Gå til innhold

Føler meg brukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Horten Market skrev:

 

Trist og syk historie. Men siden du med dine generaliseringer mot menn viser at du har en realitetsbrist, så blir det vanskelig å ta historien din på alvor. Når du fremstiller menn slik, må man lure på hva annet som er spunnet fra din egen fantasi.

Du er klar over at mange menn er uærlige og behandler kvinner dårlig innen datingverdenen, eller? Og jeg er ikke en som sier at alle menn er svin altså, men du ser jo bare her på singel-forumet og i denne tråden hvor mange som har opplevd slemme menn. Jeg dater ikke kvinner da jeg er hetero så kan ikke uttale meg om kvinner er like ille. 

Uansett kjønn så bør man kunne forvente av voksne folk at de er ærlige og sier fra hvor de står. Og jeg fatter ikke de som dater 20 stk om gangen, og at de orker å lure og narre folk på den måten. Det må jo være noen psykiske problemer involvert om man får glede av å være så jævlig mot andre 😡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Ariannah skrev:

Du er klar over at mange menn er uærlige og behandler kvinner dårlig innen datingverdenen, eller?

La oss endre det til noen menn. Og noen kvinner. Naturlig nok vil mannlig drittsekker få mest omtale på et kvinneforum, men jeg håper alle skjønner at usympatiske personligheter er jevnt fordelt mellom kjønnene.

Når TS gjentatte ganger gir tydelig uttrykk for at hun ikke ser dette, så mister hun troverdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Horten Market skrev:

La oss endre det til noen menn. Og noen kvinner. Naturlig nok vil mannlig drittsekker få mest omtale på et kvinneforum, men jeg håper alle skjønner at usympatiske personligheter er jevnt fordelt mellom kjønnene.

Når TS gjentatte ganger gir tydelig uttrykk for at hun ikke ser dette, så mister hun troverdighet.

Joda, jeg er helt enig jeg. Men husk også at TS sikkert er veldig langt nede nå og da er det lett å tenke negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sparkling_Pink skrev:

Klart det er tungt, han bedrev jo ikke akkurat oppriktig reklame. Dating er ikke et spill og svik har nok eksistert lenge før tinder.

Her er mine råd: Gjør ting du liker og fokuser ei stund på å møte mennesker gjennom hobbyer og interesser. Så får du deg kanskje noen nye venner som i det minste er gode mennesker. På den måten får du øvd deg på å åpne opp og være sosial, og med mindre det er konkrete ting som holder deg tilbake fra å få kontakt med folk, regner jeg med at en mulig mann dukker opp litt sånn plutselig akkurat når du minst venter det og mens du i grunnen har det bra.

Takk for råd, men jeg har vært slik du beskriver ganske lenge. Blid, fornøyd og sosial. Og hadde mitt eget liv, mine egne interesser og alt var bra. Men menn viste meg aldri initiativ, derfor måtte jeg ta grep selv. Og slik gikk det ad undas. Jeg blir ikke yngre, derfor er jeg stressa. Jeg har ikke tid til å bare vente til den rette dukker opp, for han gjør sannsynligvis ikke det. Og det skuffer meg sånn. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nappetass1 skrev:

Menn er artige dyr 😓

Du kan alltids trøste deg med at hans nåværende forhold sannsynligvis også ryker fordi han er en megastor drittsekk! Jeg vet at det ikke er lett å gå videre sånn på flekken, men dette klarer du! Vær glad du er kvitt søppelet før du ble enda mer investert i forholdet. 

Du har nok rett i det. Føler meg bare så dum som trodde at dette skulle bli noe. Tror dere forresten at gutter dele slike info med kompisene sine? Har i det siste fått en del henvendelser på tinder fra hans venner, 3 stk faktisk. Sitter med en ekkel følelser at de har snakket om meg😓

Anonymkode: a7ca7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ariannah skrev:

Du er klar over at mange menn er uærlige og behandler kvinner dårlig innen datingverdenen, eller? Og jeg er ikke en som sier at alle menn er svin altså, men du ser jo bare her på singel-forumet og i denne tråden hvor mange som har opplevd slemme menn. Jeg dater ikke kvinner da jeg er hetero så kan ikke uttale meg om kvinner er like ille. 

