Gå til innhold

Dobbeltmoral?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna til meg og samboer er døpt alle tre etter hans ønske, det var viktig for han. Selv er jeg ikke spesielt troende og ønsket kun navnefest. Men samboer vil ikke gifte seg med meg, er ikke der dobbeltmoral når man er medlem av statskirken og at barna skulle bli døpt var personlig viktig for han. Hva tenker dere?

Anonymkode: c3401...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det kan jo ha sine grunner. 

Hvorfor var det viktig for ham at de ble døpt? Kanskje har han synes det var det beste for barna, fordi de fleste gjør det som en tradisjon i Norge. Så har barna heller mulighet til å melde seg ut av statskirken når de blir eldre? Kanskje han ikke er så veldig troende. Kanskje han føler det som litt "press" fra sin familie og venner, fordi de vil og forventer det?

Hvorfor vil han ikke gifte seg? Har du spurt? Mange som ikke vil det. Og hvorfor skal man det, egentlig? En trygghet for barna, tenkte jeg før. Men tror ikke det er det. lenger.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer dobbeltmoral å gifte seg med en hedning i kirka som ikke tror? Kanskje han tenker barna kunne fortsatt vendes/ reddes, mens du er det for sent for?

Anonymkode: 04ab6...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna til meg og samboer er døpt alle tre etter hans ønske, det var viktig for han. Selv er jeg ikke spesielt troende og ønsket kun navnefest. Men samboer vil ikke gifte seg med meg, er ikke der dobbeltmoral når man er medlem av statskirken og at barna skulle bli døpt var personlig viktig for han. Hva tenker dere?

Anonymkode: c3401...5f9

Det var fint av deg å gå med på barnedåp, da det var viktig for han.

Er det personlig viktig for deg med giftemål, syns jeg det er veldig egoistisk av han å ikke oppfylle det! Du ga tross alt avkall på ditt ønske om navnefest, og han er tross alt i medlem av kirken.

Var det viktig for han moralsk sett å døpe barna pga sin tro, er der soleklart dobbeltmoral ja, å ikke ville gifte seg!

Uansett tro og livssyn, bør man gi og ta. Ingen er mer verdifull eller viktig enn den andre! Så her syns jeg det er dobbeltmoralsk og uetisk av han på flere måter. Er bare rart at han vil ikke gifte seg, etter å ha fått fått oppfylt sitt store ønske om barnedåp.

Spesielt i et forhold er det viktig å være seg bevisst på at begge er likeverdige. Gjelder også fokusering på hva en selv kan bidra med, i stedet for å kreve.

Nå har han gått oppfylt viktige ønsker med barnedåp, så nå håper du får oppfylt ditt viktige ønske! ❤

Anonymkode: 5283b...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...