Gå til innhold

Noen her som har forelder fra et annet land? føles det som en berikelse? Hvordan er det å ha en forelder fra et annet land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teller ikke med de fra Skandinaiva da, for de er som oss. 

Anonymkode: 3e31d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teller ikke med de fra Skandinaiva da, for de er som oss. 

Anonymkode: 3e31d...020

Hadde tysk far. Det er absolutt en berikelse. Fikk et større perspektiv, og en videre horisont. 

I tillegg medførte det jo en del reising og opplevelser. Og ikke minst det å kunne flere språk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stan skrev:

Hadde tysk far. Det er absolutt en berikelse. Fikk et større perspektiv, og en videre horisont. 

I tillegg medførte det jo en del reising og opplevelser. Og ikke minst det å kunne flere språk. 

Jeg føler meg kjedelig, fordi jeg er så innmari norsk. hele morslekten omtrent bor i samme bygd 😛 jeg vil flytte til utlandet.
Regner med du kan flytende tysk? virker så digg. for engelsk lærer vi  på skolen. Men språket til foreldrene lærer vi av dem.

Jeg snakker jo bare engelsk og norsk. Lærte tysk på u.skolen, men det glemmes veldig fort da.

Anonymkode: 3e31d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er halvt anglo-amerikansk og halvt kubansk oppvokst i Florida.  

For meg er jo dette helt normalt, så jeg tenker sjeldent over det. Det beste er at jeg er vokst opp med både spansk, engelsk og norsk som språk, noe som er kjekt når det kommer til språkfag i skolen og på reiser. 

Det negative er at familien på farssiden er veldig spredt og delt. En halvdel snakker omtrent bare engelsk, den andre omtrent bare spansk og de bor spredt over flere land i Nord-Amerika. Men igjen så er jo fordelen at man får reist mye. Jeg har tanter og onkler fordelt i 4-5 storbyer og alltid noen å bo hos når jeg er i Amerika. 

Anonymkode: dd5fe...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...