Uansett kjønn så bør man kunne forvente av voksne folk at de er ærlige og sier fra hvor de står. Og jeg fatter ikke de som dater 20 stk om gangen, og at de orker å lure og narre folk på den måten. Det må jo være noen psykiske problemer involvert om man får glede av å være så jævlig mot andre 😡

Jeg har skjønt det etter å ha lest kommentarene her. Det skremmer meg litt at det skal være nesten normalen å lure og narre folk. Fatter rett og slett ikke at noen kan ha samvittighet til slikt. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd, men jeg har vært slik du beskriver ganske lenge. Blid, fornøyd og sosial. Og hadde mitt eget liv, mine egne interesser og alt var bra. Men menn viste meg aldri initiativ, derfor måtte jeg ta grep selv. Og slik gikk det ad undas. Jeg blir ikke yngre, derfor er jeg stressa. Jeg har ikke tid til å bare vente til den rette dukker opp, for han gjør sannsynligvis ikke det. Og det skuffer meg sånn. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Jeg bor på en liten plass, og synes det er vanskelig å finne noen som er potensiell. Og ingen her har akkurat vist meg interesse heller. Og da tyder man selvfølgelig til ulike metoder for å finne litt selskap når jeg føler meg ensom. Da er det kjipt å møte en som får ensomheten til å føles enda mer håpløs. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er første og siste bokstav i fornavnet hans?

Anonymkode: 9eab0...1c2

Best å la det ligge😂😂😂

Anonymkode: a7ca7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og synes det er vanskelig å finne noen som er potensiell. Og ingen her har akkurat vist meg interesse heller. Og da tyder man selvfølgelig til ulike metoder for å finne litt selskap når jeg føler meg ensom. Da er det kjipt å møte en som får ensomheten til å føles enda mer håpløs. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Det er akkurat slik det er. Når man er ensom er man litt damned if you do, damned if you don't. Det beste er kanskje likevel å bare la det ligge og lære seg å leve med det. Om det er noen trøst bor jeg i en av de største byene men utvalget er helt begredelig her også. Og som du kanskje skjønner, de som viser interesse er jo ikke akkurat mye spare på. 

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal ta meg til ellers. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat slik det er. Når man er ensom er man litt damned if you do, damned if you don't. Det beste er kanskje likevel å bare la det ligge og lære seg å leve med det. Om det er noen trøst bor jeg i en av de største byene men utvalget er helt begredelig her også. Og som du kanskje skjønner, de som viser interesse er jo ikke akkurat mye spare på. 

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal ta meg til ellers. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Helt uforståelig at en verden med så mange ensomme mennesker, og vi finner ikke hverandre pga slike idioter som ødelegger 😂😂

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uforståelig at en verden med så mange ensomme mennesker, og vi finner ikke hverandre pga slike idioter som ødelegger 😂😂

Anonymkode: a7ca7...8bb

Du har selvsagt rett - og det var derfor jeg var villig til å ta grep selv. Det blir for dumt at vi skal sitte på hver vår øy og være ensomme haha. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Møtte en fyr på tinder, og vi pratet hver dag sammen i over en måned. Han er riktig nok en god del år yngre enn meg, men han forsikret meg om at det var et slikt forhold han ønsket. Vi visste hvem hverandre var fra før.

Han visste meg enormt interesse hver eneste dag. Han ga meg forhåpninger til de grader, og fikk meg til å føle meg veldig spesiell. Jeg åpnet mer og mer opp til han, og følte at vi hadde noe veldig spesielt sammen. Jeg ble naturligvis forelsket, og fikk tilbakemelding om at han også var forelsket i meg. Jeg stilte han mange ærlige spørsmål underveis og ga tydelig beskjed om at jeg ikke ønsket at han skulle ha uærlige intensjoner, fordi jeg ikke ønsket å bli såret, og han bedyret at han ikke var en slik mann. Det kunne ikke falle ham inn å leke med noens følelser fordi han veit så inderlig godt hvordan det føltes.  Han sa han var oppriktig interessert og ønsket det skulle bli oss to. 

Så var det en liten periode der jeg følte at han var mindre opptatt av meg, og det tok lengre tid før han besvarte mine meldinger. Igjen ga jeg tydelig beksjed om at hvis det var noe galt, måtte jeg få beskjed. Men på nytt forsikret han meg om at det slettes ikke var noe galt, snarere tvert imot ,og han var veldig interessert i meg. 

