Gå til innhold

hudproblem


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et hudproblem og trenger hjelp. Jeg har en merkelig kombinasjonshud. Jeg har vært til hudpleier men hun virket mer opptatt av å selge produktene sine enn å hjelpe, følte ikke at hunhjalp noe særlig egentlig..jeg fikk en dyprensbehandling etterfulgt av en fruktsyrebehandling, hun fortalte at jeg hadde en kombinasjonshud som både var tørr, sensitiv og fet på noen plasser, på haka har jeg problemer med kviser, litt på skinnet også. Jeg skal fortsette fryktsyrebehandlingen noen måneder til med 5- ukers mellomrom. Fruktsyren var på 20%, jeg syns det høres lite ut..vet ikke jeg? Noen som har vært på fruktsyrebehanling over tid og sett at det faktisk fungerer?

Noen som har noe slags lignende hud som meg, og som vet av hudprodukter som virkelig hjelper..? Jeg bruker vichy normaderm sine 3-trinns produkter for tiden..men vet ikke jeg..Det kan jo kanskje ha med sminken jeg bruker også..noen som har sminkeforslag? Når jeg påfører foundation og pudder ser huden min så tørr ut, ikke pent. i dag kjøpte jeg fructis garnier "soft" hudkrem for å blande litt mellom den og vichy sin.

jeg har gått på diane - p-piller i snart 2 år, mulig at det kanskje hjelper til med å tørke den ut..

Kjempelei av huden min!! Håper noen kan komme med tips etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daniella_

Aner ikke om 20% er lite eller mye. Men, hvis du ikke er fornøyd med hudpleieren din ville jeg byttet tvert :)

Kviser på haka kommer ofte av hormoner. Jeg har masse av hormoner og har nå gått med en ny kvise på haka hver uke :-?

Jeg har også kombihud, og bruker Dermalogica sin fukt.krem. Den har hjulpet meg utrolig mye. Jeg vet ikke om Vichy er bra eller dårlig, men jeg er så skeptisk til ting så jeg går ofte for det som er 100% trygt.

Kanskje du får for lite fuktighet? Det virker jo sånn siden du har tørr OG kvisete hud.

Prøv å bytte fukt.krem. Og bytt hudpleier

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor i alle dager bruker du ikke produkter som hudpleieren din anbefalte?

fordi hun svarte dårlig på spørmålene mine, virket som om hun hadde dårlig kunnskap, hun prøvde å selge meg hele butikken sin og antok at det og det produktet skulle være bra...jeg ble litt :roll: skal skaffe meg en ny hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Aner ikke om 20% er lite eller mye. Men, hvis du ikke er fornøyd med hudpleieren din ville jeg byttet tvert :)

Kviser på haka kommer ofte av hormoner. Jeg har masse av hormoner og har nå gått med en ny kvise på haka hver uke   :-?  

Jeg har også kombihud, og bruker Dermalogica sin fukt.krem. Den har hjulpet meg utrolig mye. Jeg vet ikke om Vichy er bra eller dårlig, men jeg er så skeptisk til ting så jeg går ofte for det som er 100% trygt.

Kanskje du får for lite fuktighet? Det virker jo sånn siden du har tørr OG kvisete hud.

Prøv å bytte fukt.krem. Og bytt hudpleier  

:sjarmor:

Takk for svar!

Jeg har alltid noen kviser på haka. De virker som om det er noe som ligger i dybden som kanskje ikke har blitt slipet bort eller noe, og plutselig så dukker de opp igjen.

Hvilken dermologica fukt krem er det du bruker, og hva er prisen?

Dette med produksjonen av hormoner, finnes det noen tabletter eller noe som kan roe de ned ltt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Active Moist fra Dermalogica skal være bra for blandingshud; lite fett og masse fuktighet.

Enkelte p-pillemerker skal hjelpe mot kviser, men jeg vet ikke hvilke. Kanskje søke litt inne på kropp&helseforumet? Det sikreste er nok å spørre legen din :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få spørre hvor du var fet, og hvor du var tørr?

Har du fet hud under tørre partier/tørre flak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Active Moist fra Dermalogica skal være bra for blandingshud; lite fett og masse fuktighet.

Enkelte p-pillemerker skal hjelpe mot kviser, men jeg vet ikke hvilke. Kanskje søke litt inne på kropp&helseforumet? Det sikreste er nok å spørre legen din :wink:

hmm, hva koster denne vidunderkremen fra dermologica da..?

Jeg går jo på p.pillen diane da, som visstnok skal hjelpe bra mot kviser..har gått på de i snart 2 år nå, tør ikke tenke på hvordan huden hadde sett ut uten hjelp fra den..vell, er jo ikke sikkert den hadde vært såå ille da, vet ikke jeg, tør ikke å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan jeg få spørre hvor du var fet, og hvor du var tørr?

Har du fet hud under tørre partier/tørre flak?

hmm...har fete partier rundt nesepartiet og på haka ifølge hudpleieren min...men vet ikke jeg, synes hakepartiet til tider virker tørr. Har sensitiv/tørrere hud på panna og skinn.

fet hud under tørre områder, hmm..det vet jeg ikke? antyder du en slags eksem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt det, kunne det vært eksem. Men sånn som det høres ut, vil jeg også anbefale Dermalogicaproduktene.

Du kan f.eks prøve en skinkit. De fåes til halvparten av prisen i Norge på www.lookfantastic.com

Her finner du de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...