Gå til innhold

Noen som skal slutte og røyke i høst?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Jeg har et ønske om å bli røykfri i høst. Forsøker å motivere meg, men det er pokker ikke lett! :evil:

Har hørt at det finnes røykstoppkurs gratis i de ulike fylker, noen som kjenner til det?

Jeg har røkt i mange år, og får nesten tårer i øynene ved å tenke på at jeg ALDRI mer skal få kose meg med røyk som nå.... :cry:

Men ønsket om å være røykfri og ikke minst et sundt forbilde for mine barn, blir sterkere. Heldigvis.

Er dessverre ikke typen til å "bare" være festrøyker. Eier ikke viljestyrke der!

Noen andre som har samme planer som meg i høst. Kanskje vi kan motivere hverandre. :sjarmor:

Lisa-Beth

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet å røyke for en mnd. siden.

Jeg bare la fra meg røyken.

Det smakte ikke godt lenger.

Jeg har en kartong i skapet, men har ikke lyst på i det hele tatt.

Har ikke noen andre råd egentlig.

Jeg hadde røket i 5 år, men følte meg ikke avhengi.

Nå har jeg bedre pust, bedre ånde og smaksløkene har forbedret seg.

Lykke til!!

(Tenk på lungene dine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Ta deg en tur på en kreftavdelign, da kommer nok motiavasjonen tenker jeg. Det gjorde jeg. Nå er jeg festrøyker, men tror jeg skal kutte ut den også. What`s the point....................... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

det er jamen ikke lett,jeg har røkt i snart ti år og er velig avhengig av røyk når jeg er sosial.....

Jeg var heldig som har min sammboer som støtter meg og vi sluttet sammen......

Har røykt et par ganger etter jeg sluttet,men det er fest røyking.....klarer meg helt fin så lenge jeg har lakeris pastiller i lommen eller i nær heten......

har prøvd manege ganger og bare kutte ned og så slutte å røyke ,men det går ikke ,da bare piner man seg selv.....no bare stoppet jeg tvert og det går kjemmpe bra....tenker ikke noe serlig på å røyke ..bort sett fra når jeg kjeder meg eller rett etter jeg har spist eller når jeg er stresset......

Har fått meg en liten kattunge som tar en del at tankene mine og så har jeg min lille datetter som jeg vat no at slipper å ha en stinkende mamma.....

Jeg er mye mer opplagt,og føler meg friskere....pusten er på en måte lettere og jeg lukter bedre og føler meg bedre......

selvfølgelig så har jeg mine stunder hver dag som jeg må omtrendt binne meg fast i en stol for å ikke løpe ned på butikken for å kjøpe røyk.....

Lykketil og der er ikke lett....men tenk på noe annet og finn noe du kan ta i munnen i stedenfor røyk når du blir sugen.....

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lisa-Beth

JA - jeg har lyst til det ja. Har røykt fast i ca 11-12 år ( er 29).

Har et par kartonger i skapet ennå etter ferien, men når de er "gått opp i røyk" VIL jeg slutte !

Jeg sliter også med motivasjonen fordi jeg vet at jeg blir så SUR og tverr av det , allerede etter en uke uten røyk er jeg sannsynligvis uholdbar å leve sammen med.

Pluss at jeg er livredd for å legge på meg.

Men - jeg vil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne slutte å røyke bomber... dvs hasj...og ringte røyketelefonen, de sa jeg heller kunne sitte i fengsel.

Dette er motivasjonen dagens narkotikabrukere får i sin hverdag. Men det er jo sånn dere vil ha det, dere legaliseringsmotstandere, dere forstår rett og slett ikke at å bruke dop er straff nok i seg selv.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et ønske om å bli røykfri i høst. Forsøker å motivere meg, men det er pokker ikke lett! :evil:  

Har hørt at det finnes røykstoppkurs gratis i de ulike fylker, noen som kjenner til det?

Jeg har røkt i mange år, og får nesten tårer i øynene ved å tenke på at jeg ALDRI mer skal få kose meg med røyk som nå.... :cry:  

Men ønsket om å være røykfri og ikke minst et sundt forbilde for mine barn, blir sterkere. Heldigvis.

Er dessverre ikke typen til å "bare" være festrøyker. Eier ikke viljestyrke der!

Noen andre som har samme planer som meg i høst. Kanskje vi kan motivere hverandre. :sjarmor:  

Lisa-Beth

Du er ikke alene om å ønske å slutte å røyke! Jeg vil gjerne slutte! Men motivasjonen, og viljestyrken den mangler!

Jeg vet jeg blir pottesur, kranglevoren, og at jeg raser opp i vekt! Får dampe opp det jeg har først etter ferien, og så bestemme meg!! :sjarmor:  

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Waco, det er stor forskjell på hasj og amfetamin.

Hvis man røyker amfetamin over lengre tid vil man havne på psykritatisk avdelig. .....så vet du det.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært røykfri over en måned, og det var rett og slett utrolig mye lettere enn ventet. jeg bare slutta fra en dag til den neste, og det var det. begynt å studere og jeg gidder bare ikke å investere studielånet i å ta livet av meg selv i sakte film... det blir bare for dumt.

ett tips: ikke bruk nikotinerstatning som tyggis eller plaster mer enn strengt nødvendig, DE BARE VEDLIKEHOLDER NIKOTINSUGET! dvs max en uke i følge meg. å fortsette lenger betyr bare at du gjør det verre for deg selv, dvs tværer ut 'lidelsen'. etter fem dager er det fysiske suget nesten helt borte, og etter 3 uker er nikotinen nesten helt ute av kroppen. da er ikke røyk noe kos lenger, bare ekkelt.

lykke til alle sammen, det er lettere enn dere tror.

og til dere som tror jeg er en lettvekter: jeg pleide å røyke 60 om dagen for fire år sia, de siste par årene rundt 20. har prøvd å slutte før, men det gikk i dass fordi jeg :

-misbrukte nikotinerstatning

-tenkte at festrøyking er helt harmløst

(du også, waco! etter noen dager er det som en rus å IKKE være fjern/bakfjern. ihvertfall når man er vant til 3 g om dagen. nå har jeg klart meg i to mnd! det går!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, det er stor forskjell på hasj og amfetamin.

Hvis man røyker amfetamin over lengre tid vil man havne på psykritatisk avdelig. .....så vet du det.-

Så flink du er da... røyke amfetamin... åssen går det an da? Speeden smelter bort...

Så var det da... at "noen" tydeligvis har så mye peil på narkotika at dem vet hva som skjer og ikke skjer....

Bruker man amfetamin kan man bli kronprinsesse.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! jeg vil slutte å røyke. Men tror ikke jeg klarer, har prøvd 100 ganger før, men har ikke viljestyrke nok. Jeg er 18 år og har røykt i 5.... Tar vel i mot alle røykeslutt forslag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...