Jeg falt virkelig for ham, og ble oppriktig glad i ham. (Og for ordens skyld, så nevner jeg at jeg vanligvis ikke har lett for å bli glad i noen. Men denne gangen var det akkurat som jeg ikke kunne kontrollere mine egne følelser fordi jeg følte han var meget unik)

Plutselig en kveld, som lyn fra klar himmel, fikk jeg en melding der det sto at han har fått seg kjæreste. (Senest dagen før sendte han kjærlige meldinger til meg) Jeg forsto rett og slett ingenting. Han ga meg ingen forklaring eller unnskyldning. Jeg var naturligvis helt knust, og gråt og gråt. I frustrasjon skrev jeg en lang melding til han om hva jeg følte for han, og at jeg var skuffet over at han ikke tok hensyn til mine følelser og at jeg følte meg brukt. Han måtte da ha holdt på med noen andre mens han fortsatte foret meg med forhåpninger om at det skulle bli oss to. Han skrev tilbake om at han var sjokkert over at en voksen dame ikke tålte å få høre sannheten, og han kunne da ikke gi meg noe beskjed før han visste at det var slik det ble mellom han og den andre dama. Og det var da ingenting å ta på vei for. 

Jeg føler meg dum som la så mye i de tingene han sa til meg, og er naturligvis såret for å bli dumpet på en slik måte. Itillegg forstår jeg rett og slett ikke hvordan noen som virket så hyggelig og forståelsesfull plutselig kan bli så avvisende på en så ekkel og brutal måte. 

Jeg ser han har slettet meg fra snap, sikkert for å unngå at nydama ser vi har hatt god forbindelse, og stengt av aktivstatus på messenger.  Men han følger meg på facebook og insta, en retrett mulighet hvis han ombestemmer seg? Jeg tok det vanskelige steget og slettet han som venn overalt. Men følelsene klarer jeg dessverre ikke å slette. Jeg savner ham hver dag, hver time, hvert sekund. Og jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal overvinne denne sorgen. 

Hvorfor er menn så grusomme? Hvordan kan de leve med seg selv etter å ha behandlet noen på den måten? Hvorfor vil han meg så vondt? 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Jeg har skrevet litt før i tråden og var i ganske lik situasjon som deg. Hvordan går det med deg? Jeg sitter også igjen med en sorg over det som ikke ble og som aldri kommer til å bli. Den sorgen føler jeg kommer til å sitte som et hull hjertet i lang tid fremover. 

Håper du fikk noe ut av å lese i denne tråden, det gjorde i allefall jeg. Sånt er så vanskelig å håndtere helt alene. Håper det går bedre meg deg. Klem fra meg ❤️ 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er menn så grusomme? Hvordan kan de leve med seg selv etter å ha behandlet noen på den måten? Hvorfor vil han meg så vondt? 

Igjen dette skjer nok daglig både fra menn og kvinner som ikke har noen som helst empati for andre en seg selv, og du må som et selvstendig tenkende individ faktisk forholde deg til det! Trist som pokker for deg som lot deg lure, ikke gjør denne feilen neste gang, gi det tid møt personen det gjelder og la det gå tid til å bli godt kjent før man involverer noe som helst av følelser i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Igjen dette skjer nok daglig både fra menn og kvinner som ikke har noen som helst empati for andre en seg selv, og du må som et selvstendig tenkende individ faktisk forholde deg til det! Trist som pokker for deg som lot deg lure, ikke gjør denne feilen neste gang, gi det tid møt personen det gjelder og la det gå tid til å bli godt kjent før man involverer noe som helst av følelser i det.

Det er nettopp det som er problemet: man kan faktisk gjøre nesten alt riktig og likevel bli lurt trill rundt. Å skulle involvere seg i dating over lengre tid og forholde seg helt kald er jo ikke helt realistisk. For min del hadde jeg kontakt med min "luring" i 8 med før han plutselig droppa meg uten et ord. Det gjorde vondt på tross av alt jeg anså han for å være litt for god til å være sann i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som bruker uttrykket "føler meg brukt".

Hvis dere får denne følelsen, handler det om at dere har gått over egne grenser, evt ikke tatt signaler eller egen intuisjon på alvor. For hvis man føler seg brukt, har man ikke handlet i tråd med egne ønsker ( uavhengig hvordan den andre har behandlet deg/dere ).

Man kan aldri forandre andre, men man er selv ansvarlig for hva man godtar av andre. Og hvis en person behandler deg/dere som en drittsekk ( når du /dere har opptrådt sånn som dere føle er rett utifra deres ønske/moral/vedier etc ), er det ingenting som sier at den personen skal få deg/dee til å føle deg/dere brukt. Så da er de enten:

a.) fordi dere har gått over egne grenser, og burde gå inn i dere selv hvorfor dere gjorde det

b.) at dere legger denne "makten" på den personen som sviktet deg/dere, og da er spørmålet: hvorfor gi han den makten?

Anonymkode: 25390...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som bruker uttrykket "føler meg brukt".

Hvis dere får denne følelsen, handler det om at dere har gått over egne grenser, evt ikke tatt signaler eller egen intuisjon på alvor. For hvis man føler seg brukt, har man ikke handlet i tråd med egne ønsker ( uavhengig hvordan den andre har behandlet deg/dere ).

Man kan aldri forandre andre, men man er selv ansvarlig for hva man godtar av andre. Og hvis en person behandler deg/dere som en drittsekk ( når du /dere har opptrådt sånn som dere føle er rett utifra deres ønske/moral/vedier etc ), er det ingenting som sier at den personen skal få deg/dee til å føle deg/dere brukt. Så da er de enten:

a.) fordi dere har gått over egne grenser, og burde gå inn i dere selv hvorfor dere gjorde det

b.) at dere legger denne "makten" på den personen som sviktet deg/dere, og da er spørmålet: hvorfor gi han den makten?

Anonymkode: 25390...c3a

Jeg er på langt nær enig med deg, men dette er forhåndsregler ikke en løsning på et problem som alt har oppstått. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på langt nær enig med deg, men dette er forhåndsregler ikke en løsning på et problem som alt har oppstått. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

TS skriver at dette skjer igjen og igjen, ergo må hun begynne å ta forhåndsregler. 

Anonymkode: 18720...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det som er problemet: man kan faktisk gjøre nesten alt riktig og likevel bli lurt trill rundt. Å skulle involvere seg i dating over lengre tid og forholde seg helt kald er jo ikke helt realistisk. For min del hadde jeg kontakt med min "luring" i 8 med før han plutselig droppa meg uten et ord.

Når "gav" du han sex da første gangen?Det indikerer mye faktisk, for slike luringer holder bare ikke på i 8 mnd uten sex, det nekter jeg å tro på :) Det er iallefall helt uvanlig, som ofte skygger de banen lenge før det. Men en som er seriøs kan faktisk vente lenge før sex involveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at dette skjer igjen og igjen, ergo må hun begynne å ta forhåndsregler. 

Jepp, dette er et helt kjent fenomen nå, og har vel faktisk alltid vært slik. Det er mange der ute som bare er ute etter en ting, utnytte andre i et pågående "forhold" sex, så lenge det bare går, så hoppe videre. Det må man ta høyde for, og beskytte seg mot i form av å ikke gi de dette før et rimelig stabilt forhold er etablert. Om man da ikke bare er ute etter ONS, men det er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Når "gav" du han sex da første gangen?Det indikerer mye faktisk, for slike luringer holder bare ikke på i 8 mnd uten sex, det nekter jeg å tro på :) Det er iallefall helt uvanlig, som ofte skygger de banen lenge før det. Men en som er seriøs kan faktisk vente lenge før sex involveres.

Jeg lå ikke med han. Jeg brukte disse månedene på å bli kjent med han, se han an, bygge et vennskap med mer, og planlegge litt fremover.  Det er slik jeg luker ut de verste tullingene for de forsvinner når de skjønner at de må jobbe for å få sex av meg. Men denne karen var en annen, langt mer standhaftig, intelligent og bevandret type. Han var nok ikke en typisk "rundbrenner" i det heletatt, kanskje en som hadde et helt eget "game". Og det var slik han klarte å lure meg, nemlig å være en singulær idiot. 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...