, utseende kan bli finere med personligheten, men man har ikke sex med noen man føler et avsky for utseendemessig. Med det sagt, kunne jeg aldri datet en fyr som ser perfekt ut, men som oppfører seg som en dritt. Det er lov å være litt kresen. 

Anonymkode: 1e665...f4e

Enig! Selv om en mann er høyere enn meg hadde jeg dumpet han helt klart om han behandlet meg dårlig.. Men ikke datet en mann som er lavere enn meg og snill. Jeg kan godt være venn med dem, men kun det! ☺️

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, KGKonto skrev:

Hvorfor oppretter du denne tråden da? Du gjør jo uansett hva du vil. Hva ønsker du fra oss?

Ser du ikke tittelen selv? Jeg spør jo bare og jeg ønsker en debatt rundt dette.

Anonymkode: 2d632...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...