Gå til innhold

De tristeste/grusomste filmene du har sett?


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

 Gutten i den stripete pyjamasen 

 Den filmen synes jeg faktisk var mye bedre enn boken. Spesielt med den slutten på filmen... 

Anonymkode: fd496...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melancholia er en av de grusomste filmene jeg har sett, følelsen satt lenge i meg etterpå.

The Square ga meg også en langvarig ekkel følelse.

Av triste filmer kommer jeg på Livet er herlig, Dancer in the dark... Lilja for ever, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 9.54, Gjest Letsgo! skrev:

Breaking the waves.

Veldig god. Men gjorde grusomt vondt.

Den er også min beste/verste film, helt ødelagt etter å ha sett den... 😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan

Tristeste; A star is born 💔

Ren, skjær hjertesmerte og jeg tror hjertet mitt er ødelagt.. Tror aldri en film har gått så inn på meg som denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilja 4-ever er en sånn film som får meg til å tenke at jeg godt kan klare meg uten menneskelig kontakt resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2018 den 14.57, IommI skrev:

Mange av de som allerede er nevnt.

A Beautiful  Mind. Jeg liker ikke å se at folk blir lobotomert. Det er vemmelig. 

Hachiko, The Bridges of Madison County og The incredible journey, er litt triste. Selv om den sistnevnte har "happy ending". 

 

Hvem blir lobotomert i A Beautiful Mind? Eller tenker du på de injeksjonene som gav sjokk...? 

Jeg synes lilja 4-ever er helt grusomt håpløs og forferdelig 😖

Ellers kan jeg nevne Marley & me, en tåreperse forkledd som banal forutsigbar romantisk komedie. Utrolig trist slutt som jeg griner av hver gang 😭

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Selma1984 skrev:

Hvem blir lobotomert i A Beautiful Mind? Eller tenker du på de injeksjonene som gav sjokk...? 

 

Kanskje han fikk sjokk, har ikke sett filmen på mange år. Men generelt liker jeg ikke å se, hverken  sjokkbehandling eller lobotomi på film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, IommI skrev:

Kanskje han fikk sjokk, har ikke sett filmen på mange år. Men generelt liker jeg ikke å se, hverken  sjokkbehandling eller lobotomi på film. 

Tipper de gav ham insulinsjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The grave of the fireflies", japansk tegnefilm om to søsken under 2.verdenskrig, alldeles grusom trist.

Anonymkode: 870ad...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse filmer nevnt her, men ingen er i nærheten av "Come and see".

Ubegripelig.

Anonymkode: 2be43...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2018 den 11.49, R730 skrev:

Ja den hachiko filmen er helt syk. Jeg satt ikke bare å gråt, jeg hulket faktisk. Typen min også. 

😭😭😢 Hachi 💖💖💖 jeg tør ikke å se flere filmer fra virkeligheten om dyr. Jeg angrer... har "kjærlighetssorg " etter at jeg så den... Den kommer jeg nok aldri over. Kjenner gråteklumpen bare ved å tenke på han. Staaakaaars 😢😢 

Anonymkode: 83880...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man disse filmene? Tenker da på Aurore, the remains of the day og so-won. Har søkt på både Netflix og HBO.😫 

Nå begynner jeg å lure på hva jeg egentlig betaler for..🙄

Anonymkode: aee3d...089

So-won ligger da på norske Netflix:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.11.2018 den 23.12, Fvonk skrev:

Flere av de jeg skulle nevne er allerede nevnt.

Men det er i tillegg en jeg ikke husker navnet på. Den er ikke av de verste, men jeg synes den var ganske fæl da jeg så den.

Det handlet om ei tenåringsjente som ble tatt til fange av en familie. Husker at hun ble bundet fast i kjelleren og så kom moren ned og befølte og torturerte henne. Faren var en svett, ekkel, gris. På loftet hadde de bundet fast en utviklingshemmet datter, som gryntet og peste hver gang faren viste seg i døråpningen klar til å voldta henne. Noen som vet hvilken film dette er?

Denne har jeg sett og, men klarer ikke huske tittelen... noen andre som husker den? den var fæl ja! 

Anonymkode: 46f5b...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A dog's purpose er den tristeste filmen jeg noensinne har sett, eneste gangen jeg oppriktig har vurdert å slå av filmen halvveis fordi jeg ikke orka å gråte mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...