AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #61 Skrevet 5. november 2018 23 minutter siden, WCKD skrev: Jeg betalte opp mot 100K for jobben, vil tro at du betalte mye mer, og da synes jeg det er sært at megleren ikke gjør jobben for deg hele veien. Ikke så mye mer, rett over 100k mener jeg. Dyrere boliger = lettere å forhandle avanse. Gikk helt greit, akkurat som de andre 5 gangene jeg har solgt. Men enig i at man slipper ekstra styr og stress om megleren er der dersom man først trenger dem. Anonymkode: 01005...de7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #62 Skrevet 5. november 2018 Vaskefirmaer definerer flyttevask som tørrmoppig av vegger og tak, pluss våtvask av flekker og overflater. Ha dette i bakhodet når man sjekker for vask. Vegger og tak skal ikke rundvaskes med såpe og vann. Anonymkode: 8df5c...833
Chablis Skrevet 5. november 2018 #63 Skrevet 5. november 2018 Skjønner ikke at antall kjøpte/solgte hus skal være noe argument for om megler er med ved gjennomgang eller ikke.. Det er helt klart forskjell i rutiner og dette varierer fra megler til megler, og begge deler forekommer! . 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #64 Skrevet 5. november 2018 Helt vanlig vask av gulv, vegger, tak og skuffer/skap er vel alt som er nødvendig før overtagelse ? Så jeg skjønner ikke helt hva du mener du skal inspisere så himla grundig for ? Var boligen nedlesset av møkk da du var på visning ? Selv vasker jeg meg uansett inn før jeg flytter inn, dvs. at kjøkken og bad får en grundig omgang før jeg setter inn mine egne ting. Anonymkode: 28b47...33c 1
WCKD Skrevet 5. november 2018 #65 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig vask av gulv, vegger, tak og skuffer/skap er vel alt som er nødvendig før overtagelse ? Så jeg skjønner ikke helt hva du mener du skal inspisere så himla grundig for ? Var boligen nedlesset av møkk da du var på visning ? Selv vasker jeg meg uansett inn før jeg flytter inn, dvs. at kjøkken og bad får en grundig omgang før jeg setter inn mine egne ting. Anonymkode: 28b47...33c Forsåvidt, men sluk og avtrekk blir ofte glemt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #66 Skrevet 5. november 2018 Da ny nabo tok over her, så var megler til stede ved overtakelse. Anonymkode: be2b2...567
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #67 Skrevet 6. november 2018 Hvordan gikk det med overtakelse? Fikk du sjekket kloakken? Anonymkode: e9b0e...1e7 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #68 Skrevet 25. august 2019 På 5.11.2018 den 12.34, AnonymBruker skrev: Boligen vi kjøpte før nåværende var gjennom Krogsveen. De var ikke med, så da er det tydeligvis forskjellig fra megler til megler. Jeg reagerte på praksisen, men gadd ikke kreve da vi bare hadde droppet signering av dokumenter og krevd møte om noe dukket opp. Ingen hast for oss, så regnet med dette kun ville lagt press på kjøper som vi visste stod klar med flyttebil. Anonymkode: 01005...de7 Krogsveen er faktisk det verste jeg har vært med på. De løy under visningen, var ikke med på overtakelse og har i ettertidvært svært lite hjelpsomme. Ville heller kjøpt/solgt uten megler enn med Krogsveen. Anonymkode: c853d...cee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #69 Skrevet 26. august 2019 Avtrekksvifte sjekker du ved å ta ned rist og filter. Hvis disse er rene så har selger gjort sitt. På badet tar du av risten og hvis du vil være grundig så løfter du opp koppen i sluket sånn at du kan se at den er tømt for hår og annet rusk. Etter at du har overtatt så kan du skru ned vannlåsene og se om du trenger å tømme og rense disse. Men, gjør du det under overtagelsen så ville jeg sett litt rart på deg. - jeg har alltid renset sluk og vannlåser før jeg har hatt overtagelse på de leilighetene jeg har solgt. Det har jeg gjort for min egen del siden jeg liker å levere fra meg ting i tipp-topp stand. Anonymkode: 43685...383
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå