Gå til innhold

Føler meg brukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Ardenus skrev:
 

Selvsagt savner du han, men jo flere oppdagelser i den negative retningen jo mer ser du at han ikke var noe for deg likevel.

Håper du føler det litt mer annerledes jo mer du tenker på det, håper det ordner seg for deg. :)

Takk, jeg tenker selvfølgelig at tross alt bedre at det skjedde nå enn senere. For hvis han ikke hadde ærlige hensiktef så ville det har skjært seg før eller siden. Derfor også at jeg valgte å kutte han på facebook og insta. Litt selvrespekt har jeg. Jeg skulle ønske at hjertet kan samarbeide litt med å kutte han ut også, men det er veldig vanskelig. Jeg tenker på han dag og natt:(

Anonymkode: a7ca7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ok. Jeg må bare si som andre her at du skal være glad for å bli kvitt ham. Mulig det var en eks av ham som brått dukket opp, eller ei han hadde et godt øye til før dere begynte å skrive meld. Ikke sikkert han hadde særlig kontakt med henne før det. Så tenkte han vel at han ville satse på deg. Skjønner jo at det ikke oppleves bra i det hele tatt. 

Anonymkode: 76f5e...93f

Hvis dette var tilfellet skulle jeg ønske han kunne fortelle meg akkurat det, for det ville faktisk føles litt bedre for både min selvfølelse og selvbilde.  Bedre å vite at han var en redelig fyr og hadde ærlige hensikter men at det dukket opp noe uventet, enn å føle at han bare brukte meg. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg tenker du skal prise deg lykkelig for å ha "gått glipp av" en så følelsesmessig avstumpet mann. 

Når han vet at du er forelsket, når han vet du ser for deg et forhold og likevel klarer å ytre at beskjeden om at han er sammen men en annen ikke er noe å ta på vei for da har han så dårlige empatiseringsevner at det ikke er mye å samle på. Se for deg et samliv med ham. 

Jeg var i en lignende situasjon i vår. Snakket lenge med en på Tinder, fikk en kjempegod tone, begynte å bli forelsket, lo mye og ble energisk og samtalene vår føk, sjelden jeg har hatt en så god match mtp snakketøyet. Så etter en måned når vi endelig skulle få til å møtes (bodde litt fra hverandre) ga han beskjed om at han hadde møtt en annen. ... Og at han ville satse på henne. Og det som skjedde i hodet mitt da var "men men men?", for han hadde jo nylig sagt at det var meg han ville ha i sengen sin, det var meg han ville se før han sovnet, det var meg han likte best å snakke med. Hvordan kunne han da samtidig møte en annen og gå for henne? Klart sånt gjør vondt. Det gjør generelt vondt at den man vil ha vil ha en annen. Uavhengig av hvor mye kontakt man har hatt. Men han fyren jeg snakket med var i det minste ikke så dust at han ikke forstod at han hadde såret meg. Egentlig tenker jeg at jeg er glad jeg ikke er hun andre. Hun andre som ble valgt tross at han sa og mente de tingene om meg.

Og nå er jeg sjeleglad det ikke ble oss fordi jeg har møtt en annen sjarmør! Og det kan du også. Gi det tid. La følelsene være. Fyll dagene dine med liv. Det er nok godt du er kvitt ham. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så trist. 

Det er utrolig dumt å ikke være ærlig. Fryktelig vondt å bli lurt, når man tror det går veien. 

Anonymkode: 6a86d...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hans navn begynner ikke tilfeldigvis på D? 😂

Anonymkode: 5236a...1f6

Evt JC

du skal være like glad det ikke ble noe. En som har snøret ute hos flere og går for den første som biter på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har dessverre blitt veldig vanlig har jeg inntrykk av 😔 jeg skjønner personlig ikke hvordan en person klarer å være så falsk at han sitter å skriver til deg som om du er den eneste, samtidig som han driver å fikser andre...over lang tid. Sånt klare jeg rett og slett ikke. Nesten så jeg tror enkelte får ett kick ut av å lure folk trill rundt. Vær glad det ikke gikk lengre med dere! Slike apper gjør noe med følelsene til folk tror jeg, enkelte mister helt evnen til forelskelse etter en stund. Lykke til videre, det blir bedre 😌

 

Anonymkode: 8334f...f62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har ikke med menn å gjøre, men "røde flagg" du ser hvordan han følger på facebook/insta.

Slik får de narsissistisk forsyning, du var et kortidsobjekt som ble overlappet med en annen som kunne gi bedre forsyning, hva det er kan vi bare spekulere i, men det kan være penger, sex, karieere etc.

