Gå til innhold

hvor langt er det unormalt å pendle daglig til og fra arbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med små barn og full jobb var 1 time hver vei det lengste jeg orket. Uten barn hadde det nok gått greit med lenger pendlerveg også. Selve kjøringa er uproblematisk for meg i hvertfall.

Anonymkode: 90b6b...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har et barn alene, på ti år så barnet går til og fra skolen selv. bare 5 min å gå. men barnet blir da alene fra kl 14.00 til ca 18.00 hver dag. men. så vet ikke helt jeg. det må vel gå fint? en dag i uka kan jo barnet være med besreforeldre eller venner. aktivitetene er i nærområdet så det er gåavstand dit. vet ikke helt helt om d jeg. må jo også dra før skoletid 

Anonymkode: daa12...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 15 minutter hver vei og syns det er veldig deilig

Anonymkode: ce629...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en slik reisevei i 1 år. Men pga barn måtte jeg bytte jobb. Man ser de nesten ikke. Max 45 min 1 vei har jeg kommet frem til er greit når man har barn. Men hadde så klart gjort det igjen hvis jeg ikke fikk jobb nærmere bosted 

Anonymkode: 0238b...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt 10 minutter reisevei hver vei, i Oslo. 

Men er på jobbreise en til to ganger i uka. 1,5-3 timer med fly hver vei og 1-2 timer med transport til og fra flyplasser. Går greit på grunn av variasjonen, og at jeg kan jobbe eller slappe av underveis.

Kunne nok fint klart å pendle 2 timer hver vei med tog. Da kunne jeg jobbet, og kuttet tiden på kontoret tilsvarende. Men om jeg måttet sitte i bil i 1-2 timer om dagen hadde jeg definitivt funnet en annen jobb, eller flyttet, det er drepen for meg. 

Anonymkode: 1f2b1...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 1,time og 15 min hver vei med bil til ekstrajobben min. Men jobber bare 5 - 7 vakter i mnd noen ganger mer. 

Til hovedjobben min tar det ca 20 min hver vei med bil. 

Anonymkode: a9bfe...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
I Norge er vi litt bortskjemte. På verdensbasis er pendling 6 timer t/retur litt i overkant, men overkommelig.

Anonymkode: f9e0b...9bd

Nei det er det ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bil, 35 min hver vei. Det er nok - når man har barn som må komme seg både til og fra skole alene. Kjenner jeg blir litt frynsete av tanken på hva som kan skje underveis, der de må krysse E6 pluss ei jernbane for å komme seg til og fra skolebuss

Anonymkode: 61b13...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 17.59, AnonymBruker skrev:
 

er 1,5 times kjøring med bil for mye? 

eller er det andre her som pendler så langt eller lengre?

Anonymkode: daa12...d43

Er det snakk om pendling hver dag eller et par dager i uka? Jeg synes smertegrensa er på en time. Hadde selv knappe 1,5 time reisevei i noen år, men det var med buss (inkl. tid til/fra bussen + venting). Da hørte jeg på podcast, leste bøker m.m. 

Kjenner flere som pendler 1,5-2 timer hver vei, men de gjør det bare noen dager i uka eller kan jobbe underveis (tar en del jobbtelefoner i bil eller jobber på pc på tog). De har gjort det i flere år, og synes det går helt greit. Det blir hva man innstiller seg på.

Har man barn, kan ikke begge ha så lang reiseveg til jobb.

Anonymkode: 13d83...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser med buss ca 2,5 time hver dag, noen ganger mer pga kø. Har barn i skolealder og det funker fordi mannen har kort vei og andre arbeidstider. Jeg synes det er helt greit, har igrunn bestemt meg for å gjøre det til noe positivt. Det er min tid, er jeg trøtt en dag gleder jeg meg til bussturen (mer slitsomt med bilpendling da) og jeg hører masse på podcast. 

Anonymkode: 014d8...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 17.42, AnonymBruker skrev:

jeg har et barn alene, på ti år så barnet går til og fra skolen selv. bare 5 min å gå. men barnet blir da alene fra kl 14.00 til ca 18.00 hver dag. men. så vet ikke helt jeg. det må vel gå fint? en dag i uka kan jo barnet være med besreforeldre eller venner. aktivitetene er i nærområdet så det er gåavstand dit. vet ikke helt helt om d jeg. må jo også dra før skoletid 

Anonymkode: daa12...d43

Å, det blir mye alenetid :( Kan du jobbe f eks 90 % da, med kortere dager?

Anonymkode: 51d39...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...