Gå til innhold

Føler meg så kjip - sykebesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber et sted hvor vi får nær kontakt med brukerne. En bruker hadde en spontanabort i tidlig svangerskap. Hun var åpen om graviditeten fra begynnelsen. Hun gledet seg over graviditeten selvfølgelig, men tar tilsynelatende aborten pent (hun er veldig religiøs og tenker det var guds vilje, men er naturligvis litt fysisk svekket). Uansett, jeg og to kollegaer dro på besøk og hun ene kollegaen skulle ordne med blomster fra alle. Jeg tenkte det var nok - har jo først og fremst et profesjonelt forhold til denne kvinnen. Men så hadde begge de andre kollegaene tatt med ekstra gaver og hun ene hadde også bakt. Jeg visste ikke noe om dette, og hadde jeg gjort det ville jeg naturligvis tatt med noe ekstra fra meg jeg også. Kan legge til at de to kollegaene har kjent denne kvinnen lengre enn meg, men likevel.

Hva gjør man i sånne situasjoner??? Føler meg skikkelig kjip nå, og litt irritert for at kollegaene ikke sa noe om at de tok med så mye ekstra 😕

Anonymkode: e0d00...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av, det går fint! 

Sykebesøket er viktigst, ikke hva hun fikk. Man viser at man bryr seg, kun ved å møte opp, tenker jeg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber et sted hvor vi får nær kontakt med brukerne. En bruker hadde en spontanabort i tidlig svangerskap. Hun var åpen om graviditeten fra begynnelsen. Hun gledet seg over graviditeten selvfølgelig, men tar tilsynelatende aborten pent (hun er veldig religiøs og tenker det var guds vilje, men er naturligvis litt fysisk svekket). Uansett, jeg og to kollegaer dro på besøk og hun ene kollegaen skulle ordne med blomster fra alle. Jeg tenkte det var nok - har jo først og fremst et profesjonelt forhold til denne kvinnen. Men så hadde begge de andre kollegaene tatt med ekstra gaver og hun ene hadde også bakt. Jeg visste ikke noe om dette, og hadde jeg gjort det ville jeg naturligvis tatt med noe ekstra fra meg jeg også. Kan legge til at de to kollegaene har kjent denne kvinnen lengre enn meg, men likevel.

Hva gjør man i sånne situasjoner??? Føler meg skikkelig kjip nå, og litt irritert for at kollegaene ikke sa noe om at de tok med så mye ekstra 😕

Anonymkode: e0d00...b8e

Med litt yrkesetikk og fintfølelse så setter man seg i alle fall ikke på nettet og utleverer taushetsbelagt info om brukere man jobber med eller hos. Gå og snakk med din overordnede, og fortell at du har lagt brukerens historie ut på nettet til spott og spe for hele verden.

Anonymkode: 69272...dc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Med litt yrkesetikk og fintfølelse så setter man seg i alle fall ikke på nettet og utleverer taushetsbelagt info om brukere man jobber med eller hos. Gå og snakk med din overordnede, og fortell at du har lagt brukerens historie ut på nettet til spott og spe for hele verden.

Anonymkode: 

Det er jo anonymisert.

Endret av Ildflue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Enkelte kjeder seg virkelig. 

Som utdannet og med mange år i helsevesenet kjenner jeg å bli så matt!!! 

Man har plikt til å ikke utlevere info som kan identifisere en bruker/pasient! 

Ingenting i denne teksten kan identifisere bruker!!!! 

På kurs osv deles opplevelser osv. Da for å få andres syn på saken, og diskutere rundt det. Dette på tvers av avdelinger og institusjoner. 

Er det helt anonymisert er det ingenting feil med å dele. 

Være til hjelp eller klappe igjen!! 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne brukeren nok ble veldig glad for at dere tok dere tid til å besøke henne og at det var det viktigste. Kan aldri tenke meg at hun holdt noe regnskap om hvem som hadde med hva. 

Jeg ville ikke laget noe sak om dette, og nå vet du til evt neste gang at du kan spørre dine kolleger om dere skal ta med noe annet enn blomster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...