Menneske uten empati, som projiserer helt naturlige følelser ( som å føle seg brukt, og gi beskjed ) over på deg. De er farlige, og egentlig skal du ta det som et komplimang, den fyren vet du blir for sterk i lengden.

Gå for null kontakt, og slett overalt, les deg opp på lovebombing og helseskadelige mennesker, det er helt vanlig å la seg fange av den type "mennesker" ( egentlig så er de parasitter som trenger en vert ) de spinner et traumebånd, det er slitesterkt, men med tid og null kontakt ( og hvis du leser ) vil du forstå.

Anonymkode: 0dcda...ebb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Slik har dessverre blitt veldig vanlig har jeg inntrykk av 😔 jeg skjønner personlig ikke hvordan en person klarer å være så falsk at han sitter å skriver til deg som om du er den eneste, samtidig som han driver å fikser andre...over lang tid. Sånt klare jeg rett og slett ikke. Nesten så jeg tror enkelte får ett kick ut av å lure folk trill rundt. Vær glad det ikke gikk lengre med dere! Slike apper gjør noe med følelsene til folk tror jeg, enkelte mister helt evnen til forelskelse etter en stund. Lykke til videre, det blir bedre 😌

 

Anonymkode: 8334f...f62

Det kryr av helsefarlige mennesker på nettdating, apper osv, deres foretrukne lekegrind til kjapp forsyning til hva de nå er ute etter, det varierer.

Anonymkode: 0dcda...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dette har ikke med menn å gjøre, men "røde flagg" du ser hvordan han følger på facebook/insta.

Slik får de narsissistisk forsyning, du var et kortidsobjekt som ble overlappet med en annen som kunne gi bedre forsyning, hva det er kan vi bare spekulere i, men det kan være penger, sex, karieere etc.

Menneske uten empati, som projiserer helt naturlige følelser ( som å føle seg brukt, og gi beskjed ) over på deg. De er farlige, og egentlig skal du ta det som et komplimang, den fyren vet du blir for sterk i lengden.

Gå for null kontakt, og slett overalt, les deg opp på lovebombing og helseskadelige mennesker, det er helt vanlig å la seg fange av den type "mennesker" ( egentlig så er de parasitter som trenger en vert ) de spinner et traumebånd, det er slitesterkt, men med tid og null kontakt ( og hvis du leser ) vil du forstå.

Anonymkode: 0dcda...ebb

Jeg er i ett forhold med en slik, har opplevd mange traumer med ham, utviklet angst og depresjon men kommer meg ikke løs. Ordet du bruker «traumebånd» var så treffende. Har du noe litteratur å anbefale? Virker som du sitter på en del kunnskap om temaet. Jeg må styrke meg opp for å prøve å bryte igjen snart. Var sterk og kjempet i 5 mnd sist gang, men jeg ble for utslitt og nedbrutt til slutt. 

Anonymkode: 8334f...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er i ett forhold med en slik, har opplevd mange traumer med ham, utviklet angst og depresjon men kommer meg ikke løs. Ordet du bruker «traumebånd» var så treffende. Har du noe litteratur å anbefale? Virker som du sitter på en del kunnskap om temaet. Jeg må styrke meg opp for å prøve å bryte igjen snart. Var sterk og kjempet i 5 mnd sist gang, men jeg ble for utslitt og nedbrutt til slutt. 

Anonymkode: 8334f...f62

Bare å søke det opp.

Anonymkode: 0dcda...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er i ett forhold med en slik, har opplevd mange traumer med ham, utviklet angst og depresjon men kommer meg ikke løs. Ordet du bruker «traumebånd» var så treffende. Har du noe litteratur å anbefale? Virker som du sitter på en del kunnskap om temaet. Jeg må styrke meg opp for å prøve å bryte igjen snart. Var sterk og kjempet i 5 mnd sist gang, men jeg ble for utslitt og nedbrutt til slutt. 

Anonymkode: 8334f...f62

Les bloggen Psykopati og kjærlighet. Den er utrolig god og forklarer ikke bare hvordan psykopater og narsissiser er, men også alle de med personlighetsforstyrrelser. I disse sosiale media tider, med Tinder, Facebook, snap, Insta osv, er det veldig mange som utøver psykisk mishandling og som faktisk tror det er greit.

Egentlig bør problemet tas opp i media, og helsevesen og politi bør ha fokus på trenden, for jeg tror veldig mange mennesker kommer til å bli veldig ødelagte av den behandlingen og det stresset skadelige mellom-menneskelige relasjoner på nett skaper.

Anonymkode: 8a427...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt gjort 😕 Selvfølgelig er du skuffet og lei deg selv om han viser seg å være en dust. Man blir jo lei seg for at det man trodde man var på vei inn i ikke ble noe av. Du trodde du hadde møtt en skikkelig bra fyr også viste det seg å være en idiot. Tar vel litt tid å komme over det, men håper for din skyld det går raskt. ❤️ 

Jeg blir litt skremt av slike historier jeg da, og mer og mer varsom. Det er jo ikke bra det heller. Hvordan skal vi klare å forelske oss når vi hele tiden skal analysere oppførselen til motparten i fare for å bli lurt og såret? Hvordan skal motparten forelske seg i oss når vi hele tiden ber om bekreftelse og forsikringer? 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:
Hvorfor er menn så grusomme? Hvordan kan de leve med seg selv etter å ha behandlet noen på den måten? Hvorfor vil han meg så vondt? 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Så lenge du er en hetro kvinne, vil det alltid være en historie om en mann. Slutt å si "hvorfor er menn så grusomme?" Tror du virkelig vi menn bare møter fryd og gammen fra kvinner? Generalisering av verste sort. Skulle tatt seg ut om en mann sa noe slikt om kvinner.  

Hilsen mann. 

Anonymkode: fa869...300

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, McMary skrev:
 

Så utrolig kjipt gjort 😕 Selvfølgelig er du skuffet og lei deg selv om han viser seg å være en dust. Man blir jo lei seg for at det man trodde man var på vei inn i ikke ble noe av. Du trodde du hadde møtt en skikkelig bra fyr også viste det seg å være en idiot. Tar vel litt tid å komme over det, men håper for din skyld det går raskt. ❤️ 

Jeg blir litt skremt av slike historier jeg da, og mer og mer varsom. Det er jo ikke bra det heller. Hvordan skal vi klare å forelske oss når vi hele tiden skal analysere oppførselen til motparten i fare for å bli lurt og såret? Hvordan skal motparten forelske seg i oss når vi hele tiden ber om bekreftelse og forsikringer? 

 

Nettopp, hvordan skal man kunne stole på folk etter noe slikt? Hvor blir det av verdiene våre om å behandle andre slik vi ønsker at andre skal være mot oss? Hvis det er slik at flertallet av dagens single tenker det er greit å hemningsløs bruke og kaste, hvordan blir samfunnet vårt etterhvert? 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så lenge du er en hetro kvinne, vil det alltid være en historie om en mann. Slutt å si "hvorfor er menn så grusomme?" Tror du virkelig vi menn bare møter fryd og gammen fra kvinner? Generalisering av verste sort. Skulle tatt seg ut om en mann sa noe slikt om kvinner.  

Hilsen mann. 

Anonymkode: fa869...300

Fordi menn ER grusomme. De klarer ikke å forstå at vi kvinner også er levende mennesker som har følelser. De sier de rette tingene, får oss på kroken, lyg om de må for å få det de vil ha, får bekreftelse på at de er attraktive og ettertraktet, så forlater de oss som om vi ikke er verdt fem øre. Tilbake sitter vi knust og gråtkvalt og klamra fast til håpet om at han kommer med en forklaring, mens han går videre i livet med et smil om munnen. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Fordi menn ER grusomme. De klarer ikke å forstå at vi kvinner også er levende mennesker som har følelser. De sier de rette tingene, får oss på kroken, lyg om de må for å få det de vil ha, får bekreftelse på at de er attraktive og ettertraktet, så forlater de oss som om vi ikke er verdt fem øre. Tilbake sitter vi knust og gråtkvalt og klamra fast til håpet om at han kommer med en forklaring, mens han går videre i livet med et smil om munnen. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Nei nei, dette er ikke måten å komme seg videre på. HAN var dust, alle menn er ikke duste for det. Ikke gi opp kjærligheten på grunn av han her, og eventuelle andre dårlige erfaringer. Min eksmann feks ville aldri i verden gjort noe slikt. Vi må ha trua på det gode i menneskene. Det er mange damer som bare vil ha bekreftelse også, flørter rundt uten å mene noe med det. Vi er ikke slik for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden må være blant de beste innleggene jeg har lest på KG på lang tid. Her var det mange fornuftige spørsmål og svar og dere setter ord på mye av det jeg har tenkt og følt den siste tiden. Takk ❤️

Jeg er ikke ts, men i en ganske lik situasjon. Jeg ble også lurt trill rundt av en jeg virkelig trodde det kunne bli noe med. Plutselig forsvant han og litt etter dukket det opp bilder av han og den nye kjæresten hans på sosiale medier. Og der satt jeg, sønderknust. Jeg skled inn i en depresjon og hekt, og mistet helt troen på meg selv og at jeg noen gang skulle finne noen igjen. Dette er ikke første gangen jeg blir spilt av menn heller.. 

Jeg får vondt av meg at flere opplever dette og at det synes å ha blitt vanlig. Som en av dere skriver, hvordan skal man klare å forelske seg igjen? Jeg tror ikke jeg har mer å gi til menn, de har rett og slett slukt meg og spist meg opp. Jeg har ikke mer fornuftig å komme med annet enn at dere har min fulle sympati og medfølelse ❤️ 

 

Anonymkode: 0cdb4...a43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Denne tråden må være blant de beste innleggene jeg har lest på KG på lang tid. Her var det mange fornuftige spørsmål og svar og dere setter ord på mye av det jeg har tenkt og følt den siste tiden. Takk ❤️

Jeg er ikke ts, men i en ganske lik situasjon. Jeg ble også lurt trill rundt av en jeg virkelig trodde det kunne bli noe med. Plutselig forsvant han og litt etter dukket det opp bilder av han og den nye kjæresten hans på sosiale medier. Og der satt jeg, sønderknust. Jeg skled inn i en depresjon og hekt, og mistet helt troen på meg selv og at jeg noen gang skulle finne noen igjen. Dette er ikke første gangen jeg blir spilt av menn heller.. 

Jeg får vondt av meg at flere opplever dette og at det synes å ha blitt vanlig. Som en av dere skriver, hvordan skal man klare å forelske seg igjen? Jeg tror ikke jeg har mer å gi til menn, de har rett og slett slukt meg og spist meg opp. Jeg har ikke mer fornuftig å komme med annet enn at dere har min fulle sympati og medfølelse ❤️ 

 

Anonymkode: 0cdb4...a43

Stakkars deg også❤️ Det høres ut som mange opplever dette, og at det rett og slett er blitt en trend. Jeg skjønner godt at mange der ute ser på tinder som en sex app og en lett måte å finne seg et bytte. Det er trist, for mange som tyder til tinder og andre dating apper er faktisk folk som er ensomme og som har problemer med å komme i kontakt med folk på vanlig måte. Og jeg er en slik person. Jeg har liten omgangskrets, så å si ingen mulighet for å komme meg ut for å treffe folk pga jobb og barn, men jeg savnet noen å dele hverdagen med og savnet noen å snakke med. Det er synd at folk bruker anledningen til å utnytte disse svakhetene. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, McMary skrev:
 

Nei nei, dette er ikke måten å komme seg videre på. HAN var dust, alle menn er ikke duste for det. Ikke gi opp kjærligheten på grunn av han her, og eventuelle andre dårlige erfaringer. Min eksmann feks ville aldri i verden gjort noe slikt. Vi må ha trua på det gode i menneskene. Det er mange damer som bare vil ha bekreftelse også, flørter rundt uten å mene noe med det. Vi er ikke slik for det.

Jeg bare føle alt som veldig håpløs akkurat nå, og ser sikkert ting fra en altfor negativ vinkel. Jeg er bitter, fordi jeg har spilt med åpne kort og åpnet hjertet mitt til noen som verken satte pris på meg eller spilte fair, og det er veldig sårende. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Les bloggen Psykopati og kjærlighet. Den er utrolig god og forklarer ikke bare hvordan psykopater og narsissiser er, men også alle de med personlighetsforstyrrelser. I disse sosiale media tider, med Tinder, Facebook, snap, Insta osv, er det veldig mange som utøver psykisk mishandling og som faktisk tror det er greit.

Egentlig bør problemet tas opp i media, og helsevesen og politi bør ha fokus på trenden, for jeg tror veldig mange mennesker kommer til å bli veldig ødelagte av den behandlingen og det stresset skadelige mellom-menneskelige relasjoner på nett skaper.

Anonymkode: 8a427...a10

Helt enig. Jeg er egentlig en pykisk sterk person, men jeg føler meg rett og slett helt mentalt utslitt av denne opplevelsen. Det handler ikke bare om at man er blitt dumpet og har kjærlighetssorg. Det handler om at jeg føler meg verdiløs, brukt, nesten litt mentalt voldtatt. 

Anonymkode: a7ca7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...