Gå til innhold

Folk med spiseforstyrrelser har ingen psykisk lidelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får de utbytte av ordinær samtaleterapi, kogntiv terapi eller gruppeterapi? Jeg hørte om ei som hadde havnet på Modum, uten å klare å følge opplegget. Her burde hu vel fått et særtiltak?

Anonymkode: ef3fb...e03

Jeg er ikke i behandling for spiseforstyrrelse, men rusavhengighet. Har asperger pluss mer og har slitt med både anorexi og bulumi. For min del er det avgjørende å være i behandling et sted hvor det ikke er så mange. Jeg har et eget tilpasset opplegg fordi at å følge den ordinære behandlingen ikke har fungert for meg. Jeg klarer ikke å nyttegjøre meg så veldig av gruppeterapi. Det som faktisk hjelper mest er en til en-samtalene med spesielt én annen beboer her, og med enkelte av de ansatte. Har en samling av diagnoser hvor det beskrives at er en særdeles vanskelig gruppe å behandle. Det er ikke noe tilbud for meg her i byen. Har vært en kasteball i systemet. 8 ulike behandlere på 2,5 år, noe som strider helt i mot hva en person som meg har behov for. Så det tilpassede opplegget jeg har nå er det nærmeste jeg kommer. Jeg hadde heller ikke klart opplegget på Modum eller å følge opplegget her jeg er. Men vi har jo krav på individuelt tilpasset behandling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn. Og fram til jeg var 13 år, var jeg undervektig, og hadde ingen former, så var det som over natten så fikk jeg både rumpe og pupper. Og plutselig fikk jeg masse oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Noe jeg overhodet ikke likte, og taklet dårlig. Så jeg sultet meg selv, så jeg ikke skulle ha noen former. Utviklet seg til bulimi etter hvert, men etter 15 år, så klarte jeg å slutte å tvinge meg til å kaste opp, men har ikke klart å slutte med overspising. Jeg har dessverre en kropp med smal midje, store pupper, og veldig stor rumpe, og får så mye seksuell oppmerksomhet fra menn. Og føler jeg vel alt for lenge har blitt brukt for sex. Mitt siste forhold varte i over 1 år, men fikk vite da det ble slutt, at alt var en løgn, han brukte meg bare for sex. Så nå er jeg overvektig, og får lite oppmerksomhet fra menn, og det er deilig. Jeg går til psykolog, og han sier jo at det er helt naturlig, at jeg gjør dette, for å slippe den oppmerksomheten.

Anonymkode: cedd1...add

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det fins noe fast svar på det der. Det blir litt som en høna og egget diskusjon for meg. Jeg tror at man både vil kunne utvikle psykiske problemer av spiseforstyrrelser og vil forsterke allerede tilstedeværende psykiske problemer med å rote med primærbehov som mat. 

Anonymkode: 2c0d3...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn. Og fram til jeg var 13 år, var jeg undervektig, og hadde ingen former, så var det som over natten så fikk jeg både rumpe og pupper. Og plutselig fikk jeg masse oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Noe jeg overhodet ikke likte, og taklet dårlig. Så jeg sultet meg selv, så jeg ikke skulle ha noen former. Utviklet seg til bulimi etter hvert, men etter 15 år, så klarte jeg å slutte å tvinge meg til å kaste opp, men har ikke klart å slutte med overspising. Jeg har dessverre en kropp med smal midje, store pupper, og veldig stor rumpe, og får så mye seksuell oppmerksomhet fra menn. Og føler jeg vel alt for lenge har blitt brukt for sex. Mitt siste forhold varte i over 1 år, men fikk vite da det ble slutt, at alt var en løgn, han brukte meg bare for sex. Så nå er jeg overvektig, og får lite oppmerksomhet fra menn, og det er deilig. Jeg går til psykolog, og han sier jo at det er helt naturlig, at jeg gjør dette, for å slippe den oppmerksomheten.

Anonymkode: cedd1...add

:klem: ville bare sende deg en klem. 

Anonymkode: 1817e...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...