AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #41 Skrevet 5. november 2018 18 minutter siden, Duff skrev: Hvite bomullshansker, det er tingen. Å oppføre seg som befal på rominspekesjon er ganske effektivt. Anonymkode: aa4eb...160 2
FrodeF Skrevet 5. november 2018 #42 Skrevet 5. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lommelykt=sluk og lufteventiler. Hvorfor svare når du er helt blank i hode? Anonymkode: 6ff51...83c Er du tilbakestående eller funksjonshemmet? Har du fullført barneskolen? Les over HI og kom tilbake når du klarer å fullføre en hel setning uten skrivefeil. Har du vanntett kamera for å filme ned i kloakken? Mulig de ikke har vasket der. 2
FrodeF Skrevet 5. november 2018 #43 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, Tipptoppi skrev: Faktisk vil jeg si vi hjelper deg, vi påpeker det unødvendige og uvanlige med lommelykta slik at du kanskje slipper å fremstå som en uvitende tufs i morgen. Bare hyggelig. 😁 That ship has sailed. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #44 Skrevet 5. november 2018 Du kan jo starte med å lese salgspapirene..det skal være en liste i papirene for både deg og selger. Nedvask er en god julerengjøring, der vegger, tak, gulv, vinduer, kjøkkenventil, fryser, kjøleskap osv skal være rengjort. Men det er ikke snakk om noen sterilisering av sluker akkurat. Hvis du sjekker skap/skuffer på kjøkken, steikovn, kjøleskap og steikovn er det gjerne der du ser om selger har vært lat med rengjøringen. Anonymkode: d8dce...270
Duff Skrevet 5. november 2018 #45 Skrevet 5. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Å oppføre seg som befal på rominspekesjon er ganske effektivt. Anonymkode: aa4eb...160 Man gjør iallefall ett uslettelig inntrykk på selger 1
WCKD Skrevet 5. november 2018 #46 Skrevet 5. november 2018 8 timer siden, Duff skrev: Mekler deltar ikke på overtakelsesdato. Hvordan kan du bastant si dette? Megler har vært med på overtakelse når jeg har solgt, men ikke ved kjøp da det ikke passet og vi ikke følte behov.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #47 Skrevet 5. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal jeg se ang vasking av bolig. Hva skal være vasket. Skal ta med lommelykt. Vis selger spørr om mulighet til å utbedre vaskingen er det rimelig og be om at selger begynner å vaske umiddelbart. Skal ta over 1 dag før det som er skrevet på kontrakt. Anonymkode: 6ff51...83c Hvis det er min bolig du har kjøpt, er jeg veldig glad for eierskifteforsikringen. Du høres ut som en som leter etter feil og mangler for å få avslag i prisen. Jeg har alltid vasket skuffer og skap før jeg har puttet tingene mine inni, uansett hvor godt selger har vasket. Det ser kanskje rent ut, men du vet jo ikke om den som vasket f.eks først vasket doen, og så brukte samme klut inni kjøkkenskapene... Anonymkode: c2737...635 2
Duff Skrevet 5. november 2018 #48 Skrevet 5. november 2018 7 minutter siden, WCKD skrev: Hvordan kan du bastant si dette? Megler har vært med på overtakelse når jeg har solgt, men ikke ved kjøp da det ikke passet og vi ikke følte behov. Fordi jeg har kjøpt 6 hus og solgt 5, har aldri fått spørsmål om å ha med mekler. Ved siste kjøp spurte selger om dette på kontraktsmøte og fikk til svar at det ikke var vanlig og ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #49 Skrevet 5. november 2018 Vasker meg uansett inn. Så skal en del til at jeg bryr meg. Selvfølgelig, er det grove mangler som en oljedryppende kjøkkenvifte og fettete kjøkken ville jeg krevd omvask. Må da huske å få det inn som forutsetning før signering av overtagelsesdokumenter, og kontaktet megler for å høre om hvordan det skal handteres. Har forøvrig aldri vært med på at megler er der (og har kjøpt 5 leiligheter/hus, og solgt 4). Anonymkode: 01005...de7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #50 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, Duff said: Fordi jeg har kjøpt 6 hus og solgt 5, har aldri fått spørsmål om å ha med mekler. Ved siste kjøp spurte selger om dette på kontraktsmøte og fikk til svar at det ikke var vanlig og ikke nødvendig. sist vi kjøpte fikk vi beskjed om at det var et unntak som gjorde at megler ikke var med. Anonymkode: f69cd...0b3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #51 Skrevet 5. november 2018 Går ut ifra at TS steriliserer boligen som hun flytter fra da..... Anonymkode: 3b65d...dcd 1
