Gå til innhold

Førerkortet på en uke eller to?


Høna79

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til steder/kjøreskoler hvor man kan ta alt det obligatoriske ved førerkort (på bil) på en uke eller to?

Dette gjelder en voksen person som kan kjøre bil, men aldri har «somlet seg» til å ta lappen. Har nylig tatt teoriprøven.

Hører gjerne om steder som faktisk har et slikt opplegg/pakke, og om noen har erfaring med få den lokale kjøreskolen til å «sette sammen en pakke». Hører gjerne om muligheter hvor som helst i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du søker på intensivkurs førerkort på google, så kommer det opp flere alternativer. Har ingen å anbefale da jeg ikke bor i Norge.

Anonymkode: acb0d...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du søker på intensivkurs førerkort på google, så kommer det opp flere alternativer. Har ingen å anbefale da jeg ikke bor i Norge.

Anonymkode: acb0d...57c

Takk for tipset, har forsåvidt gjort det alt og vil ha andres tips/erfaringer. (Burde sikkert skrevet det i HI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det veldig intensivt på en måned (inkludert teoriprøve) men jeg hadde kjørt bare et par timer før, så jeg tok mange timer privat mellom kjøretimene. Hadde kun de obligatoriske kjøretimene med kjøreskolelærer. 

Jeg hadde ikke greid det på en uke eller to siden jeg måtte øve mellom timene, men dersom noen kan å kjøre bil vil jeg tro det ikke er noe problem å kun ta det obligatoriske på noen uker. 

Husk at å bestille oppkjøring har litt ventetid da, hos meg var der 1 måned ventetid fra da jeg bestilte; men jeg var råheldig. 

Anonymkode: 880a8...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det hos Reidars trafikkskole, 3 dager også venta jeg litt så var det oppkjøring. Veldig greit kurs når man kan kjøre :) 

Var ikke så intentsivt som jeg trodde, fin skole og lærere.

Anonymkode: e07e5...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Høna79 skrev:

Er det noen som har tips til steder/kjøreskoler hvor man kan ta alt det obligatoriske ved førerkort (på bil) på en uke eller to?

Dette gjelder en voksen person som kan kjøre bil, men aldri har «somlet seg» til å ta lappen. Har nylig tatt teoriprøven.

Hører gjerne om steder som faktisk har et slikt opplegg/pakke, og om noen har erfaring med få den lokale kjøreskolen til å «sette sammen en pakke». Hører gjerne om muligheter hvor som helst i Norge. 

På alle trafikkskoler? 

Eneste utfordringen er å få oppkjøring fort nok. Her er vel neste ledige midt i desember. Å kjøre det obligatoriske trenger ikke ta mer enn en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

I Stavanger så såg jeg en reklame hos den kjøreskolen som ligger på togstasjonen at de hadde intensivkurs. 

Din trafikkskole heter de.

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 27.12.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Dytt

Anonymkode: ef794...376

Hva er det du føler ikke er besvart?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok et intensivkurs i Brønnøysund. Før det hadde jeg brukt kanskje en times tid på å øve meg på å svinge.

Det tok 5 dager, alt inkludert utenom mørkekjøring da dette foregikk på sommerstid.

Jeg brukte 10 000,-, men dette er 18 år siden :)

 

Kanskje en av de beste avgjørelsene jeg har tatt. Jeg var en elendig sjåfør da jeg kjørte opp, men brukte mange timer på veiene på Helgeland i årene etterpå og ble en habil sjåfør etter hvert.

Anonymkode: 5a645...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...