WCKD Skrevet 5. november 2018 #52 Skrevet 5. november 2018 48 minutter siden, Duff skrev: Fordi jeg har kjøpt 6 hus og solgt 5, har aldri fått spørsmål om å ha med mekler. Ved siste kjøp spurte selger om dette på kontraktsmøte og fikk til svar at det ikke var vanlig og ikke nødvendig. Megleren vi benyttet oss av da vi solgte boligen sa at hun liker å være med da hun opplever at folk som kjøper boliger i den prisklassen gjerne skal kverulere på ting de burde ha sjekket ved visning og ved å lese i takstpapirene, så da liker hun å ta problemet ved roten.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #53 Skrevet 5. november 2018 5 minutter siden, WCKD skrev: Megleren vi benyttet oss av da vi solgte boligen sa at hun liker å være med da hun opplever at folk som kjøper boliger i den prisklassen gjerne skal kverulere på ting de burde ha sjekket ved visning og ved å lese i takstpapirene, så da liker hun å ta problemet ved roten. Hvilket selskap? Sist bolig jeg solgte gikk for 13 millioner, og kjøpte for noe høyere. Reagerte på at megleren vi brukte hadde fast praksis på at de ikke var med, nettopp på grunn av det du skriver her. Anonymkode: 01005...de7
WCKD Skrevet 5. november 2018 #54 Skrevet 5. november 2018 Jeg benyttet meg av Krogsveen. Mtp summen megleren din tjente hadde jeg krevd at h*n ble med.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #55 Skrevet 5. november 2018 25 minutter siden, WCKD skrev: Jeg benyttet meg av Krogsveen. Mtp summen megleren din tjente hadde jeg krevd at h*n ble med. Boligen vi kjøpte før nåværende var gjennom Krogsveen. De var ikke med, så da er det tydeligvis forskjellig fra megler til megler. Jeg reagerte på praksisen, men gadd ikke kreve da vi bare hadde droppet signering av dokumenter og krevd møte om noe dukket opp. Ingen hast for oss, så regnet med dette kun ville lagt press på kjøper som vi visste stod klar med flyttebil. Anonymkode: 01005...de7
WCKD Skrevet 5. november 2018 #56 Skrevet 5. november 2018 Jeg betalte opp mot 100K for jobben, vil tro at du betalte mye mer, og da synes jeg det er sært at megleren ikke gjør jobben for deg hele veien.
Million Skrevet 5. november 2018 #57 Skrevet 5. november 2018 Jeg klaget ikke på husvasken da jeg overtok min leilighet, fordi jeg vil ikke ta sjansen på at selger blir irritert og forbannet og så vasker over gang nr to med dassvann, bare for å hevne seg på meg som klagde.... Da vasker jeg heller ordentlig over selv før jeg flytter inn, så vet jeg at det er gjort "riktig". 2
Luckiness Skrevet 5. november 2018 #58 Skrevet 5. november 2018 Ville sjekket sluk, hørt om rør er renset (type til vasker), eventuelle dusjkabinett og under disse, ventilatorer (husk spesielt vifte på kjøkken og om den er vasket for fett, filter). Gulv, vegger og slikt ser man jo fort. Ville også sjekket inni skap, kjøleskap, stekeovn. Se oppå hyller, bak panelovner, bak eventuelle skap som følger med. Husk å sjekke eventuelle uteboder/boder også som ikke er inne i selve huset/leiligheten. Jeg vet ikke om det er slik at du fysisk må sjekke alt selv. Det kan hende det holder at du spør og dersom de svarer ja at det er bekreftelse nok og du har rett å klage i etterkant. Men dette er jeg ikke sikker på. Du har jo en undersøkelsesplikt og selger har en informasjonsplikt. Det aller beste er å sjekke selv slik eventuelle mangler på vask oppdages raskt og sees både av deg som kjøper og selger. Dersom det ikke er vasket godt nok vet jeg ikke når du kan kreve å få det vasket. Jeg tror kanskje man kan kreve at renholdsbyrå utfører det på selgers regning om vasken ikke er ok. Men uansett renholdsbyrå eller ei så skal det vel litt til å få det på dagen. Se hva som står i kjøpskontrakten.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #59 Skrevet 5. november 2018 Første boligen jeg solgte, gikk faktisk kjøper over med hvite bomullshansker og krevde omvask av hele leiligheten da det var såperester etter Jif skurekrem BAK toalettet. Megler ble kontaktet av en hissig kjøper som fikk passet sitt rimelig påskrevet og bedt om å ta seg en bolle. Ved neste kontroll ble faktisk megler med da han skjønte at denne kjøperen ikke var helt skrudd riktig sammen. Kjøperen ble godt parkert av megler og godtok overtakelsen. Anonymkode: 4a0de...260
WCKD Skrevet 5. november 2018 #60 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøperen ble godt parkert av megler og godtok overtakelsen. Og derfor tar man med seg megleren man har betalt godt for at skal gjøre en jobb. Jeg vil helst slippe å måtte dra på overtakelser fler ganger enn jeg absolutt må. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå